اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

عدم نقدینگی مانع تحقق اعتبار تخصیصی برای مبارزه با سنبل آبی

مدیرکل محیط‌زیست گیلان با تأکید بر لزوم توجه به احیای تالاب‌های گیلان توسط سازمان محیط‌زیست گفت: با دستور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و موافقت معاون اول رئیس‌جمهور ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به گیلان در راستای مبارزه با گیاه سنبل آبی در نظر گرفته شد ولی به دلیل عدم نقدینگی این امر تاکنون محقق نشده است.

عدم نقدینگی مانع تحقق  اعتبار تخصیصی برای مبارزه با سنبل آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ساسان کفایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در سالن اجتماعات این اداره کل با بیان اینکه حفظ محیط‌زیست یکی از ارکان مهم در اداره کشور است، اظهار کرد: در کشور ارقام مختلف گیاهان، حیوانات و منابع طبیعی وجود دارد که حفاظت از آنان یکی از نیاز‌های اصلی جامعه و کشور است.

وی‌ با اشاره به اقدامات مؤثر محیط‌زیست در سال گذشته گفت: نجات پلنگ، ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی، احیای دبیرخانه تالاب‌های گیلان ازجمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل محیط‌زیست گیلان از آغاز جمع‌آوری کامل گیاه سنبل آبی در تالاب بندرانزلی خبر داد و افزود: با تلاش دانشمندان ایرانی دستگاه دروگر سنبل آبی ساخته‌شده است و پس از ۱۰ سال از خردادماه سال جاری گیاه سنبل آبی به‌طور کامل جمع‌آوری می‌شود.

کفایی با اشاره به دلایل عدم جذب اعتبار لازم در خصوص احیای تالاب بندر انزلی تصریح کرد: با دستور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و موافقت معاون اول رئیس‌جمهور ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به گیلان در راستای مبارزه با گیاه سنبل آبی در نظر گرفته شد ولی به دلیل عدم نقدینگی این امر تاکنون محقق نشده است.

وی یکی نجات پلنگ را یکی از الزامات لازم در حفظ این‌گونه جانوری در کشور و گیلان است، بیان کرد: نجات پلنگ ایرانی در رودسر یکی از اقدامات بسیار مهم، بزرگ، تیمی و ارزشمند بوده است‌.

مدیرکل محیط‌زیست گیلان با انتقاد از واگذاری تالاب بندرانزلی به وزارت نیرو بیان کرد: تالاب بندرانزلی متعلق به همه مردم بوده و ارگان‌های مختلفی در حفاظت این تالاب نقش دارند لذا رئیس سازمان محیط‌زیست کشور در نامه‌ای به دولت و قوه قضاییه خواستگار جلوگیری از انجام این کار شد‌.

 

کفایی با ابراز خرسندی از احیای دبیرخانه تالاب‌های استان گیلان افزود: تالاب انزلی یکی از باارزش‌ترین تالاب‌ها در اکوسیستم گیلان بوده و نقش مهمی در زندگی و معیشت شهرهای اطراف و همچنین روستاها دارد، لذا به این منظور دو هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان در راستای احیای تالاب انزلی به این استان تعلق گرفت.

وی با تأکید بر لزوم توجه به احیای تالاب‌های گیلان توسط سازمان محیط‌زیست، بیان کرد: این دبیرخانه دارای هفت زیرمجموعه بوده که هرکدامشان با عضویت دستگاه‌های ذی‌ربط در حال بررسی و حل مشکلات زیست‌محیطی ازجمله کاهش ورود فاضلاب، رسوبات و سموم کشاورزی هستند.

مدیرکل محیط‌زیست گیلان با اشاره به مشکلات محیط‌زیستی گیلان در گیلان گفت: آلودگی هوا، برداشت بی‌رویه شن و ماسه از سطح رودخانه، مشکل پسماند و آلودگی آب‌های زیرزمینی ازجمله مهم‌ترین مشکلات محیط‌زیستی در گیلان است که باید با تدابیر اندیشیده شده این معضلات برطرف شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول