اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: متعهد به تقویت سامانه گنبد آهنین هستیم

در شرایطی که ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین نگرانی هیئت حاکمه آمریکا را به همراه داشته وزیر امور خارجه آمریکا بر تعهد کشورش برای تقویت این سامانه پدافند موشکی تأکید کرد.

آمریکا: متعهد به تقویت سامانه گنبد آهنین هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آنتونی بلینکن روز دوشنبه بر تعهد آمریکا برای تقویت سامانه گنبد آهنین برای رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما به حمایت از اسرائیل و تأمین نیازهای تل‌آویو برای تضمین امنیتش و تقویت سامانه گنبد آهنین متعهدیم.»

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان آغاز موج جدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی، تمام‌قد از حملات وحشیانه آن رژیم به غزه دفاع کرد و آن را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» توصیف کرد.

حمایت‌های او از رژیم صهیونیستی موجی از انتقادات حتی در داخل کشور آمریکا را به همراه داشت تا جایی که طبق گزارش آکسیوس او در یکی از تماس‌های تلفنی‌اش با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه توان مقاومت بیشتر در برابر فشارها را ندارد خواستار برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس شده بود.

آنتونی بلینکن هم در جلسه روز دوشنبه که در کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان برگزار می‌شد این موضع بایدن را تکرار و از حملات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

او گفت: «ما قویاً از حق اسرائیل برای دفاع از خودش و از حقش برای دفاع از مردم در برابر این  حملات راکتی کور حمایت کردیم. اسرائیل به عنوان یک دموکراسی وظیفه دیگری دارد مبنی بر اینکه باید تمامی اقدامات ممکن را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام دهد.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲ روزه ۲۴۸ نفر را در غزه به شهادت رساند که از میان آنها ۶۶ نفر کودک و ۳۹ نفر زن بودند. حدود ۲۰۰۰ نفر هم در حملات این رژیم زخمی شدند.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه داشت رژیم صهیونیستی با حملات خشن به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حملات گسترده راکتی قرار دادند، به گونه‌ای که سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از راکت‌ها ناکام ماند.

تحلیلگران معتقدند رژیم صهیونیستی در برابر قدرت گروه‌های مقاومت فلسطین غافلگیر شده و انتظار مواجهه با شلیک متعدد راکت از غزه به فلسطین اشغالی را نداشته است.

چند روز پیش یک خلبان اسرائیلی با اذعان به شکست رژیم صهیونیستی در حمله به غزه تصریح کرد که بمباران برج‌ها تنها راهی برای «تخلیه ناامیدی» در برابر گروه‌های مقاومت بوده است.

وی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «نمی‌خواهم از شدت حملاتی که من و دوستانم انجام دادیم بکاهم، ما چند تُن مهمات و آتش (روی ساکنان نوار غزه) ریختیم و هیچ کس در آن شکی ندارد اما زمانی که برای اجرای حملات خارج شدیم این احساس را داشتم که بمباران برج‌ها تنها راهی برای تخلیه ناامیدی ما از آن چیزی است که در حال رخ دادن است و گروه‌های (فلسطینی) در غزه همچنان به لگدمال کردن ما ادامه می‌دادند.»

علی‌رغم جنایت‌های رژیم صهیونیستی بلینکن در جلسه دوشنبه جنبش مقاومت فلسطین، حماس را به «تروریسم» متهم کرد. او گفت: «حماس در حال انجام اقدامات تروریستی است، ختم کلام. اسرائیل حق دارد از خودش در برابر این حملات دفاع کند و ما از این حق دفاع کردیم.»

آنتونی بلینکن همچنین تصریح کرد دولت بایدن از راهکار دو دولتی برای حل درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کند و این سیاست را با هر کابینه‌ای در فلسطین اشغالی که روی کار بیاید پیگیری خواهد کرد.
 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول