اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گزارش توئیتری ظریف از رایزنی‌هایش با «گریفیتس» و «آرنو»

وزیر امور خارجه در گزارشی توئیتری گفت‌وگوهایش با نمایندگان دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و یمن را مفید خواند و گفت که ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است.

گزارش توئیتری ظریف از رایزنی‌هایش با «گریفیتس» و «آرنو»

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه‌شنبه) با دو نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و همچنین یمن در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد، در گزارشی توئیتری درباره این دیدارها نوشت که گفت‌وگوهای مثمرثمر و مفیدی با «ژان آرنو» و «مارتین گریفیتس» نمایندگان ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و همچنین  یمن داشته است.

وی درباره موضوع کلیدی این گفت‌وگوها هم نوشت: فرآیندهای صلح بایستی در اختیار همه افغانستانی‌ها و یمنی‌ها - بدون هرگونه تحمیل و فشار خارجی باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین افزود: مخرج مشترک مهم: ایران به دنبال صلح و ثبات منطقه‌ای است. آماده تسهیل آن (صلح و ثبات در منطقه) هستیم.

 

 

مارتین گریفیتس نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به تهران سفر کرده امروز با مقامات ایرانی از جمله وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با بیان این‌که جنگ، راه‌حل بحران یمن نیست، بر ضرورت رفع محاصره مردم این کشور و تسهیل ارائه کمک‌های انسانی به آنها تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

 

 

«ژان آرنو» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان که در رأس هیأتی به منظور رایزنی در خصوص آخرین تحولات افغانستان به تهران سفر کرده است، در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره آخرین تحولات افغانستان  بحث و تبادل نظر کرد.ظریف در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان بر حمایت ایران از انجام گفت‌وگو‌های بین الافغانی و همچنین حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان طی سال‌های گذشته تأکید کرد. (جزییات بیشتر)

 

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول