اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرح مخالفان نتانیاهو برای ممنوع‌کردن حضور دوباره وی در انتخابات

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که سران کابینه جدید این رژیم طرحی را برای ارائه به کنست آماده کرده‌اند تا مانع نامزدی دوباره نخست‌وزیر فعلی این رژیم در انتخابات‌های آتی شوند.

طرح مخالفان نتانیاهو برای ممنوع‌کردن حضور دوباره وی در انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با آخرین تقلاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیوینستی برای باقی‌ماندن در قدرت، مخالفان او نیز به‌دنبال جلوگیری از حضور دوباره وی در عرصه سیاسی هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) گزارش داد «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و «نفتالی بنِت» رئیس حزب یامینا که به‌همراه شش حزب دیگر کابینه ائتلافی تشکیل دادند، طرحی را برای ممنوع‌کردن نامزدی دوباره نتانیاهو در انتخابات‌های آتی آماده کرده‌اند.

بر این اساس، طبق متن توافق ائتلاف کابینه جدید، طرحی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) تصویب خواهد شد که حضور یک چهره سیاسی که به‌مدت حدقل چهار سال نخست‌وزیر بوده را در انتخابات بعدی کنست، ممنوع می‌کند.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» به نقل از این گزارش، بر اساس مفاد این قانون فقط نتانیاهو است که مشمول آن می‌شود، زیرا او به مدت ۱۲ سال پیاپی است که در سمت نخست‌وزیری حضور دارد.

این بدان معناست که اگر قانون مذکور تصویب شود، نتانیاهو نمی‌تواند در انتخابات‌های آتی برای نمایندگی کنست، که به تبع آن به دنبال نخست‌وزیری و تشکیل کابینه نیز خواهد رفت، نمی‌تواند نامزد شود.

با این حال برخی منابع از جمله وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از حزب یامینا نوشتند که چنین قانونی در توافق کابینه نبوده بلکه فقط محدود کردن حضور یک شخص در سمت نخست‌وزیری به دو دوره (هشت سال) جزو موارد توافق‌شده در کابینه جدید است.

البته در این صورت نیز تفاوت چندانی نخواهد داشت و در صورت تصویب این قانون در کنست، نتانیاهو به دلیل حضور دوازده ساله در سمت نخست‌وزیری، بازهم نمی‌تواند در انتخابات بعدی نامزد شود.

پیش از این، بنِت ضمن اشاره به دروغگویی‌های متعدد نتانیاهو برای باقی‌ماندن در قدرت، خطاب به او توصیه کرد که دست از این سمت بکشد و برای کابینه بعدی زمین سوخته بجای نگذارد. (جزئیات بیشتر)

هفته قبل بود که لاپید در نامه‌ای به «رووین ریولین»‌ رئیس رژیم جعلی اسرائیل، اعلام کرد که کابینه ائتلافی را با هفت حزب دیگر شامل یامینا، کارگر، لیست مشترک اعراب، آبی‌وسفید، اسرائیل بیتُنا، امید جدید و مرتص تشکیل داده است. 

در این توافق کابینه که نخست‌وزیری آن به‌صورت چرخشی است، بنت به‌عنوان رئیس حزب یامینا ابتدا به مدت دو سال نخست‌وزیر این رژیم خواهد بود و در نیمه دیگر (دو سال بعدی) لاپید در این سمت قرار می‌گیرد.

نتانیاهو پیشتر در آخرین تقلاهای خود برای باقی‌ماندن در قدرت، از نمایندگان کنست خواست تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالف خود، رأی موافق ندهند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول