اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نمی شود به آنهایی که می‌خواهند با تخریب دیگران به قدرت برسند اعتماد کرد

دبیرکل کانون دانشگاهیان با بیان اینکه نمی شود به آنهایی که می‌خواهند با تخریب دیگران به قدرت برسند اعتماد کرد، گفت: آیا اخلاقی است که یک رجل مذهبی برای به قدرت رسیدن دروغ بگوید و دیگران را تخریب کند؟

نمی شود به آنهایی که می‌خواهند با تخریب دیگران به قدرت برسند اعتماد کرد

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و مسئول ستاد دانشگاهیان آیت‌الله رئیسی در نشست «انتخابات۱۴۰۰ و نقش آفرینی دانشگاهیان» و در جمع اساتید انقلابی استان مرکزی گفت: دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی به همراه سلطنت طلب‌ها، منافقین، معاندین و برخی هم در داخل تلاش گسترده‌ای دارند تا مردم نسبت به انتخابات  و آینده کشور دلسرد کنند و بیشترین نقطه‌ای که روی آن دست می‌گذارند وضعیت معیشتی مردم است. 

وی اظهار داشت: آنها سعی دارند به مردم بگویند که که حضور شما در انتخابات نتیجه‌ای ندارد و همانطور که در سال ۹۶ و ۹۲ در انتخابات شرکت کردید و وعده‌هایی به شما دادند و محقق نشد در آینده هم همین خواهد بود. 

این استاد دانشگاه گفت: از این جهت ما باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و بیش از دوره‌های قبل روی بحث مشارکت کار کنیم. انشاالله اساتید با بینش، بصیرت بالا و مطالعاتی که دارند باید در این ایام روی بحث مشارکت با تمام قدرت کار کنند. 

حسینی اظهار داشت: ما از اساتید می‌خواهیم برای افزایش مشارکت تلاش کنند. مشارکت بالا پیام های مهمی برای دنیا دارد و می‌تواند در گره گشایی مشکلات موثر باشد. 

وی افزود: هدف از همه فشارهایی که در این یک دهه بر ملت ایران آمده این بوده که مردم از نظام فاصله بگیرند اما این فشارها تاثیری نداشته و مردم محکم در مسیر امام، ولایت و رهبری گام بر می دارند و از انقلاب خود صیانت می‌کنند. 

وزیر پیشین ارشاد گفت: بعد از بحث مشارکت حداکثری؛ در وهله دوم انتخاب اصلح بسیار مهم است و ما باید معیارهای نامزد اصلح را به مردم توضیح دهیم. 

حسینی با اشاره به نکاتی که در قانون اساسی به عنوان معیارهای کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح شده؛ اضافه کرد: کسی که به راحتی دروغ می‌گوید و افترا می‌بندد و کاندیدهای دیگر را تخریب می‌کند، چطور می تواند مدعی باشد که از رجال مذهبی است؟ و ما چگونه باید به سوگند او اعتماد کنیم؟ 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نمی شود به آنهایی که می‌خواهند با تخریب دیگران به قدرت برسند اعتماد کرد، گفت: آیا کسی برای اینکه بخواهد خودش را اثبات کند، باید دیگران را تخریب کند؟ آیا اخلاقی است و یک رجل مذهبی چنین کاری می‌کند؟ اینها نکاتی است که باید به مردم یادآوری شود. مسلما این چنین اقداماتی اخلاقی نیست. 

وی افزود: در تشکیلات برخی کاندیداها مفاسد بزرگی رخ داده، با این حال فردی که نتوانسته فساد را در مجموعه خود را ریشه کن کند چطور می تواند در جایگاه وسیع تر این کار را کند؟ و بعد از رهبری بالاترین مقام رسمی کشور را داشته باشد؟ 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مردم نباید کسی که نگاه عدالت گرایانه نداشته را انتخاب کنند؛ بیان کرد: در این چهار دهه عمر انقلاب دیدیم جریانی در کشور وجود دارد که قبله آمال آنها غرب است، مطمئنا این جریان در قدرت باشد در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد. 

وی اظهار داشت: مردم اگر خواهان وضعیت فعلی هستند می توانند به برخی از افرادی که در همین دولت فعلی بودند رای دهند. اساتید این‌ها را باید به مردم یادآوری کنند. 

حسینی گفت: ما نیازمند یک دولت انقلابی هستیم، دولتی که مشکلات کشور را حل کند و امید و انگیزه داشته باشد. 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: حدود یک هفته بیشتر به روز انتخابات باقی نمانده و اساتید باید به عنوان گروه مرجع و به عنوان کسانی که کلام نافذ دارند و مردم به حرف آنها اعتماد می کنند باید مسائل را برای مردم روشن کنند و به ابهامات پاسخ دهند و اجازه ندهند تا یک عده به دروغ مطالبی را مطرح کنند. 

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارش خبرگزاری فارس در رابطه با مدرک تحصیلی مهرعلیزاده گفت: در این گزارش سخنگوی دانشگاهی که در هلند است در پاسخ به خبرنگار گفته که محسن مهرعلیزاده تحصیلات خود را در این دانشگاه به پایان نرسانده و مدرکی از این دانشگاه دریافت نکرده است. 

حسینی افزود: این در حالی است که ما می‌بینیم آقای مهرعلیزاده می‌گوید من دکترای مهندسی اقتصاد از دانشگاهی در هلند دارم! ایشان خودش درباره تحصیلاتش دروغ گفته بعد مدرک قابل استناد آیت الله رئیسی را نادیده می گیرد! اینها را باید برای مردم توضیح دهیم. 

وی با اشاره به اظهارات عوام فریبانه برخی کاندیداها تاکید کرد: اینها با چنین مطالبی سعی دارند که مردم را فریب دهند تا بتوانند یک عده را جذب خود کنند. همان کاری که در سال ۹۶ انجام دادند. 

این استاد دانشگاه بیان کرد: ما هم اکنون یک وظیفه شرعی و انسانی بر عهده داریم و اگر تعلل کنیم باید در قیامت پاسخگو باشیم چون پای سرنوشت چهار یا هشت سال آینده کشور و مردم در میان است. 

وی افزود: این‌ها فردی را به عنوان مسئول قرار دادند که هم اکنون در زندان است! یا عضو تیم مذاکره کننده آن‌ها جاسوس از آب در آمده! مردم حق دارند اعتماد خودشان را نسبت به این چنین مسئولان از دست بدهند. 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: چرا هم اکنون به دلیل ناکارآمدی برخی یک عده به نان شب خود محتاج باشند و نتوانند به راحتی زندگی کنند؟ 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای آینده آقای رئیسی قرار است به نفع آقای جلیلی کنار برود؛ گفت: به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد و هرکس چنین حرفی زد شما باید با قاطعیت آن را تکذیب کنید.

حسینی افزود: آقای رئیسی در نظرسنجی ها رتبه اول را دارد و با دعوت مردم و گروه های مختلف برای ایجاد تحول آمده و مطمئن باشید که کسی که کنار می کشد رئیسی نخواهد بود، البته ما به همه کاندیداهای جریان انقلاب احترام می گذاریم.

وی در پاسخ به سوال یکی از اساتید اظهار داشت: ما تجربه تلخی از اقدامات این ها داریم؛ مثل فتنه ۸۸ اما مطمئناً این بار دیگر مردم با آنها همراهی نخواهند کرد و متوجه واقعیت این جریان شدند. 

وزیر پیشین ارشاد ادامه داد: ما نباید در دام دوقطبی های کاذب بیفتیم ، نباید به مسائلی که برای کشور و مردم اولویت ندارد دامن بزنیم. هدف جریان رقیب این است که با طرح چنین مسائلی ما را وارد حاشیه کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول