اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بیماران کرونایی با داروی جدید ایرانی درمان می‌شوند/تولید محصولات مقابله باکرونا توسط 26 شرکت دانش بنیان

آیین رونمایی از نخستین داروی ۴ جزیی درمان بیماران سرپایی کرونا که توسط شرکت میم دارو و با حمایت پارک فناوری پردیس تولید شده است، برگزار شد.

بیماران کرونایی با داروی جدید ایرانی درمان می‌شوند/تولید محصولات مقابله باکرونا توسط 26 شرکت دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  تولید این دارو برگ زرین دیگری است که توسط فناوران و سرآمدان علمی کشور در زمینه درمان بیماری کرونا رقم خورده است و گامی بلند در راستای کاهش عوارض بیماری کرونا در کشور محسوب می شود‌.

سالیراویرا یک داروی طبیعی از ترکیبات فرموله شده 6 گیاه دارویی در فرم‌های «اسپری بینی-سینوسی»، «اسپری دهانی-حلقی»، «قطره آروماتراپی» و «قرص خوراکی» است. ماده موثره این دارو برای نخستین بار در دنیا به چهار شکل دارویی طراحی شده است تا علاوه بر خواص گیاهان ترکیبی آن در از بین بردن ویروس‌های تنفسی و کاهش علائم و بار ویروسی در بیماران مبتلا به کووید-19 موثر باشد و باعث فراهمی زیستی بیشتر در بافتهای هدف درمان شود.

تولید دارویی ایمن و موثر

مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین رونمایی از داروی سالیراویرا داروی درمان بیماران سرپایی کرونا و پساکرونا، گفت: این دارو همه مراحل تحقیقاتی و اخذ تاییده‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و امروز این محصول به بازار دارویی کشور وارد شده است.

وی افزود: این دارو کاملا ایمن است و یک موفقیت بزرگ در حوزه دارو و درمان محسوب می‌شود.

صفاری نیا در ادامه با اشاره به حمایت های پارک از تولید محصولات حوزه درمان کرونا، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۶ شرکت در زمینه مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند. از این تعداد ۵ شرکت به حوزه تولید داروهای درمان و کاهش عوارض آن ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲ شرکت نیز در زمینه تولید واکسن کرونا فعال هستند که یکی از این شرکت‌ها در مرحله ایجاد و راه‌اندازی خط تولید خود قرار دارند.

صفاری‌نیا همچنین بیان کرد: تعدادی شرکت به حوزه ساخت کیت‌‍‌های تشخیصی ورود کرده‌اند و ۸ شرکت نیز در زمینه تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز درمان کرونا فعالیت می‌کنند.

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی افزود: تا امروز فروش شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس ۵ هزار میلیارد ریال است پارک نیز حدود ۴۴ میلیارد تومان حمایت مالی از آنها کرده است. این عدد تا تامین واقعی و کامل نیازها 120 میلیارد تومان فاصله دارد که سعی می‌کنیم این رقم را با کمک بانک ها و صندوق‌ها جبران کنیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول