اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای ۹۰ هزار و ۵۰۳ زنجانی به کووید ۱۹

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹۰ هزار و ۵۰۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۷۷ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای ۹۰ هزار و ۵۰۳ زنجانی به کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۴۵۸ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۹۲۹ نفراز آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۱ هزار و ۴۵ مورد بوده است که ۷۷ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۱ هزار و ۴۵ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲۱۳ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که هشت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند. براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۳۲۱ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

افزایش نسبت رهگیری افراد در تماس نزدیک با بیماران کووید-۱۹ در خردادماه
رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: از ابتدای آذرماه سال گذشته، نسبت رهگیری افراد در تماس نزدیک با بیماران کووید-۱۹ از ۲.۶ نفر در هفته اول آذرماه به ۸.۳ نفر هفته دوم خردادماه افزایش یافته است.

پرویز قزلباش با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید۱۹ در استان اظهار کرد: روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان به صورت قطره‌چکانی، نزولی و همچنان ۲۰۰ تخت بیمارستانی مختص این بیماران است و روند سرپایی بیماری نیز تقریباً ثابت است.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایشی کشور با اشاره به اخذ ۳۴۹ هزار و ۷۰۸ تست کرونا در استان زنجان، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، افزود: از این تعداد، ۹۰ هزار و ۴۱۸ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته کووید - ۱۹ کاهش معنا‌داری نداشته، تصریح کرد: مجموع مراجعات به این مراکز، در هفته اول خردادماه، ۷هزار و ۱۹۹ نفر و در هفته دوم خردادماه نیز، ۶ هزار و ۹۸۵ نفر بوده است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان، با اشاره به گردش بالای ویروس کرونا در شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرم‌دره ادامه داد: در هفته اخیر موارد مثبت PCR در این شهرستان‌ها بالای ۳۰ درصد بوده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول