اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آرامی: فسادستیزی و مدیریت جهادی اولویت مهم دولت آینده است/ اقتصاد دریامحور گشایش‌بخش اقتصاد کشور

نماینده مردم هرمزگان گفت: بی عدالتی و تبعیض در بودجه‌ریزی، آمایش سرزمینی و تصمیم‌گیریهای مدیریتی و ...، مبارزه با فساد در همه ابعاد آن و مدیریت جهادی و ارتقای کارآمدی نظام باید سه اولویت دولت آینده باشد تا بتوان کشور را از مشکلاتی که بدان گرفتار است، نجات بخشد.

آرامی: فسادستیزی و مدیریت جهادی اولویت مهم دولت آینده است/ اقتصاد دریامحور گشایش‌بخش اقتصاد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منصور آرامی در گفت‌وگو با رادیو ایران با موضوع انتخابات ریاست جمهوری 1400 اظهار کرد: مردم با مشکلات متعددی در حوزه معیشت مواجه هستند و لذا انتظار از کاندیداهای ریاست جمهوری آن است که برنامه‌های خود را پیرامون این مسائل و مشکلات مطرح و جامعه را نسبت به توانمندی‌های خود اقناع کنند. البته من برنامه تمام کاندیداها در این زمینه را مطالعه کردم اما جز یکی دو مورد بقیه برنامه‌ها را جامع ندیدیم.

وی درباره اولویت کاری رییس جمهور آینده گفت: بی عدالتی و تبعیض در بودجه‌ریزی، آمایش سرزمینی و تصمیم‌گیریهای مدیریتی و ...، مبارزه با فساد در همه ابعاد آن و مدیریت جهادی و ارتقای کارآمدی نظام باید سه اولویت دولت آینده باشد تا بتوان کشور را از مشکلاتی که بدان گرفتار است، نجات بخشد.

برگزیده اظهارات نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی‌آباد در ادامه می‌آید:

** نقش شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما و خبرگزاری‌ها در این دوره از انتخابات جدی است و خلاء ناشی از نبود برنامه‌های تجمعی ناشی از کرونا را جبران کرده است.

** فرصت ارائه برنامه کاندیداها در سیما و خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی یک فرصت مغتنم است که از حواشی برنامه‌ها نیز کاسته و سبب دور شدن جامعه از احساسات و حرکت بر پایه اندیشه و خرد شده است.

** مناطق آزاد حیات خلوت دولت‌ها بوده است. اصلاح دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها به منظور تسهیل حضور سرمایه‌گذاران ضروری است. سال گذشته مواجه بودیم با انبوهی از کالاهایی که به مناطق آزاد رسیده بود اما مشکلات دستورالعملی سبب خواب کالاها شده بود و حتی در مواردی باعث آتش‌سوزی و از بین رفتن این کالاها شد.

** در مناطق آزاد بیشتر مشکلات ناشی از شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها است. البته در قشم به یک اصلاح قانونی نیاز داریم تا تعارض مدیریتی را در این منطقه بین منطقه آزاد با فرمانداری و شهرداری و ... حل شود و ایفای نقش مردم را بیشتر شاهد باشیم.

** اقتصاد در این دولت مردمی نبود و از ظرفیت مردم به خوبی استفاده نشد.

** یکی از مباحث اقتصاد غیرنفتی، اتکای به اقتصاد دریا است که در کنار گردشگری و معدن و ... می‌تواند نقش بسیار مهم‌ترین ایفا کند. 5800 کیلومتر ساحل، 20 جزیره، بنادر، ترانزیت دریایی و صنایع دریایی و ... باید سهم اقتصاد دریایی در اقتصاد ملی را تا 40 درصد افزایش دهند. این سهم اکنون حدود 4 درصد است.

** گردشگری دریایی ما به تنهایی می‌تواند در شمال و جنوب می‌تواند هزاران شغل ایجاد کند. در حوزه صنایع دریایی نیز دهها صنعت می‌تواند به جریان بیافتد. بزرگ‌ترین مجتمع کشتی‌سازی ایران اکنون با معضلاتی مواجه است که ناشی از فرستادن کشتی‌های دولتی به خارج از کشور برای تعمیرات است.

** در حوزه آبشیرین‌کن‌ها یک ظرفیت عظیم وجود دارد که بدلیل فقدان توجه به نقش مردم می‌بینیم که صدها هزار مترمکعب آب از بندرعباس به مرکز کشور می‌آید اما در قشم مردم گرفتار 3 هزار مترمکعب آب در شبانه روز هستند.

** ایجاد کانون‌های جدید جمعیتی در سواحل مکران، توسعه ظرفیت‌های شیلاتی و ... همه و همه از ظرفیت‌های جدید کشور هستند که دولت می‌بایست به آن توجه کند.

** در این زمینه‌ها عمدتا به توجه دولت‌ها و فاصله گرفتن آنها از اقتصاد نفتی نیاز داریم و الا زمینه‌سازی قانون برای آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول