اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مدعیان تحریم انتخابات به دنبال سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌های خود هستند/ نقش دانشجویان در انتخابات

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران گفت: جریان مدعی تحریم انتخابات طی هشت سال اداره قوه مجریه چنان مدیریت ضعیف و ناکارآمدی را به نمایش گذاشته اند که بسیاری از شهروندان را به سمت یأس و ناامیدی سوق داده اند.

مدعیان تحریم انتخابات به دنبال سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌های خود هستند/ نقش دانشجویان در انتخابات

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ابراهیم کلانتری، رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران در همایش عمومی ویژه دختران دانشجو که با عنوان  «نقش زنان در انتخابات پیش رو»، به همت بسیج دانشجویی و مدیریت فرهنگی مؤسسه غیر دولتی، غیر انتفاعی فاطمیه شیراز (ویژه دختران) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) و گرامی داشت یاد و نام حضرت امام خمینی معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم 15 خرداد سال 1342 با اشاره به اهمیت فوق العاده انتخابات در جمهوری اسلامی ایران گفت: این اهمیت برخواسته از عظمت و استواری اندیشه سیاسی اسلام و اندیشه ولایت فقیه در عصر غیبت در باب حکومت و اداره جامعه اسلامی با حضور و مشارکت حداکثری شهروندان معتقد و مؤمن به اصول و جهان بینی اسلام ناب محمدی است.

وی تاکید کرد: این اندیشه، با التزام همه جانبه به اسلام از یکسو و التزام به حقوق مردم و نهادهای اجتماعی از سوی دیگر، ساختار سیاسی جدید و پویایی را در عرصه اداره جامعه انسانی پیش روی جهانیان قرار داده است که بی گمان بر همه اندیشه های سیاسی معاصر و حتی لیبرال دموکراسی غرب برتری ویژه ای دارد.

کلانتری یادآور شد: در چنین نظام سیاسی، حاکمیت هم متکی به مشروعیت الهی است و هم به مشروعیت و مقبولیت مردمی متکی است، هم ملتزم به سنت و دین خداست و هم برخوردار از پشتوانه دانش، نوآوری و تکنولوژی دنیای مدرن.

* ائتلاف شوم استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل می‌کوشد با یأس پراکنی و تخریب باورها و ناکارآمد نشان دادن نظام مردم را از حضور در انتخابات ناامید کند

این استاد دانشگاه تاکید کرد: انتخابات اصلی ترین عرصه نمود و نمایش این هم نشینی و در هم آمیختگی است. انتخابات مهمترین عامل تقویت و اعتلای این اندیشه پویا در نگاه جهانیان است. به همین سبب در این ایام، شاهد به وجود آمدن یک ائتلاف رسانه ای از سوی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل در مقابله با یک انتخابات پرشور و حداکثری هستیم. این ائتلاف شوم همچون گذشته می کوشد با یأس پراکنی و تخریب باورها و ناکارآمد نشان دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم را از حضور در انتخابات ناامید کند.

وی در ادامه با بیان اینکه زنان بلحاظ کمّی نیمی از بدنه جامعه اسلامی را تشکیل می دهند، اما بلحاظ کیفی نقش زنان در عرصه اجتماعی و فرهنگی حساس تر و تأثیر گذارتر است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: زنان در فرهنگ اصیل اسلامی نقش مربّی جامعه را بر عهده دارند؛ محور خانواده که اصلی ترین کانون انسانی است زنان هستند؛ نقش اصلی در سبک زندگی اسلامی را زنان ایفاء می کنند.

کلانتری گفت: به تعبیر شهید مطهری، زن مرد آفرین است و مرد تاریخ ساز. اگر زنان نقش خود را به درستی بشناسند و به درستی این نقش را ایفاء کنند، هم مردان ساخته می شوند، هم جامعه و هم تاریخ. همه موفقیت هایی که در تاریخ ثبت شده است مرهون نقش آفرینی صحیح زنان است.

* برخی از افراد و جریانات سیاسی نقش زنان را در حد یک نقش نمایشی و احساسی صِرف در نظر می گیرند

این استاد دانشگاه با بیان اینکه به تعبیر امام خمینی از دامن زن مرد به معراج می رود، افزود: در یک انتخابات سرنوشت ساز مانند انتخابات ریاست جمهوری نیز نقش زنان بسیار حساس و سازنده است. البته برخی از افراد و جریانات سیاسی نقش زنان را در حد یک نقش نمایشی و احساسی صِرف در نظر می گیرند و حداکثر چیزی که از نقش زنان در جامعه عرضه می کنند همان نگاه ابزاری است که فرهنگ غربی از زنان عرضه می کند، همان نگاهی که خانواده را در غرب به نابودی کشانده و جایگاه زنان را به بازیچه ای در دست مردان هوسباز تنزل داده است.

وی اضافه کرد: چنین نگاهی به زن، صد در صد در جهت خلاف نظر روشن اسلام به جایگاه والای زن در جامعه انسانی است. در انتخابات باید مراقب بود که  این فکر معیوب و مخالف شأن والای زنِ مسلمان بار دیگر به بازی مجدد با جایگاه زنان نپردازد. 

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه دختران دانشجو به لحاظ آنکه بخشی از قشر فرهیخته جامعه نیز بشمار می آیند و به طور طبیعی از نوعی مرجعیت اجتماعی نیز برخوردارند، در انتخابات نقش برجسته تری برعهده دارند.

* عرصه انتخابات عرصه یک تمرین سیاسی سالم برای نسل جوان است

وی گفت: جریان سازی فکری، به میدان آوردن قشر جوان، پاسخ به پرسش ها و شبهاتی که این روزها در فضاهای مختلف ترویج می شوند بر عهده دانشجویان و طلاب جوان است. یادتان باشد عرصه انتخابات عرصه یک تمرین سیاسی سالم برای نسل جوان است. انتخابات عرصه نخبه پروری سیاسی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است. همه دلسوزان انقلاب اسلامی باید این فرصت را مغتنم بشمارند.

کلانتری یادآور شد: در انتخابات پیش رو، جهت همه فعالیت ها می بایست روی دو هدف متمرکز باشد، اول مشارکت حداکثری، و دوم انتخاب اصلح.

* تحریم انتخابات از سوی برخی جریانها، سرپوشی است بر ضعف های مفرط و ناکارآمدی دولت

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مبادا گمان شود که تحریم انتخابات توسط برخی از جریانات سیاسی، به کم رونق شدن انتخابات می انجامد. تحریم انتخابات توسط این جریان سرپوشی است بر ضعف های مفرط و ناکارآمدی دولتی که این جریان سیاسی با تحریف واقعیت های جامعه و تخریب رقیب بر جامعه اسلامی تحمیل کرده است.

وی افزود: حقیقت آن است که همین جریان مدعی تحریم طی هشت سال اداره قوه مجریه چنان مدیریت ضعیف و ناکارآمدی را به نمایش گذاشته اند که بسیاری از شهروندان را به سمت یأس و ناامیدی سوق داده اند.

کلانتری گفت: قشر فرهیخته دانشجو می تواند با بیان حقایق برای مردم و نقد منصفانه نقاط ضعف و ناکارآمدی برخی از مسئولان اجرایی، امید به آینده و اراده برای روی کار آوردن یک دولت جوان انقلابی، با نشاط، کارآمد، دلسوز و متکی بر منابع و توان گسترده داخلی را زنده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول