اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار گانتز و بنِت برای حل اختلاف‌نظر کابینه درباره شهرک‌سازی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب یامینا برای حل اختلاف‌نظر کابینه جدید این رژیم درخصوص تداوم شهرک‌سازی در کرانه باختری دیدار کردند.

دیدار گانتز و بنِت برای حل اختلاف‌نظر کابینه درباره شهرک‌سازی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع در رژیم صهیونیستی می‌گویند کابینه جدید این رژیم که با ائتلاف هشت حزب تشکیل شده، درخصوص تداوم و نحوه توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری اختلاف نظر دارند.

این منابع به نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» گفتند: «بنت و گانتز روز گذشته دیداری داشته و درباره سیاست کابینه درخصوص منطقه ج در کرانه باختری و موضوع شهرک‌سازی گفت‌وگو کردند. یکی از اختلافات در توافق ائتلاف، درخواست حزب امید جدید برای ایجاد سازوکار تازه‌ای برای نظارت بر ساخت‌وساز فلسطینی‌ها در منطقه ج در کرانه باختری است».

به گفته این افراد، گانتز با استقرار سازوکار جدید مخالف است و به بنت گفته که او می‌خواهد متن این بند از توافق‌نامه ائتلاف را تغییر دهد تا نوشته شود که اداره خدمات اجتماعی به‌عنوان زیرمجموعه وزارت جنگ، همچنان مسئول اجرای قانون در سیاست‌های جدید کابینه باشد

واللانیوز به نقل از منابع مطلع نوشت: «حزب امید جدید همچنان بر اشاره صریح به مسئله منطقه ج کرانه باختری در توافق ائتلاف اصرار دارد و فقط به تقویت اداره خدمات اجتماعی بسنده نکرده است». 

آنها توضیح داد: «گانتز هیچ تعهدی در قبال مسئله شهرک‌سازی به آمریکایی‌ها نداده و در هر صورت حتی قبل از دیدار با بنت توافق شد که هیچ اشاره ای به موضوع سیاسی در توافق ائتلاف انجام نشود. البته گانتز این را هم به بنت گفت که نیازی به اجساد بیشتر نیست!»

منظور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از اجساد بیشتر، تداوم اعتراضات و تظاهرات‌های فلسطینی‌ها درخصوص تخریب منازل آنها و توسعه شهرک‌ها در منطقه ج است که طی یک ماه اخیر درگیری‌های متعددی با شهرک‌نشینان و صهیونیست‌های ساکن شهر اشغالی ایجاد شده است.

این در حالی است که رئیس حزب یامینا پیشتر گفته بود با اینکه احتمال دارد دولتش تحت فشار آمریکا برای توقف شهرک‌سازی‌ها قرار گیرد، اما هرگز دست از این کار برنخواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

این در حالی است که چند هفته پیش نیز پنج کشور اروپایی با درخواست از رژیم صهیونیستی برای توقف شهرک‌سازی در اراضی خصوصی فلسطینیان، تاکید کردند این اقدام‌ها ابعاد صلح در منطقه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول