اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

انتخاب درست کلید حل مشکلات

این مشکلات غیر قابل انکار، دست‌آوردها، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگ و شگفت‌انگیز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

انتخاب درست کلید حل مشکلات

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان- یدالله جوانی: در وجود مشکلات آزاردهنده به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشت مردم، هیج اختلاف نظری میان جریان‌ها، گروه‌های سیاسی و صاحب‌نظران وجود ندارد. این مشکلات غیر قابل انکار، دست‌آوردها، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگ و شگفت‌انگیز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

بیکاری، پایین بودن درآمدها و بالا بودن هزینه‌ها، فاصله‌های طبقاتی، حاشیه‌نشینی‌ها و آسیب‌های اجتماعی، معضلات فرهنگی و وجود تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها در توزیع فرصت‌ها، امکانات و خدمات همانند خدمت و تسهیلت بانکی، نمونه‌ایی از این مشکلات آزاردهنده است.

مشکلات کنونی در جامعه، موجب پدیدآیی گله‌ها و نارضایتی‌ها در بخش قابل توجهی از مردم شده است. نکته قابل توجه در این میان، تمایل نداشتن بخشی از ناراضیان جامعه به شرکت در انتخابات 28 خرداد 1400 می‌باشد. البته دلیل شرکت نکردن در انتخابات، صرفا مشکلات اقتصادی و نارضایتی از وضعیت معیشت و درآمد پایین نیست. تعداد قابل توجهی از شهروندان، از وضعیت اقتصادی بسیار خوبی هم برخوردارند، لکن در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده، آنان به دلایل دیگر به پای صندوق‌های رأی نمی‌رود.

عده‌ای هم تحت تأثیر تبلیغات و القائات دشمنان و جریان ضد انقلاب، تصور می‌کنند در ایران انتخابات از سلامت لازم برخوردار نیست و رأی آنان هیچ فایده‌ای ندارد و بر همین اساس، در انتخابات شرکت نمی‌کنند. البته کسانی همه هستند که نسبت به ارزش رأی خود واقف نبوده، از این حق با ارزش، برای تأثیرگذار بر سرنوشت کشور و خود، به درستی استفاده نمی‌کنند در میان کسانی که قصد شرکت در انتخابات ندارند، درصد ناراضیان به دلیل مشکلات اقتصادی به بیش از دیگران است.

به عنوان مثال در یک سال گذشته، تعداد قابل توجهی از مردم، وارد بازار سرمایه شد، به این امید که سرمایه آنان افزایش یابد؛ اما اینک بسیاری از آنان مال‌باخته بورس هستند و به شدت از این امر ناراضی بوده و بعضا به صراحت اعلام می‌دارند، به دلیل همین نارضایتی قصد شرکت در انتخابات را ندارند.

در اینجا یک پرسش اصلی مطرح است و آن اینکه، راه حل مشکلات چیست؟ وقتی همگان بر وجود مشکلات اذعان دارند و استمرار این مشکلات را برای کشور مردم خسارت‌بار می‌دانند، عقل حکم می‌کند برای حل مشکلات باید اقدام مناسبی انجام شود.

در تفکر راهبردی برای حل مشکلات، ریشه‌یابی از مشکلات و رسیدن به دلایل اصلی پدیدآیی مشکلات، یک شرط لازم و اصل اولیه برای رسیدن به راه حل درست برای برطرف کردن آن مشکلات است. در جمهوری اسلامی، تمامی صاحب‌نظران با انصاف و دلسوز، مدیریت نادرست وضعیت را، عامل اصلی پدیدایی مشکلات آزاردهنده امروز کشور می‌دانند. این نکته، کاملا درست است چرا که، در 42 سال گذشته در هر زجایی که مدیریت‌ها، صحیح با پذیرش انقلاب، مردمی و جهادی بود، نتیجه‌اش گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور شده است.

با پذیرش این استدلال باید گفت، راه حل مشکلات کنونی، شرکت در انتخابات و دست زدن به انتخاب درست است. اتفاقا آنانکه به دلیل همین مشکلات از وضعیت موجود ناراضی هستند، باید بیشتر اشتیاق به شرکت در انتخابات داشته، برای حل مشکلات کشور و مردم، ودیگران را هم تشویق به شرکت در انتخابات و دست زدن به انتخاب درست نمایند.

انتخاب درست، یعنی انتخاب اصلح و انتخاب فرد مناسب برای ریاست‌جمهوری است مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند: «راه علاج دردهای مزمن کشور، حضور پرشور عموم مردم در انتخابات و بعد انتخاب فرد اصلح، انتخاب فرد مناسب برای ریاست‌جمهوری است.» بنابراین کسانی که از وضع موجود ناراضی بوده و به همین دلیل می‌خواهند در انتخابات شرکت نکنند، به طور قطع دچار اشتباه در محاسبه شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول