اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سختی‌های انتقال آب از سرچشمه به روستاهای صعب‌العبور سمیرم

مدیر آب ‌و فاضلاب سمیرم گفت: هشت کیلومتر شبکه انتقال آب در روستای ماندگان سمیرم فرسوده بود که فاز اول آن در منطقه‌ای صعب‌العبور اصلاح شد.

سختی‌های انتقال آب از سرچشمه به روستاهای صعب‌العبور سمیرم

مجید صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با اشاره به اصلاح شبکه انتقال آب به روستای ماندگان اظهار داشت: با توجه به اینکه خط انتقال آب این روستا مربوط به اوایل انقلاب بود و علاوه بر فرسودگی به خاطر پایین بودن قطر و غیراستاندارد بودن لوله باعث به وجود آمدن مشکلات کمبود و قطعی همیشگی آب در روستا شده بود در زمستان امسال اقدام به اصلاح خط انتقال کردیم.

مدیر آب و فاضلاب منطقه سمیرم افزود: این پروژه با اعتبار دو میلیارد تومان در ۸ کیلومتر به صورت امانی اجرا و اصلاح شد که به خاطر شیب و صعب‌العبور بودن منطقه ۶۰۰ متر اختلاف ارتفاع خط انتقال آب وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چشمه در مکان صعب‌العبور قرار دارد و برای هرگونه خرابی و اصلاح شبکه نیاز به طی مسیری به طول ۹ کیلومتر با ماشین و حدود ۵ کیلومتر پیاده‌روی است؛ کار بسیار سختی است که در زمستان از سختی بیشتری برخوردار می‌شود و علاوه بر آن در صورت وجود مشکلات با عدم آنتن‌دهی موبایل کار سخت‌تر می‌شود و وجود خرس در این منطقه از جمله مشکلات موجود است.

صابری تصریح کرد: مسیر خط انتقال لوله به علت تراکم باغات و نیاز کشاورزان به دسترسی باغات در فصل تابستان و زمان کشاورزی میسر نبود و کار در زمستان به صورت شبانه‌روزی به مدت سه ماه اجرایی شد و در هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.

مدیر آب و فاضلاب منطقه سمیرم بیان کرد: حدود دو هزار متر شبکه داخلی با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان اصلاح و ۹۴ مورد کنتورگذاری شد.

 

مدیر شرکت آبفا سمیرم عنوان کرد: چشمه شرشر در ارتفاعات روستای ماندگان یکی از جاذبه‌های زیبای این منطقه در دامنه‌های دنا است که آب شرب این روستا را با ۳۰۰ خانوار و حدود ۱۲۰۰ نفر جمعیت تأمین می‌کند و با توجه به اینکه منبع آب بتنی و ۲۰۰ مترمکعبی است و ساخت خانه‌های روستا بر روی بلندی و تپه است، نیاز به ساخت منبع جدید است که در صورت تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

وی در پایان از همشهریان درخواست کرد، با توجه به وضعیت کمبود آب در سال جاری در مصرف بهینه آب همکاری کنند.

گفتنی است، روستای ماندگان از توابع بخش پادنا شهرستان سمیرم در ۶۰ کیلومتری جنوب غرب سمیرم واقع شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول