اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضریب نفوذ تکنولوژی در بخش دامپروری کشور بالا است

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: صنایع مرتبط با دام و طیور، یک سر و گردن بالاتر از بخش‌های دیگر است، ضریب نفوذ تکنولوژی در بخش دامپروری کشور بالا است.

ضریب نفوذ تکنولوژی در بخش دامپروری کشور بالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، علی یارمحمدیان در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی اصفهان، اظهار کرد: این رویداد بهترین نمایشگاه حوزه دام، طیور و آبزیان سطح کشور است که فعالان اقتصادی استان‌های مختلف در آن حضور دارند تا آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان سایت جدید نمایشگاه اصفهان را یکی از زیباترین و استانداردترین سایت‌های نمایشگاهی ایران توصیف کرد که طی ۱۵ سال اخیر در غرب آسیا ساخته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه بتواند اقتصاد استان را یک گام به پیش ببرد و گفت: به طور قطع با قراردادهایی که در این نمایشگاه بین تجار ایرانی، عراقی، افغانی و ترکی منعقد می‌شود، اقتصاد استان اصفهان یک گام رو به جلو حرکت خواهد کرد.

مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم اظهار کرد: صنعت دامپروری، صنعتی بسیار بزرگ و پویا است و صرف‌نظر از اینکه غذای مردم را تأمین می‌کند، اشتغال وسیعی در سطح کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه صنایع مرتبط با دام و طیور، یک سر و گردن بالاتر از بخش‌های دیگر است، گفت: ضریب نفوذ تکنولوژی در بخش دامپروری کشور بالا است.

رضایی با اشاره به حضور شرکت‌های مختلف از سراسر کشور در این نمایشگاه با وجود شیوع بیماری کووید ۱۹، ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه موجب ارتباط بین بدنه صنعت، بهره‌برداران، دامداران و مرغداران و در نهایت موجب اعتلای صنعت دام و طیور کشور شود.

بگلرد طالبانی، وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق نیز در این آیین افتتاح با ابراز خوشحالی از حضور در شهر اصفهان به همراه هیئتی از بخش کشاورزی و اتاق های بازرگانی شهرهای اربیل، سلیمانیه و دیگر مناطق اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دارند، بنابراین هر دو با یکدیگر ارتباطات تجاری، سیاسی و بازرگانی دارند و امروز این نمایشگاه می تواند فضای خوبی برای انتقال تجربیات و هماهنگی در امور بخش کشاورزی و دامپروری باشد.

وی با بیان اینکه از توسعه جمهوری اسلامی ایران در کشاورزی و منابع آب خبر داشتیم و با توجه به اینکه این نماشگاه در حوزه صنعت دامپروری برگزار می‌شود در آن حضور یافته‌ایم، تصریح کرد: این وعده را می دهیم که تمام درهای اقلیم کردستان عراق به روی تجار و بخش خصوصی ایران باز است تا در زمینه کشاورزی تجربیات خود را برای توسعه کشاورزی اقلیم کردستان عراق به ما منتقل کنند.

طالبانی همچنین افزود: طی دو روز گذشته در تهران با بهترین شرکت‌های ایرانی در حوزه سدسازی ارتباط برقرار کردیم.

وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق ادامه داد: درهای اقلیم کردستان عراق به روی ایران باز است و می‌خواهیم از تجربیات این شرکت ها در توسعه و ساخت سدها استفاده کنیم، همچنین به لحاظ حقوق همسایگی و بین المللی به دنبال رفع مشکلات آبی که بین هر دو طرف هستیم.

گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی اصفهان در حالی با حضور ۱۷۰ شرکت معتبر از سراسر کشور و همچنین نمایندگان برندهای معتبر بین‌المللی افتتاح شد که برپایی این رویداد نمایشگاهی، نویدبخش روزهای پر رونق این صنعت در اصفهان و کشور خواهد بود.

این نمایشگاه که تا ۲۱ خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برپا خواهد بود، شرکت‌هایی از استان‌های اصفهان، البرز، تهران، فارس، گلستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی را گرد هم جمع کرده تا توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خود را در ۲۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول