اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح اپلیکیشن «دریای امن» و مچ‌بندهای هوشمند به‌زودی در مازندران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: مچ‌بندهای هوشمند ویژه منجیان غریق، قایقرانان و جت‌رانان و اپلیکیشن دریای امن مازندران طراحی شده که اوایل تیر ماه امسال افتتاح می‌شود.

افتتاح اپلیکیشن «دریای امن» و مچ‌بندهای هوشمند به‌زودی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، باتوجه به زیبایی‌ها و جذابیت‌های دریای مازندران و حضور میلیونی مسافران در کنار سواحل ضرورت ایجاد سیستمی هوشمند و پیشگیری از بروز حوادث بیشتر احساس می‌شد که در این زمینه با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل صورت گرفته؛ مچ‌بندهای هوشمند ویژه منجیان غریق، قایقرانان و جت رانان و اپلیکیشن دریای امن مازندران طراحی شده که قرار است به‌زودی افتتاح شود.

علی رجبی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: براساس نظر استاندار مازندران برنامه سامانه و شناسایی ۷هزار نقطه دریایی طراحی و مچ‌بندهای هوشمند ویژه منجیان غریق، قایقرانان و جت‌رانان و اپلیکیشن دریای امن مازندران طراحی شده است.

 

وی افزود: اپلیکیشن دریای امن اطلاعات لازم در ارتباط با استفاده از مکان‌های امن شنا و طرح‌های ساماندهی دریا، مناطق شنا ممنوع، مراکز تفریحی ساحلی، درمانگاه‌ها و همچنین وضعیت آب و هوا و وضعیت دریا را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران با بیان اینکه ۲۰۰ مچ بند هوشمند در اختیار سرناجیان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: انشالله ابتدای تیر ماه این پروژه با حضور مسؤولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در نشست با مقامات عالی وزارت کشور و اعضای ستاد ساماندهی سواحل وزارت کشور، پروژه سامانه جامع مدیریت و کنترل هوشمند نوار ساحلی استان مازندران ارائه و به معرض نمایش گذاشته شد.

وی افزود: مچ‌بندهای هوشمند ویژه منجیان غریق، قایقرانان و جت‌رانان و اپلیکیشن دریای امن مازندران ،ویژه گردشگران از طریق سامانه مدیریت و کنترل هوشمند نوار ساحلی استان مازندران به‌منظور تسریع و تسهیل عملیات امداد و نجات و راهنمایی گردشگران به مناطق امن شنا در راستای کاهش غرق‌شدگی به‌کارگیری می‌شود.

 

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران بیان کرد: در این پروژه، در بخش سامانه تحت وب مدیریتی با تهیه سامانه اطلاعات جغرافیایی(GIS) نوار ساحلی، تمامی عارضه‌های نوار ساحلی استان از جمله نهادها، ارگان‌ها، هتل‌ها، متل‌ها، مجتمع‌های رفاهی و تفریحی، شهرک‌های خصوصی، کلوپ‌ها، اسکله‌ها، سنگ‌چین‌ها، طرح‌های سامان‌دهی دریا، پایگاه‌های امداد و نجات، بیمارستان‌ها و مراکز پلیس و سایذ با اطلاعات توصیفی به‌صورت لایه‌بندی شده، برای برنامه‌ریزی‌های موثر درحوزه سامان‌دهی سواحل ثبت شده است.

کریمیان اضافه کرد: همچنین در این سامانه جهت هوشمندسازی نظارت بر فعالیت منجیان غریق، اطلاعات تمامی منجیان غریق، قایق‌رانان و جت‌رانان فعالِ مستقر در نوار ساحلی ثبت می‌شود و به‌صورت آنلاین در حصار جغرافیایی تحت پوشش، کنترل می‌شوند.

وی ادامه داد: منجیان غریق در صورت قرارگیری در شرایط بحرانی می‌توانند از طریق ارسال آلارم (sos) با مچ‌بند هوشمندِ خود، فرماندهی کنترل مرکزی را متوجه وضعیت بحرانی کرده و به‌صورت هوشمند از حمایت نیروهای کمکی جهت ارتقا امنیت خود و گردشگران، بهره‌مند شوند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران بیان کرد: این سامانه قابلیت اتصال به ارگان‌های  امدادرسان از جمله مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس، نیروی انتظامی و سایر را نیز دارد.

کریمیان تصریح کرد: مچ‌بندهای هوشمند مجهز به مکان‌یاب gps، دکمه ارسال هشدار sos و دوربین است و قابلیت ارسال پیام صوتی و  برقراری تماس صوتی یا تصویری دارد.

 

وی با اعلام اینکه اپلیکیشن دریای امن مازندران ویژه گردشگران که قابلیت نصب بر روی تلفن همراه را دارد، افزود: از طریق اتصال به بانک اطلاعاتی سامانه تحت وب مدیریتی، گردشگران را برای استفاده از مکان‌های امن شنا و طرح‌های ساماندهی دریا، مناطق شنا ممنوع، مراکز تفریحی ساحلی، درمانگاه‌ها وسایر و همچنین وضعیت آب و هوا و وضعیت دریا راهنمایی می‌کند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت در برنامه ارتقای این پروژه، قابلیت ارسال آلارم تقاضای امداد از سوی گردشگر از طریق اپلیکیشن دریای امن مازندران به سیستم فرماندهی و کنترل مرکزی است.

کریمیان گفت: این پروژه فاخر ملی از دستاوردهای هیأت نجات غریق استان مازندران با حمایت استانداری مازندران و فدراسیون نجات غریق کشور است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول