اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

دوربین‌هایی که روی سلاح فاطمیون نصب شد تا شکست داعش را تصویر کند+فیلم

حضور فاطمیون در جبهه مقاومت سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در حالی وارد هشتمین سال خود شده است که برای ثبت بهتر از رشادت‌هایشان دوربین‌هایی به سلاح‌های آن‌ها بسته شد تا روایتگر حماسه حضور آن‌ها باشد.

دوربین‌هایی که روی سلاح فاطمیون نصب شد تا شکست داعش را تصویر کند+فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: اوایل دهه ۹۰ شمسی وقتی ناامنی‌ها در سوریه شروع شد، نیروهای داوطلب زیادی از کشورهای مختلف خودشان را به سوریه رساندند. افغانستانی‌ها هم در ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۹۲ به نیروهای جبهه مقاومت ملحق شدند.


این است لشکر فاطمیون

با افزایش کمیت و کیفیت فعالیت لشکر فاطمیون در سوریه، این یگان به بازوی پرقدرت محور مقاومت تبدیل شد. به همین دلیل فرماندهان هم تصمیم گرفتند تصاویری از رشادت‌های این رزمنده‌ها، برای ثبت در تاریخ ضبط شود. برای شروع کار، شهید توسلی (ابوحامد) با اینکه فرمانده کل فاطمیون بود، با گوشی شخصی‌اش از فاطمیون و مواضع‌شان فیلم می‌گرفت.


وقتی پای دفاع از حرم در میان باشد

کم‌کم حضور رزمنده‌های فاطمیون در نقاط مختلف سوریه و عملیات‌های متعدد داشت بیشتر می‌شد که در تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۹۴، جمعی از همان رزمنده‌های افغانستانی با طی کردن یک دوره آموزشی رسانه‌ای به همراه سلاحشان دوربین به دست گرفتند، عازم خطوط عملیاتی شدند و به این ترتیب مرکز رسانه فاطمیون تأسیس شد.

 

رشادت‌های همراهی دوربین با سلاح در لشکر فاطمیون؛ انتشار برای نخستین بار

از آن روز تاکنون، تصویربرداران مرکز رسانه فاطمیون با ازخودگذشتگی تمام در جای جای سوریه که نیروهای افغانستانی حضور داشتند، از عقبه تا خط اول جنگ مثل نیروهای خط‌شکن با هدف به تصویر کشیدن ایثارگری‌ همرزمانشان در راه نجات بشریت و انسانیت برای همه دنیا تلاش می‌کنند.


اینجا میدان رزم و حماسه است

این در حالی است که در کنار خون شهدا و رشادت‌های مردان غیور افغانستانی، این دوربین تصویربرداران بود که موفق شد فداکاری مجاهدان فاطمیون را برای مردم دنیا به تصویر بکشد و آوازه این مردان شجاع را سر زبان‌ها بیندازد.


امروز سالروز تأسیس رسانه فاطمیون است

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول