اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جوان و نیروی جوانی موتور محرک جامعه است/ تاکید فراوان اهل بیت بر توجه به جوانان

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه جوان و نیروی جوانی موتور محرک جامعه است؛ گفت: اهل بیت علیهم السلام همواره تاکید فراوانی بر توجه به جوانان داشته‌اند.

جوان و نیروی جوانی موتور محرک جامعه است/ تاکید فراوان اهل بیت بر توجه به جوانان

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام فاطمی‌پور معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در برنامه شمع روشن که به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام برگزار شد با اشاره به اقتضائات زمانی دوران حیات این  امام همام گفت: همه حضرات معصومین منشا علم و رفتار واحدی داشتند و همه از ساحت لطف و علم الهی است و اگر رفتار ائمه در طول تاریخ تغییراتی دارد به دلیل اقتضاعات زمانی و مکانی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تجلی رئیس مذهب شیعه برای امام صادق(علیه السلام) شکل می‌گیرد به خاطر موقعیتی است که برای این امام عزیز وجود دارد و ایشان می‌توانند در این زمان به تبلیغ و ترویج معارف تشیع بپردازند و این موقعیت برای امامان دیگر به این صورت وجود ندارد اما در زمان امام صادق(علیه السلام) آزادی عمل بیشتری بود و ایشان مجلس درس و بحث و موعظه برای بیان معارف داشتند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند و احادیث بسیاری از آنها نقل شده است.

وی اضافه کرد: لذا اگر به امام صادق علیه السلام رئیس مکتب شیعه می‌گوییم به دلیل همین فرصتی است که برای امام پیش آمده تا معارف قرآنی از امامان پیش از خود و نبی اکرم را که به ارث برده اند برای مردم بیشتر تبیین کنند.

حجت الاسلام فاطمی‌پور  در ادامه با اشاره به تربیت شاگردان توسط امام صادق علیه السلام گفت: امام باقر علیه السلام نهالی را در زمان خودشان غرس کردند که در زمان امام صادق علیه السلام تنومند شد و آن شاگردانی بودند که درک محضرشان را کردند و معارفی را آموختند و سطحی از شناخت دین پیدا کردند و این معارف در سطح جامعه رسوخ پیدا کرد و معارفی که در زمان ائمه قبلی فضای تبیین و بیان آن برای شیعیان وجود نداشت در زمان امام صادق(علیه السلام) فراهم شد و ثمره اش توسط امام صادق(علیه السلام) با تربیت شاگردان به بار نشست.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام صادق علیه السلام تاکید بسیاری به ارتباط‌گیری با نسل جوان داشتند و این در سیره عملی و رفتاری حضرت قابل مشاهده است و در بیانات حضرت آمده است که توجه به جوانان مهم است زیرا جوان ها بهتر زیبایی ها را می‌پذیرند.

وی در ادامه افزود: در یکی از روایات آمده است که امام صادق(علیه السلام) در یکی از شلوغ‌ترین روزهای حج با جمعی از یاران مشغول گفت‌وگو بودند؛ هشام ابن حکم که در دوران جوانی به سر می‌برد در آن لحظه وارد جمع شد و به حضرت سلام کرد و حضرت از دیدار او خوشحال شد و او را در صدر مجلس نشاند و از شخصیت علمی او تعریف کرد و بعد برای هشام دعا نمود؛ طبیعتا این رفتار امام پیامی دارد که در جمعی به یک جوان اینگونه توجه می‌‌کند.

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور عنوان کرد: ما در جامعه خودمان باید از این رفتار امام صادق(علیه السلام) درس بگیریم خیلی وقت ها ما بیشتر برای جوانان شعار میدهیم مخصوصا حالا که ایام انتخابات است این موضوع قابل مشاهده است و مسئولین وقتی به پست و مقام می‌رسند شعارها را فراموش می‌کنند و خیلی وقت ها دولت هایی که تشکیل می‌شود دولت پیرمرد‌ها است و توان و انرژی که در جوان وجود دارد از آن استفاده نمی‌شود اما این جوان است که می‌تواند موتور محرک جامعه باشد.

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های امام صادق(علیه السلام) توجه ایشان به آگاه بخشی جامعه در مسائل دینی است. انسان وقتی چیزی را نشناسد به سمت آن حرکت نمی‌کند یا کمتر حرکت می‌کند اما وقتی حقیقتی را خوب بفهمد و با تمام وجود درک کند راحت‌تر می‌تواند به سمت آن حرکت کند.

وی افزود: امام بسیار توصیه داشتند که در مورد معارف دین بیشتر مطالعه کنیم و بیشتر یاد بگیریم زیرا آن چیزی که یاد میگیریم نزد ما دوست داشتنی‌تر می شود و پذیرش آن برای ما راحت تر است باید دقت کنیم که اگر خداوند توصیه‌هایی در دین اسلام قرار داده است درباطن آن حکمت هایی نهفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول