اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

لیدر شاخص اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات شوراهای گرگان وجود ندارد/ اعلام کد انتخاباتی 233 کاندیدای گرگانی

فرماندار شهرستان گرگان گفت: گرایش سیاسی ثبت‌نام کنندگان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی ضعیف است، لیدر شاخص اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم، کاندیداهای جدید با مدارک تحصیلی بالا وارد گردونه رقابت شدند.

لیدر شاخص اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات شوراهای گرگان وجود ندارد/ اعلام کد انتخاباتی 233 کاندیدای گرگانی

محمد حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در تشریح روند فرآیند انتخابات در شهرستان گرگان اظهار کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر گرگان 233 کاندیدا با یکدیگر رقابت می‌کنند گرایش سیاسی ثبت‌نام کنندگان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی ضعیف است، لیدر شاخص اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم، کاندیداهای جدید با مدارک تحصیلی بالا وارد گردونه رقابت شدند، این احتمال می‌رود کرسی‌های پارلمان شهری در این دوره به افراد جدید برسد، در نهایت مردم تصمیم خواهند گرفت چه کسانی در مسند تصمیم‌گیری قرار بگیرند.

وی از وجود 270 هزار نفر واجد شرایط در شهرستان گرگان خبر داد و تصریح کرد: طبق فرآیند قانونی انتخابات، زمان بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا به پایان رسید، 19 خرداد آخرین لیست باقی مانده از داوطلبان انتشار آگهی می‌شود این لیست در سامانه ابلاغ شده و کد انتخابات به کاندیداهای تائید صلاحیت شده تعلق گرفته است.

*دوئل 233 کاندیدای شورای اسلامی گرگان در انتخابات 1400

فرماندار گرگان با اشاره به تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی در بازه زمانی هفت روز انجام می‌شود، افزود: تبلیغات از 20 خرداد تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات قابل انجام است.

حمیدی از دوئل 233 کاندیدای شورای اسلامی در این دوره از انتخابات شهرستان گرگان خبر داد و گفت: در شهرستان گرگان چهار شهر برگزاری انتخابات به صورت «گرگان با رقابت 177 کاندیدا، قرق 21 کاندیدا، جلین 16 کاندیدا و سرخنکلاته با 19 کاندیدا» برگزار می‌شود.

وی در خصوص تبلیغات انتخابات با توجه به وضعیت کرونایی بیان کرد: دستورالعمل مفصلی پیرامون روند تبلیغات اعلام شده است، تجمع در مکان‌های مسقف طبق دستورالعمل ممنوع است، تجمع باید در فضای باز باشد، به ازای هر نفر هشت مترمربع و 30 درصد فضای فیزیکی جمعیت وجود داشته باشد همه باید ماسک بزنند و رعایت فاصله اجتماعی مدنظر باشد.

* ستادهای تبلیغات کاندیداها برای فعالیت از فرمانداری مجوز بگیرند

فرماندار گرگان بر لزوم اخذ مجوز ستادهای تبلیغات کاندیداها از فرمانداری تاکید کرد و گفت: برای اینکه مسائل امنیتی و نظارت بهداشتی از ستادها بررسی شود.

حمیدی افزود: ستادهای تبلیغات ریاست جمهوری در هر شهر یک ستاد اصلی و مرکزی راه‌اندازی شود برای ریاست جمهوری پیرامون تعداد ستادهای فرعی عددی عنوان نشده است، اما برای شوراهای اسلامی تعداد ستادها برای هر منطقه شهری یک ستاد است، گرگان دارای سه منطقه بوده و سه ستاد می‌تواند در این زمینه راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: فاصله ستادهای تبلیغاتی به گونه‌ای باشد که تنش اجتماعی به جود نیاید، در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی 76 نقطه از شهر برای نصب پوستر و تراکت‌های تبلیغاتی داوطلبان در نظر گرفته شد امسال در نقاط مختلف شهر مکان‌هایی از طریق شهرداری برای نصب پوسترهای تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.

* ستادهای تبلیغاتی مراعات پیاده‌رو و سواره‌رو را کنند/ ضرورت توجه به مسائل ایمنی  

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه شهرداری باید شهر را به لحاظ نصب اقلام تبلیغاتی آماده کند، گفت: از چسباندن پوستر روی تیر برق باید خودداری شود، تبلیغات به گونه‌ای نباشد که شهر کثیف شود.

حمیدی از رسانه‌ها خواست تا در آگاهی‌بخشی جامعه پای کار باشند و ابراز کرد: ستادهای تبلیغات در نصب داربست در جلوی ستاد به گونه‌ای عمل کند که مزاحم مردم نشود، ایجاد ترافیک نکنند، ستادهای تبلیغاتی باید مراعات پیاده‌رو و سواره‌رو را کنند اگر کسی با موتور، ماشین و یا عابر پیاده به داربست برخورد کند، برگزارکنندگان ستادها، مجرم شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ستادهای تبلیغات باید مسائل ایمنی را در ایجاد سازه‌ها رعایت کنند، گفت: تبلیغات در فضای مجازی در این دوره از انتخابات غلبه بر فضای حقیقی کرده است و این معنای گرم نبودن تنور انتخابات نیست، ضمن اینکه تنور انتخابات با تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی داغ می‌شود.

* پیش‌بینی ۲۶۳ شعبه اخذ رای در گرگان/ افزایش 10 درصدی شعب

فرماندار گرگان از پیش‌بینی ۲۶۳ شعبه اخذ رای خبر داد و افزود: ۵۰ شعبه در بخش بهاران، ۷۰ شعبه در بخش مرکزی و ۱۴۳ شعبه در شهر گرگان است که نسبت به دوره قبل با توجه به شیوع بیماری کرونا ۱۰ درصد افزایش تعداد شعبه اخذ رای انجام گرفت.

حمیدی با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود از مردم خواست تا در زمان انتخابات اسامی نامزدها و کد آنها را به همراه داشته باشند، در شمارش الکترونیکی کد خیلی اهمیت دارد.

وی حضور حداکثری را اثرگذار خواند و گفت: مردم بدانند انتخابات سالم و مطمئن برگزار می‌شود و رای آنها اثرگذار است، مدیران و کارمندان دقت کنند خدمات بهتر به مردم دهند، دلسوزی بیشتری داشته باشند و با مردم مهربانانه برخورد کنند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول