اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: سیاست غیرمسئولانه واشنگتن عامل تداوم تنش‌ها در اوکراین است

معاون وزیر خارجه روسیه گفت به دلیل سیاست غیرمسئولانه آمریکا در قبال اوکراین، وضعیت متشنج در این کشور ادامه خواهد یافت.

مسکو: سیاست غیرمسئولانه واشنگتن عامل تداوم تنش‌ها در اوکراین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران گفت آمریکا سیاست غیرمسئولانه‌ای را در قبال اوکراین دنبال می‌کند و در نتیجه آن وضعیت مشتنج در این کشور ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، او در اشاره به تازه‌ترین گفت‌وگوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «ولادیمیر زلنسکی»همتای اوکراینی خود گفت: معتقدم این عنصری اجتناب ناپذیر از تلاش‌های آمریکایی-اوکراینی برای نشان دادن درجه بالایی از درک متقابل است. در حالی که هیچ چیز جدیدی که وضعیت کلی را تغییر بدهد، وجود ندارد.

این دیپلمات روس در ادامه تصریح کرد: محتوای سیاست آمریکا در قبال اوکراین برای ما روشن است. این سیاست هیچ عنصری از نفوذ بر کی‌یف به منظور اطمینان از دستکم اجرای حداقلی بسته اقدامات مینسک از سوی اوکراین را شامل نمی‌شود. این را با تاسف اعلام می‌کنیم.

پیشتر دفتر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین درباره تماس تلفنی دوشنبه (روز گذشته) او با همتای آمریکایی بیانیه صادر کرد و از حمایت جو بایدن درباره پیوستن اوکراین به ناتو خبر داد.

طبق این روایت، رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به همتای اوکراینی درباره دیدار آتی خود با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و حمایت واشنگتن از کی‌یف صحبت کرد.

طبق گزارش‌ها، نشست دوجانبه بایدن و پوتین که اولین دیدار حضوری آنها از زمان آغاز ریاست جمهوری او در آمریکا است، برای تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) برنامه‌ریزی شده است.

روایت کی‌یف درباره اطمینان‌بخشی بایدن به زلنسکی در خصوص عضویت اوکراین در ناتو در حالی مطرح شده که پوتین و دیگر مقام‌های ارشد روسیه بارها موضع تندی علیه الحاق اوکراین به این ائتلاف نظامی غربی اتخاذ کرده و درباره تبعات آن هشدار داده‌اند.

اوکراینی‌ها طی هفته‌های گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند استقلال‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند که این مسئله به افزایش مداخله غرب و همچنین تنش میان روسیه و ناتو منجر شده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول