اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط | از توئیت فوتبالی نامزدها تا کنایه زاکانی به «مناظره انشایی»/ همتی: من بد اخلاقی را شروع نکردم!

فضای رسانه‌ای امروز کشور تحت تأثیر برگزاری دومین مناظره نامزدها است. بخش نخست بسته بیست‌وسوم «خط و ربط» هم حال و هوای پیش از برگزاری اولین مناظره را به خود گرفته است.

خط و ربط | از توئیت فوتبالی نامزدها تا کنایه زاکانی به «مناظره انشایی»/ همتی: من بد اخلاقی را شروع نکردم!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: بخش نخست بسته بیست‌وسوم «خط و ربط» در حالی تقدیم حضورتان می‌شود که امروز دومین مناظره انتخابات ۱۴۰۰ با موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار خواهد شد و فضای رسانه‌ای کشور متأثر از برگزاری این مناظره است. 

نکته جالب در رابطه با مناظره امروز اینکه پیرو نامه رییس سازمان بهزیستی به وزیر کشور و رییس سازمان صدا و سیما، مناظره دوم کاندیداهای ریاست‌جمهوری از شبکه سلامت با حضور رابط ناشنوایان پخش خواهد شد.

امروز هم نامزدها از حدود ساعت 15 در سازمان صدا و سیما حاضر شدند؛ آنها قبل از ورود به ساختمان محل برگزاری مناظره‌ها به دو سوال خبرنگاران رسانه ملی پاسخ دادند؛ سوال اول این بود که آیا روش مناظره شما با مناظره نخست تفاوت خواهد داشت؟ و سوال دوم اینکه آیا به مردم قول می‌دهید که شاهد تخریب و بداخلاقی نخواهند بود؟

ریشه فقر مطلق را خواهم کَند

علیرضا زاکانی اولین نامزدی بود که وارد سازمان صداوسیما شد و در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: در مناظره اول فکر می‌کردیم باید ناظر به برنامه حرف بزنیم اما متوجه شدیم که دوستان بنا دارند از ابتدا با حرف‌های نادرست اصل مناظره را به بی راهه سوق ببرند. امیدواریم در مناظره دوم به وضعیت مطلوب در بررسی برنامه‌ها برسیم.

او همچنین گفت که به مردم قول می‌دهم در «دولت اقدام و اصلاح» ریشه فقط مطلق را بکنم و قول می‌دهم در دو سال اول کسی در کشور غیر از درد بیماری، درد بی پول نکشد.

به روش مناظره اول مناظره می‌کنم

محسن مهرعلیزاده هم دومین نامزدی بود که وارد سازمان صداوسیما شد و در جمع خبرنگاران گفت: روش من روش گذشته خواهد بود که با رعایت همه شئون، موارد را بررسی و نسبت به روشن شدن اذهان مردم اقدام خواهم کرد. مهرعلیزاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که قرار است که دوپینگ ۵ دقیقه‌ای به کاندیدا خاص بدهند ان‌شاءالله این اتفاق نیفتد.

برکت به سفره مردم برمی‌گردد

محسن رضایی نیز با ورود به صداوسیما برای شرکت در مناظره دوم گفت: سال ۱۴۰۰، سال گشایش ملت برای ایران خواهد بود. ان‌شاءالله ناراحتی‌ها کنار می‌رود و لبخند به چهره مردم برمی‌گردد و همچنین برکت به سفره مردم برمی‌گردد و ملت ما شاهد آغاز جدیدی در زندگی خود خواهند بود.

مناظره دوم مهم است؛ ان‌شاءالله بحث‌ها و دردهای ملت ایران را با راهکار باز کنیم و از بحث‌های حاشیه‌ای پرهیز کنیم. آمادگی دارم از آینده خوب ملت ایران صحبت کنم و امید حقیقی در آینده به مردم بدهم. دولت ما امید را به مردم ایران هدیه خواهد داد.

من بد اخلاقی را شروع نکردم

چهارمین نامزدی که خود را به محل برگزاری مناظره رساند، عبدالناصر همتی بود. او در جمع خبرنگاران گفت که من بداخلاقی را در مناظره قبلی شروع نکردم دوستان شروع کردند و من پاسخ دادم. ۲۹ بار به من تهمت و افترا زدند و به رقیب اصلی من جایزه ۵ دقیقه‌ای دادند. امروز می‌خواهم برنامه ارائه بدهم.

امیدوارم در محیطی اخلاقی به گفت‌وگو بنشینیم

سعید جلیلی نیز در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم در محیطی اخلاقی به گفت‌وگو بنشینیم. جلیلی تأکید کرد که امیدوارم در این مناظره به برخی از موضوعاتی که فرصت نشده پرداخته بشود مانند جمعیت روستای ما که ۲۵ درصد جمعیت ما در روستا هستند اما متاسفانه یک سوال از من نشده است.

جلیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: درباره بحث جمعیت زنان در کشور ما که نیمی از جامعه ما را تشکیل میدهند جای صحبت دارد.

از  ۵ دقیقه‌ای که برای دفاع دادند استفاده نمی‌کنم!

سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران گفت: مردم انتظارشان از مناظره بیان برنامه و کارنامه است. در مناظره قبل به بنده تهمت زدند. من عرض کردم اگه با تهمت زدن به من مشکل مردم حل می‌شود، تهمت و ناسزا بگویید. با متلک‌گویی مشکلات مردم حل می‌شود؟ اگر حل‌ می‌شد الان وضع کنونی اینطور نبود.

رئیسی در ادامه تأکید کرد: رقیبم علاوه بر فساد و ناکارآمدی هم وضع موجود و بد اخلاقی‌های سیاسی خواهد بود. ۵ دقیقه به من وقت دادند دفاع کنم درباره سخنان ناروا و قصد دارم از این ۵ دقیقه استفاده نکنم و پاسخ را به مردم می‌سپارم.

حاشیه سازان برنامه‌ای برای ارائه ندارند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آخرین نامزدی بود که به محل برگزاری مناظره انتخاباتی آمد. قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: من با هدف اصلاح پا به انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشتم پس اهل تخریب نیستم. حاشیه‌ها را رها کنید، کسی که حاشیه‌پردازی می‌کند دستش خالی است.

امروز پیش از برگزاری مناظره هم نامزدها از فرصت خود برای ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود استفاده کردند. بخش‌های مهم این برنامه‌ها در ادامه آمده است.
 


باید هزینه‌ها در زمینه سلامت کاسته شود

سیدابراهیم رئیسی گفته: در صنایع بالادستی و خودرو مشکل این است که قیمت‌گذاری‌ها عادلانه نیست و همین موجب می‌شود خودرو وارد بازار سیاه شود.

او در ادامه تأکید کرده که حل مشکل گرانی را نباید به تعزیرات و دستگاه قضا سپرد بلکه اول باید نظارت‌ها کامل شود تا گرانفروشی صورت نگیرد.

رئیسی همچنین گفته: در زمینه سلامت باید هزینه‌ها کاسته شود و امروز ۴۳ درصد از جیب مردم هزینه می‌شود و باید به ۲۰ درصد برسد و سازو کار آن وجود دارد و در این باره مطالعات لازم انجام شده است.
 


میز قدرت باید تبدیل به میز خدمت شود

علیرضا زاکانی معتقده که تحریم‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد در وضع موجود تأثیر داره. او وعده داده که در عرض چهار سال یک تحول همه جانبه را در کشور ایجاد می‌کند و گفته که دولت نوکر مردم است و این نوکری را باید در عمل ثابت کند نه در زبان.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرده که نمی‌شود کشور را کاریکاتوری رشد داد و میز قدرت باید تبدیل به خدمت شود.

زاکانی به مسئله بدهکاران بانکی هم اشاره‌ کرده و گفته که در حال حاضر ۱۱ ابربدهکار بانکی داریم که ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند لذا اولین کار ما یکپارچه‌سازی سیستم بانک‌ها خواهیم بود.

او اشاره‌ای ظریف به مناظره نخست داشته که اگر کاغذ دست برخی افراد را دم در استودیو از آن‌ها بگیرند دیگر حرفی برای گفتن ندارند چون فقط انشاء می‌خوانند.
 


رانتخوار زیاد داریم!

عبدالناصر همتی گفته: در کشور رانتخوار زیاد داریم. اگر مجلس طرح شفافیت و تعارض منافع را تصویب نکند، خودم رأساً در دولت اجرا می‌کنم.

او همچنین تأکید کرده: در بودجه امسال به منابع توجه نشده و این بودجه وحشتناک است.

همتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته: ما چاره‌ای نداریم که رشد اقتصادی سالانه را به بالای ۵ درصد برسانیم تا از این بحران اقتصادی خارج شویم.

کاندیدا توئیت | از توئیت فوتبالی کاندیداها تا نگاه مثبت جلیلی به مذاکره
 

 

 

 

 

 


بوی تحریم انتخابات از جبهه اصلاحات می‌آید؟

صادق زیبا کلام معتقده اصلاح طلبان در انتخابات امسال از مهرعلیزاده و همتی حمایت نمی کنند. او در همین خصوص گفته: جریان اصلاح طلب مادامی که نتواند از چهره های شناسنامه دار خود در بین نامزدهای تایید صلاحیت شده فردی را داشته باشد، چرا باید به دنبال «نامزدهای مشابه» برود؟

علی تاجرنیا مشاور مهرعلیزاده گفته: رویکرد عمده اصلاح‌طلبان عدم معرفی نامزد است. او همچنین تأکید کرده که آقای مهرعلیزاده به هیچ ‌کسی قول نداده‌اند که کناره‌گیری می‌کنند و در عین حال به هیچ کسی هم قول نداده‌اند که تا آخر، در صحنه باقی می‌مانند.

جمشید ایرانی رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان ایران گفته: با توجه به اینکه مهرعلیزاده اعلام کرده که اصلاح طلب است و می‌خواهد دولت سوم رییس اصلاحات را ایجاد کند، از او حمایت خواهیم کرد. ایرانی همچنین گفته: عبدالناصر همتی هم گزینه حزب کارگزاران سازندگی ایران است و اعلام کرد که مستقل وارد انتخابات شده و نگفت که اصلاح‌طلب است.

به اعتراض بزرگ علیه شرکای وضع موجود بپیوندید!

امیرآبادی نماینده مردم قم معتقده که قهرکردن با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند. او گفته که به اعتراض بزرگ برای تغییر شرایط کشور علیه بانیان و شرکای وضع موجود بپیوندید و از تکرار وضع موجود جلوگیری کنید تا دولتی مردمی برای ایرانی قوی به وجود آید.

از گوشه و کنار انتخابات

- آخرین برآورد ایسپا از مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری اولین مناظره ۳۸ درصد محاسبه شده است.

- از هر ۱۰ نفر افراد بالای ۱۸ سال کشور، ۳ نفر مناظره اول انتخاباتی را تماشا کرده‌اند. 

- بر اساس پنجمین پیمایش ملی کیو، پس از اولین مناظره تلویزیونی بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، شاخص تردید ۶ واحد رشد داشته و به ۳۶ درصد رسیده است.

- در گزارشی آمده: همتی و مهرعلیزاده در مناظره نخست اقتصادی با یک گارد بسته به جای پاسخ و ارائه برنامه اقتصادی بیانیه سیاسی خواندند، به رقبای خود انگ پوششی زدند و مدارک تحصیلی و تخصص آنها را زیر سوال بردند اما در عین حال باز هم نتوانستند نظر اصلاح‌طلبان را تغییر دهند. پیش بینی می‌شود مهرعلیزاده و همتی در دو مناظره پیش رو مواضع رادیکال‌تری از خود نمایش دهند تا مورد قبول تندروهای اصلاح طلب قرار بگیرند.

در مناظره امروز برق نمی‌رود!

- شرکت برق اعلام کرده آماده است تا جریان برق در ساعات مناظره به طور کامل در همه جای کشور برقرار باشد و همه هموطنان بتوانند مناظره را ببینند و بشنوند. سخنگوی صنعت برق از آمادگی همه گروههای عملیاتی برای تامین برق در سراسر کشور در زمان دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری خبر داده و گفته: مشکلی در تامین برق وجود ندارد. 

و نکته آخر هم اینکه برنامه کاندیداها در حوزه مقابله با فساد در اینفوگرافیک زیر از نظرتان می‌گذرد.

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول