اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده سازمان ملل: آتش‌بس غزه شکننده است

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در «فرایند صلح خاورمیانه» درباره تشدید تنش‌ها بر سر احتمال برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی و هشدار حماس به صهیونیست‌ها هشدار داد.

نماینده سازمان ملل: آتش‌بس غزه شکننده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اظهارنظرها درباره احتمال برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی و هشدار حماس به صهیونیست‌ها، یک نماینده ویژه سازمان ملل از دو طرف خواست که خویشتندار باشند و آتش‌بس را تقویت کنند.

«تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در «فرایند صلح خاورمیانه» به تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین واکنش نشان داد؛ تنش‌هایی که این بار علت آن تدارک صهیونیست‌ها برای برگزاری «راهپیمایی پرچم» است.

رژیم صهیونیستی هر ساله در حول و حوش  روز جهانی قدس صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست تندرو را گردهم آورده  و  راهپیمایی بزرگی را برگزار می‌کند که از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به صحن‌های مسجدالاقصی می‌رسد و سپس در آنجا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» اجرا می‌کند و از این طریق خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شود.

امسال با توجه به تحصن فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی در هفته منتهی به روز قدس و به دنبال آن پاسخ مقاومت غزه به تجاوز رژیم صهیونیستی در قدس موجب شده بود که صهیونیست‌ها نتوانند این راهپیمایی را برگزار کنند.

حماس در بیانیه‌ای ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عواقب برپایی راهپیمایی پرچم در بخش قدیمی قدس، هموطنان فلسطینی را به تشدید رویارویی با اشغالگران در کرانه باختری و تحصن در مسجد الاقصی دعوت کرد (جزئیات بیشتر).

پس از هشدارهای حماس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار لغو راهپیمایی پرچم شد و پلیس رژیم صهیونیستی هم در پی افزایش نگرانی‌های امنیتی، این راهپیمایی در قدس اشغالی را لغو کرد.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، سازماندهندگان راهپیمایی پرچم اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند برگزاری این مراسم را که قرار بود پنجشنبه (۲۰ خردادماه) برگزار شود، لغو کنند زیرا پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده که به واسطه نگرانی‌های امنیتی، اجازه عبور از بخش مسلمان‌نشین قدس را به برگزارکنندگان راهپیمایی نمی‌دهد.

به رغم اعلام لغو برگزاری راهپیمای پرچم توسط برگزارکنندگان این مراسم،از فلسطین اشغالی خبر رسیده که  بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برخی مقام‌های امنیتی این رژیم به منظور راه انداختن این راهپیمایی دیدار کرده است.

«تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در «فرایند صلح خاورمیانه» در پیامی توییتری از هر دو طرف خواست، به جای تشدید تنش، به فکر تحکیم آتش‌بس جنگ 12 روزه غزه باشند.

او نوشت: «توقف (آتش‌بس) درگیری‌ها (بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین)، شکننده است. من از هر دو طرف می‌خواهم از اقدامات یکجانبه و تحریک‌آمیز اجتناب کنند، خویشتنداری نشان دهند و اجازه دهند انجام بدهند کار ضروری برای تحکیم آتش‌بس انجام شود».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول