اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتخاب افراد نالایق مصداق خیانت در امانت است

استاد دانشگاه شهرکرد گفت: تبعات انتخاب شدن فردی که از کفایت لازم برای اداره امور کشور برخوردار نیست متوجه جامعه اسلامی خواهد بود و هرکسی در این زمینه احساس مسئولیت نداشته باشد ممکن است در زمره خائنان به امت اسلامی محسوب شود.

انتخاب افراد نالایق مصداق خیانت در امانت است

حجت‌الاسلام مهدی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در آیه 27 سوره انفال صریحا تاکید شده است که مردم نباید به خدا، رسول خدا و امانت‌ها خیانت کنند که در حدیث معتبری از رسول اکرم(ص) از جمله خیانت‌های به خدا و رسول و امت اسلامی گماشتن فرد نالایق به مسئولیت است.

استاد دانشگاه شهرکرد ادامه داد: انتخاب فرد نالایق به مسئولیت از 2 راه است، یکی انتصاب که این خیانت متوجه فرد منصوب‌کننده خواهد بود و دیگری انتخاب که این موضوع متوجه افرادی است که انتخاب می‌کنند لذا باید بدون در نظر گرفتن منافع و بر اساس شایستگی افراد در انتخابات شرکت کرد.

وی با بیان اینکه همه در جامعه اسلامی مسئول هستیم و نباید سکوت و انفعال داشته باشیم، گفت: تبعات انتخاب شدن فردی که از کفایت لازم برای اداره امور کشور برخوردار نیست متوجه جامعه اسلامی خواهد شد و هرکسی در این زمینه احساس مسئولیت نداشته باشد ممکن است در زمره خائنان به خدا و رسول خدا و امت اسلامی محسوب شود.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول