اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست‌وزیر فلسطین: در قاهره به دنبال پایان شکاف کرانه باختری و غزه هستیم

نخست‌وزیر فلسطین هدف اصلی از گفت‌وگوی قریب‌الوقوع گروه‌های فلسطینی در قاهره را پایان دادن به شکاف میان کرانه باختری و نوار غزه اعلام کرد.

نخست‌وزیر فلسطین: در قاهره به دنبال پایان شکاف کرانه باختری و غزه هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر فلسطین در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه الجزیره گفت که قضیه و آرمان فلسطین، درخشش خود را بار دیگر به دست آورد و در صدر فعالیت‌های جهانی قرار گرفت.

وی افزود: « ما می‌خواهیم [از طریق] گفت‌وگوی قاهره، شکاف میان کرانه باختری و غزه پایان یابد.»

نخست‌وزیر فلسطین در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به کرانه باختری، قدس و نوار غزه تصریح کرد: «دادگاه کیفری درباره همه طرف‌ها تحقیق خواهد کرد و ما امیدواریم که عاملان تجاوزها در قدس و غزه بازخواست شوند».

اشتیه در پاسخ به ابراز تمایل رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر قدس شرقی و دفتر نمایندگی سازمان آزادی‌بخش در واشنگتن گفت: «ما از دولت آمریکا نیز می‌خواهیم که نام سازمان آزادی‌بخش فلسطین را از فهرست حامیان تروریسم بردارد».

در سال ۱۹۸۷، کنگره آمریکا، سازمان آزادی‌بخش فلسطین و شرکت‌های وابسته به آن را در لیست «سازمان تروریستی» قرار داد.

«یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه نیز هفته پیش اعلام کرده بود که در روزهای آینده گفت‌وگوهایی جدی در قاهره برای متحد کردن موضع فلسطینیان صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: «طی روزهای آینده، دعوت‌هایی برای دیدارهای جدی و عمیق میان فلسطینیان در قاهره انجام خواهد شد که هدف آن سامان‌دهی مواضع بوده تا مقاومت مسلحانه و سازمان‌های تشکیلات خودگردان فلسطین و اقدامات مسالمت‌آمیز، در مسیر آزادسازی و بازگشت آوارگان به پا خیزند».

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول