اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صندلی شورای شهر خراسان جنوبی آماده رقابت 520 داوطلب/ آغاز رسمی تبلیغات از ۲۰ خرداد

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی خراسان جنوبی از تایید صلاحیت 520 نفر برای تصدی 159 صندلی شورای شهر در استان خبر داد.

صندلی شورای شهر خراسان جنوبی آماده رقابت 520 داوطلب/ آغاز رسمی تبلیغات از ۲۰ خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، انتخابات رفته رفته به روزهای حساس و دقیقه ۹۰ خود نزدیک میشود، ماراتنی که قرار است رویداد مهمی به نام انتخاب رئیس یک قوه مهم در کشور انتخاب شود، درحالی ۱۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است که هر چه می‌گذرد، تب و تاب انتخابات و فعالیت‌های نامزدها بیشتر و بیشتر می‌شود، برخی از نامزدها که از قبل نسبت به صلاحیت خود مطمئن بودند از همان ابتدا به صورت زیر پوستی نسبت به تبلیغات اقدام کردند، اما آنهایی که صلاحیتشان رد شده بود، همه تلاش خود را برای تایید صلاحیت به کار بستند، امروز دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان به حدس و گمان های رد صلاحیت ها پایان داد و اسامی نهایی شورای شهر را اعلام کرد و گفت: ۵۲۰ نفر برای تصدی ۱۵۹ صندلی پارلمان های شهری برای حضور در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهراستان با هم رقابت می کنند.

حسین پور با بیان اینکه ۶۲۳ داوطلب برای ورود به عرصه انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در خراسان جنوبی ثبت نام کرده بودند که در نهایت بعد از اعلام نظر ستاد های اجرایی و نظارت شهرستان ها، استان و ستاد عالی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور ۵۲۰ نفر که تایید صلاحیت شده اند افزود:، از روز چهارشنبه به مدت یک هفته برای حضور در پالمان های شهری استان به هم به رقابت می پردازند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان جنوبی با اعلام این که ۶۲۳ نفر برای شرکت در عرصه انتخابات شوراهای استان در ۳۱ شهر استان برای تصدی ۱۵۹ صندلی ثبت نام کرده بودند، گفت:در مرحله اول بررسی صلاحیت داوطلبان ، صلاحیت ۶۶ نفر از آنها توسط هیئت های اجرایی و نظارت تایید نشد.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۵۷ نفر نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کردند که صلاحیت ۱۴ نفر از آن ها توسط هیئت عالی نظارت استان و چهار نفر توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور تایید شد گفت:  در نهایت مجموع تایید صلاحیت شده های استان برای رقابت در انتخابات شوراهای استان به ۵۲۰ نفر رسید که ۲۸ خرداد ماه برای تصدی ۱۵۹ صندلی ۳۱ پالمان شهری خراسان جنوبی حضور دارند. 

حسین پور افزود: اگر تخلفی در تبلیغات شوراها در فضای مجازی و حقیقی توسط افراد مد نظر یا ستاد های آن ها انجام شود در مرحله اول به آنها تذکر داده می شود و در مرحله بعد به فرمانداران به عنوان روسای هیئت های اجرایی انتخابات تخلفات مورد نظر اعلام می شود تا آنها تخلفات انجام شده برای برای رسیدگی به مقام های قضایی گزارش کنند.

وی ادامه داد: هر چند هنوز زمان تبلیغات آغاز نشده است اما در بعضی از موارد تخلفاتی در فضای مجازی صورت گرفته است که تاکنون دو تذکر در این باره داده شده است.  

حسین پور افزود:  انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در شهر بیرجند الکترونیکی و در بقیه نقاط شهری و روستای استان به شکل دستی برگزار می شود از کسانی که برای حضور در این عرصه تایید صلاحیت شده اند خواست ضوابط اخلاقی را رعایت کنند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان جنوبی گفت: ۵ هزار و ۳۹۱ نفر در استان برای انتخابات شورای روستا‌ها ثبت نام کردند که از این تعداد تاکنون ۵ هزار و ۱۱۷ نفر تایید صلاحیت شدند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول