اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولیدات اقلام صنعت قفس های دریایی بومی سازی شد

مدیر کل شیلات مازندران گفت: با افزودن ۱۲ قفس در سال ۹۹ تعداد قفس های دریایی در استان به ۵۰ عدد رسیده است و همچنین تولیدات اقلام صنعت قفس های دریایی کاملا بومی سازی شده است.

تولیدات اقلام صنعت قفس های دریایی بومی سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حسن اسحاقی بعدازظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صادرات شیلات یکی از اولویت های کشور در بخش صادرات غیر نفتی است،اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار تن به ارزش ۱۹ و نیم میلیون دلار شامل پک کامل شیلاتی اعم از ماهیان خاویاری، خاویار، ماهیان سردآبی، گرم آبی، خوراک آبزیان و کنسرو در سال ۹۹ صادر شد.

وی با اشاره اینکه منطقه شرق استان پایتخت پرورش ماهی های گرم آبی است، افزود: شرایط استان به گونه ای است که در جای های مختلف استان، پایتخت های پرورش گونه های مختف را داریم که شهرستان نوشهر پایتخت پرورش ماهی در قفس دریایی است.

مدیرکل شیلات مازندران به پرورش میگو در میانکاله اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط تشابه پوتوگرافی و جغرافیایی زمین های پایین دست میانکاله به گمیشان و از آنجایی که پرورش میگو در گمیشان استان گلستان یک از اولویت ها محسوب می شود و تولیدات و صنایع تبدیلی و اشتغال خوبی داشته است، انشالله امسال پروژه پرورش میگو را در این مکان شروع خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه مهم ترین ظرفیت غرب استان پرورش ماهی در قفس است، افزود: یکی از اقلام مهم صادراتی ما گونه پرورش یافته در قفس است که از نظر کیفیت گوشت فوق العاده است.

وی یکی از اتفاقات مهم بابت طرح توسعه قفس دریایی، داشتن اسکله پشتیبان دانست و بیان کرد: در حال حاضر یک شرکت خصوصی برای ساخت اسکله پشتیبان در غرب استان متقاضی است که با طی جلسات متعدد فرماندار شهرستان نوشهر با تخصیص زمین به این شرکت اولین اسکله پشتیبان ماهی در قفس دریایی به صورت خصوصی در منطقه نوشهر استارت خواهد خورد. 

مدیرکل پرورش ماهیان خاویاری را یکی از نقاط قوت استان برشمرد و ادامه داد: ۹۳ تن گوشت خاویاری به ارزش ۵۱۶ هزار دلار در سال ۹۹ صادر شد.

اسحاقی یکی از معضلات تولیدکنندگان را واردات تخم چشم زده دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکز استراتژیک ارزیابی ذخایر شهید باهنر کلاردشت بسیاری از استعلامات مجوز برای اصلاح نژاد را دارد، انشالله بتوانیم تا پایان سال اصلاح نژاد را در این مرکز راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۳۵ تا ۳۸ هزار بچه ماهی در رودخانه های غرب استان رها سازی شد، خاطر نشان کرد: امسال در مرکز شهید رجایی ساری بیش از ۷۰ میلیون  بچه ماهی سفید  تولید شد که در رودخانه های استان رهاسازی می شود.

انتهای پیام /86061/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول