اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

عضو ستاد رئیسی در ویژه‌برنامه المیادین: رویکرد رئیسی تعامل با دنیاست

عضو ستاد «ایران ما» وابسته به سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات با اشاره به مناظره دوم با موضوع سیاسی گفت، رویکرد آقای رئیسی تعامل با کل دنیاست و برای سیاست‌خارجی برنامه دارد.

عضو ستاد رئیسی در ویژه‌برنامه المیادین: رویکرد رئیسی تعامل با دنیاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری «المیادین»‌ لبنان، در ادامه ویژه‌برنامه‌ پوشش انتخابات ریاست جمهوری، روز دوشنبه میزبان «محمد رضا رضوانی» عضو ستاد «ایران ما» سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود.

رضوانی درباره مناظرات انتخاباتی و مناظره اول گفت، این مهمترین فرصت برای مردم است تا نامزد بهتر را بشناسند. ما افتخار می‌کنیم که آقای رئیسی اخلاق‌مدارترین نامزد مناظره اول نام گرفت. او هم می‌توانست در مقابل اتهامات عصبانی شود و به حاشیه برود... برخی نامزدها به دلیل آنکه برنامه برای اداره کشور نداشتند، رو به تخریب آوردند. ما به دنبال تشکیل دولت بدون حاشیه هستیم. دولتی که به دنبال دروغگویی و اتهام‌زنی نیست و کادری صادق دارد. مردم به رئیس جمهوری نیاز دارند که به مردم دروغ نمی‌گوید. ارزیابی ما از مناظره اول بسیار مثبت بود. 


رضوانی در استودیو المیادین

 

مردم دنبال دولت بی‌حاشیه‌اند

رضوانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آقای رئیسی به برخی اتهامات پاسخ نداد و برخی شاید خرده بگیرند که چرا پاسخ نداد، گفت: آقای رئیسی می‌داند که مردم از این حواشی و تبادل اتهامات خسته شده‌اند و این امور برای مردم اهمیت ندارد و آنچه مهم است راهکارها برای حل مشکلات اقتصادی کشور است. مردم می‌گویند کسی باید رئیس جمهور باشد که از حواشی به دور باشد. آقای رئیسی از حق شخصی خود گذشت تا به موضوعاتی بپردازد که برای مردم مهم است. مثلا آقای مهرعلیزاده [که در سوالتان نام بردید] به جای پرداختن به برنامه‌هایشان، بخش زیادی از وقت را به چیزی پرداخت که اصلا نیاز نبود و وقت همه را گرفت. چه ثمری داشت؟ اما باور آقای رئیسی این است که باید راهکارها و مشکلات پرداخت. 

رضوانی در پاسخ به این سوال که آقای رئیسی چطور برای مناظره دوم با موضوع اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی آماده می‌شود و برخی می‌گویند، شاید اصلاح‌طلبان در این مناظرات تجربه بیشتری دارند، گفت، نمی‌دانم مقصودتان از تجربه چیست. آقای رئیسی رجل دینی و فردی بسیار مطلع از امور از جمله امور فرهنگی است. مردم ما آنها [اصلاح‌طلبان] را تجربه کرده و عملکرد و نتیجه شعارهای آنها را دیده‌اند. اصلاح‌طلبان در عرصه عمل چیزی از خود نشان نداده‌اند. اما آقای رئیسی با رویکرد تعامل با دنیا با قدرت جلو آمده... ایشان در سیاست خارجی برنامه‌های زیادی دارد، مشورت‌ و رایزنی‌های بسیاری کرده و در مناظره فردا آن را به تفصیل توضیح خواهد داد. 

دولت مردمی یعنی چه؟

میهمان المیادین در پاسخ به سوالی درباره شعار دولت احتمالی آقای رئیسی گفت، مقصود از «دولت مردمی برای ایران قوی» این است که دولت کاملا از مردم باشد نه از سیاسیونی که مردم عملکرد [بد] آنان را دیده‌اند و نه از  قدرت‌طلبان یا کسانی که فقط دنبال رأی مردم هستند، بلکه از نخبگان مردمی باشد. اگر کشور به متخصصان مردمی سپرده شود نتیجه مشخص و روشنی خواهد داشت. 

 

المیادین پرسید که برخی می‌گویند آقای رئیسی سابقه اقتصادی ندارد، و رضوانی پاسخ داد: آیا یک رئیس جمهور باید همه ابعاد علمی مسائل را بداند؟ مثلا باید کارشناس صنعت باشد تا صنعت را اداره کند؟‌ یا در عرصه ورزش باید ورزشی باشد تا وزارت ورزش را بچرخاند؟ یا باید دانشمند هسته‌ای باشد تا صنعت هسته‌ای را اداره کند؟‌ خیر. اینطور نیست. آقای رئیسی آشنایی کافی از اقتصاد و امور دیگر دارد. رئیس جمهور خوب این است که اجازه بدهد افراد شایسته و صادق امور را در دست بگیرند نه اینکه مثل رئیس جمهوری باشد که حتی وزرایش اجازه دیدار با او را پیدا نمی‌کنند. بنابراین نگرانی‌ای از این حیث وجود ندارد. نکته مهم انتخاب افراد و مسئولان درست و شایسته است. آقای رئیسی اعلام کرده که کسی از من انتظار پست و منصب نداشته باشد تا بتواند افراد شایسته را به کار بگیرد. 

المیادین از نقش جوانان در دولت آقای رئیسی پرسید و رضوانی گفت، طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری کاملا آماده هستیم که به سوی گام دوم انقلاب حرکت کنیم. در این مرحله، جوانان و نیروی جوان به کار گرفته می‌شوند. ما جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را داشتیم که جوانان در آن نقش اصلی را داشتند. امروز هم آقای رئیسی آماده تشکیل دولت جوان و پویا هستند... مردم از تکرار [برخی مدیران] تکرار شده‌اند. آنها دنبال جوانان شایسته و اتفاقات خوشایند هستند. 

آزادی و حق مردم 

رضوانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه نگاه آقای رئیسی به آزادی چطور است و برخی می‌گویند سختگیر است گفت، همانطور که گفتم، برخی نامزدها در چارچوب جنگ روانی، بدون ذکر دلیلی ایشان را به محدود کردن آزادی‌ها متهم می‌کنند. تعریف آزادی چیست؟ آنچه در قانون آمده کاملا حق مردم است. در هیچ جای دنیا شما نمی‌توانید خارج از چارچوب قانون آزادی بدهید. آیا کسی می‌تواند دیگران را صدمه بزند یا بکشد؟ آیا این آزادی است؟. آنچه در قانون ما آمده، طبیعی است که حق همه مردم کشور است. سایر امور که درباره آقای رئیسی گفته می‌شود، شایعه است. نامزدها این اتهامات را می‌زنند تا آقای رئیسی را در چشم مردم تخریب کنند. ایشان زمانیکه در آستان قدس رضوی بودند یا در دستگاه قضایی، بیشترین تعامل را با جوانان داشتند. 

نامزد پوششی 

مجری المیادین در خصوص احتمال انصراف برخی نامزد‌ها و اتهام پوششی بودن پرسید و رضوانی گفت، خود اصلاح‌طلبان در انتخابات قبل، آقای جهانگیری را برای دفاع از آقای روحانی به میدان آوردند. او سر و صدا کرد دفاع کرد و او کاندیدای پوششی بود. ممکن است برخی نامزدهای جبهه انقلاب تصمیم بگیرند انصراف دهند و ممکن است انصراف ندهند اما اگر این کار بد بوده چرا در دوره گذشته نامزد پوششی برای روحانی آوردند؟. اما در خصوص انصراف‌ها، من پیش‌بینی‌ای ندارم و این احتمال به صورت کلی وجود دارد. شما می‌بینید که نامزدها بسیار جدی در حال رقابت با آقای رئیسی هستند.

المیادین از رابطه رئیسی با دیگر نامزدهای اصولگرا پرسید و رضوانی گفت، رابطه رئیسی با نامزدها دیگر، کاملا رابطه‌ای دوستانه و برادرانه است که وجه مشترکشان، علاقه به انقلاب اسلامی است. اما اگر کسی فکر می‌کند که این رابطه اینطور باشد که نامزدی به سود او کنار برود تا بعدا معاون‌ اولی یا وزارتخانه‌ای را بگیرد، اصلا اینطور نیست. 

سیاست خارجی رئیسی

رضوانی درباره سیاست خارجی مد نظر دولت احتمالی رئیسی گفت، ما سه محور اصلی داریم و اولین آن امنیت است اما نه امنیتی که برخی کشورهای دنبال خرید آن از دیگران هستند. دوم صلح اما صلح از موضع برابری و احترام و سوم مذاکره از موضع اقتدار، عزت و مصالح کشور. ما هم دنبال منافع ملی هستیم و همسایگان را هم در نظر داریم. ما منافع دوجانبه داریم. در مسئله برجام،‌ ایران آن را آغاز کرد اما دیدیم که از مسیر خودش خارج شد. باید به مسیر خودش بازگردد. هیچ کدام از نامزدها دنبال خروج از برجام نیستند بلکه دنبال اصلاح مسیر هستند. حال اگر ما بخواهیم بر سر میز مذاکره بنشینیم نباید امتیازات اضافه بدهیم. آقای رئیسی هم موضوع توافق هسته‌ای را دنبال خواهد کرد اما از موضع قدرت و اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرد، ایران چرا باید تعهداتش را عمل کند؟ آمریکا از برجام خارج شد اما چه اتفاقی افتاد و چه هزینه‌ای داد؟‌ آنها از مسئولیت‌شان شانه خالی کردند. آنها اگر میخواهند خارج شوند باید بهایش را بدهند [نه ایران]. 

 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول