اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پایگاه آمریکایی: با توجه به تهدیدهای پهپادی باید فوراً عراق را ترک کنیم

یک پایگاه نزدیک به کنگره آمریکا در تحلیلی نوشته واشنگتن باید با توجه به تهدیدهای پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در عراق فوراً خاک این کشور را ترک کند.

پایگاه آمریکایی: با توجه به تهدیدهای پهپادی باید فوراً عراق را ترک کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه آمریکایی با اشاره به اینکه نیروهای این کشور در عراق با تهدیدهای پهپادی گروه‌های متحد ایران روبرو هستند خواستار پایان دادن به جنگ عراق و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شده است.

در مطلب این رسانه آمده است: «حملاتی که توسط پهپادهای کوچک نیروهای مرتبط با ایران انجام می‌شوند در زمره تهدیدهای فوری علیه نیروهای آمریکایی در عراق هستند- این تهدیدها به اندازه‌ای است که یک مقام آمریکایی در ائتلاف تحت رهبری آمریکا آنها را "بزرگترین نگرانی" آمریکا در عراق توصیف کرد.»

وبگاه هیل در ادامه تصریح کرده است: «چنانچه مسئله همین باشد، تهدیدهای پهپادی باید فراتر از یک دغدغه ساده باشند. این تهدیدها باید دلیلی تازه برای خارج کردن فوری نیروهای آمریکا از عراق فراهم آورند.»

مسئله استفاده نیروهای مقاومت عراق از پهپاد به تازگی حساسیت مقام‌های نظامی در واشنگتن را برانگیخته است.

اخیراً روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده بود استفاده نیروهای مقاومت عراق از پهپاد برای دور زدن سامانه‌های نظارتی نصب‌شده در اطراف پایگاه‌های نظامی و مراکز دیپلماتیک مقام‌های ارتش آمریکا را نگران کرده است.

واشنگتن‌پست تصریح کرده نیروهای الحشدالشعبی به جای استفاده از راکت گاهاً به استغاده از پهپادهایی روی آورده‌اند که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند و سامانه‌های دفاعی قابلیت رصد آنها را ندارند. 

یک مقام آمریکایی در ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش، این مسئله را «بزرگترین نگرانی» این ائتلاف در عراق توصیف کرده است.

منابع آشنا به مسئله به واشنگتن‌پست می‌گویند یک آشیانه هواپیما در داخل مجموعه فرودگاهی واقع در شمال شهر اربیل هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. مقام ائتلاف گفته مسیر پرواز این پهپاد تا شعاع ۱۰ کیلومتری سایت مورد حمله مورد رصد قرار گرفت اما با ورود این پهپاد به یک مسیر پروازی غیرنظامی، رد آن گم شد.

مقام‌های نظامی غربی به واشنگتن‌پست گفته‌اند با آنکه هیچ فردی در این حمله آسیب ندید، مباحثات زیادی درباره نحوه واکنش به این حادثه انجام شد. مقام‌های آمریکایی از جمله «برت مک‌گورک»، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی کاخ سفید خواستار بررسی جدی واکنش نظامی به این حادثه بودند اما دولت آمریکا سرانجام از انجام اقدام نظامی منصرف شد.

وقوع یک حمله پهپادی مشابه دیگر درماه می به پایگاه عین‌الاسد نیز به ایجاد مباحثات مشابهی در میان فرماندهان نظامی ائتلاف درباره تغییرات صورت گرفته در تاکتیک‌های گروه‌های مقاومت شد.

یک سرباز عراقی مستقر در عین‌الاسد گفت: «خسارت زیادی وارد نشد اما ائتلاف حسابی سرخورده شد. آنها به فرماندهانمان گفتند که این یک اقدام بسیار تنش‌زا است.»

حضور نیروهای آمریکا در خاک عراق با مخالفت‌های عمده‌ای در این کشور روبرو است. پارلمان عراق، دی‌ماه سال ۱۳۹۸ دو روز بعد از به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی قانونی را به تصویب رساند که حضور نظامیان آمریکایی و غیرآمریکایی در این کشور را غیرقانونی دانسته و خواستار اخراج سریع این نیروها از خاک عراق است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته شمار نظامیان آمریکایی حاضر در خاک عراق نسبت به آن زمان تقریباً نصف شده است.

یک مقام غربی به واشنگتن‌پست گفته خط قرمز دولت آمریکا کشته شدن یک شهروند این کشور است. وی گفت: «مرگ  یک آمریکایی، خط قرمزشان است. اولین سوالی که آمریکایی‌ها می‌پرسند این است که ملیت فرد کشته شده چیست؟»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول