اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

وزارت دادگستری آمریکا بخشی از باج های هک خط لوله انرژی را پس گرفت

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده که توانسته بخشی از باج های پرداختی به هکرهای خط لوله انتقال انرژی کولونیال را بازپس بگیرد.

وزارت دادگستری آمریکا بخشی از باج های هک خط لوله انرژی را پس گرفت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، هکرهای خط لوله انتقال انرژی کولونیال با استفاده از باج افزار دارک ساید، توانسته بودند این خط لوله را از کار بیندازند و برای آزادسازی آن تقاضای دریافت باجی چندمیلیون دلاری کرده بودند که در نهایت پرداخت شد.

به گفته لیزا موناکو معاون دادستان کل آمریکا، این اولین اقدام موفق نیروی کاری ویژه باج افزار و اخاذی دیجیتال بوده که در آوریل گذشته توسط نظام قضایی آمریکا برای رسیدگی به حملات فزاینده سایبری ایجاد شد.

وی افزوده که وزارت دادگستری و اف بی آی با همکاری یکدیگر توانستند 63.7 بیت کوین را از باج افزارنویسان پس بگیرند که این رقم معادل 2.3 میلیون دلار است. البته هکرهای یادشده در مجموع 75 بیت کوین باج گیری کرده اند و نکته جالب اینکه بعد از پرداخت این باج ابزار رمزگشایی ارائه شده به شرکت کولونیال موثر نبوده و به عادی شدن شرایط کمک نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول