اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

چهارشنبه؛ آغاز تزریق دوز دوم واکسن ایران کوبا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از آغاز تزریق دوز دوم واکسن ایران کوبا در دو شهر بابل و ساری از چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه جاری خبر داد.

چهارشنبه؛ آغاز تزریق دوز دوم واکسن ایران کوبا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه هم انستیتو پاستور و هم سیستم واکسن‌سازی و سرم‌سازی کوبا جزو قدیمی‌ترین‌های دنیا هستند، اظهار کرد: خوشبختانه به ۲۴ هزار نفری که در اردیبهشت ماه در کل کشور واکسن ایران کوبا تزریق شد واکنش جدی و شاخصی دیده نشد و عوارض بسیار کم و محدود، گذرا و بدون نیاز به درمان بود.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم تزریق این واکسن در بابل و ساری از روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه آغاز می‌شود، افزود: به افرادی که دوز اول را دریافت کردند توسط پیامک تاریخ و ساعت تزریق دوز دوم اعلام می‌شود.

جلالی تصریح کرد: مازندران ۶ هزار سهمیه از برای انجام فاز سوم مطالعات واکسن کنژوگه را در اختیار دارد که ۳ هزار واکسن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۳ هزار واکسن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تزریق مرحله نخست واکسن کنژوکه در مازندران از ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی بابل و یک روز بعد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شد و دوم خرداد نیز پایان یافت.

این مسوول ادامه داد: ۷ هزار و ۲۷۳ نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۷ هزار و ۶۲ نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای شرکت در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا داوطلب شده بودند، اگر برای افرادی پیامک ارسال نشد در بابل با شماره ۳۵۰۲ تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تزریق دوز دوم واکسن ایران کوبا حدود دو هفته طول خواهد کشید، بیان کرد: امیدواریم همانطور که در فاز اول هم دیده شد بتوانیم با پوشش بسیار مناسب، ایمنی بسیار خوب، کمترین عارضه و بیشترین ایمنی‌زایی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول