اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

توسعه کشاورزی دیجیتال با توانمندی‌های 100 شرکت دانش‌بنیان

100 شرکت دانش‌بنیان به حوزه کشاورزی دیجیتال ورود کرد تا فناوری‌ها به گسترش کشاورزی مدرن در کشور کمک کند.

توسعه کشاورزی دیجیتال با توانمندی‌های  100 شرکت دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاید ندانیم که اینترنت اشیا نقشی موثر در شکل گیری کشاورزی دیجیتال دارد. یک فناوری نوظهور و نوین که اساس کشاورزی را تغییر داده است. کشاورزی هوشمند به معنای استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و داده‌ها برای بهینه‌سازی سیستم‌های پیچیده کشاورزی است.

در این نوع از کشاورزی، کشاورزان می توانند از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها برای دسترسی به داده‌هایی در مورد وضعیت خاک و گیاهان، زمین، آب و هوا، استفاده از منابع، نیروی انسانی، بودجه و غیره استفاده کنند.

این روش می تواند دقت و سرعت کارها را افزایش دهد و شیوه های نوین و مبتنی بر فناوری‌ها را جایگزین شیوه های سنتی، زمان بر و خسته کننده کند. البته در ایران هنوز کشاورزی سنتی به قوت خود پابرجا است؛ اما با تلاش 100 شرکت دانش‌بنیان و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مدل از کشاورزی در حال گسترش یافتن است.

شرکت سامانه های هوشمند کشاورزی والی یکی از این مجموعه‌ها است که دستگاه هوشمند پاکسازی گل زعفران را تولید کرده است. مجموعه هوش آب خوان صنعت البرز هم شرکت دیگری است که با تولید سامانه پایش رطوبت خاک و گیاه برای آبیاری هوشمند بر پایه (IOT) به این حوزه ورود کرده است.

فناوری آوید نت، فرا سنجش افزار پردیس، هوبر آریا تک، دانش تدبیرآسیا، مشاوره مهندسی سیستم های اطلاعاتی صنعت یار، ارزش آفرینان کوهستان جنوبی، به روز اندیشان پارسی گل، پالیز گستر ویرا، شبکه ایرانیان هوشمند تمدن سبز، کیانا فردوس شهر، آوش ایده بهسان، صدرا تجارت سروش و طبیعت دوستان نوین کشت پالیز از دیگر شرکت های فعال این حوزه هستند.

که محصولاتی چون پکیج هوشمند چاه کشاورزی، نود سنسوری بیسیم اینترنت اشیاء در کشاورزی، نرم افزار طراحی شبکه های آبیاری، امداد کشاورز (سامانه مشاوره و ارتباط بین کشاورزان و کارشناسان خبره)، سیستم اتوماسیون و کنترل واحد های کشاورزی، طراحی، پیاده سازی و هوشمندسازی گلخانه های کشاورزی، ساختمان های مسکونی، تجاری و دامپروری، سامانه آنلاین رویدادهای کشاورزی و سامانه تخصصی عرضه مجازی گل و سایر ملزومات گل و گیاه را ارائه کرده‌اند.

شبکه ایرانیان هوشمند تمدن سبز، کیانا فردوس شهر، آوش ایده بهسان، صدرا تجارت سروش، طبیعت دوستان نوین کشت پالیز، پرواز یاران سیرنگ، کیمیا گستر بارثاوا، فضا پایه کشتیار، بوم نگاران هوشمند امید و پیشگام پویای آوا تک هم برخی دیگر شرکت های این حوزه هستند که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت های خود را توسعه داده اند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول