اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

باید فردی رئیس‌جمهور شود که دارای کارنامه و سابقه موفق است/ بانیان وضع موجود طلبکار شده اند!

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع دانشجویان به بررسی ایده‌های ایجابی انتخابات ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری پرداختند.

باید فردی رئیس‌جمهور شود که دارای کارنامه و سابقه موفق است/ بانیان وضع موجود طلبکار شده اند!

به گزارش خبرنگار  تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت بسیج دانشجویی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران همایش «صبح دولت» با موضوع بررسی ایده‌های ایجابی انتخابات ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد.

علیرضا نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در همایشی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران گفت: متأسفانه دولت فعلی با عملکردش کار را به جایی رسانده که دید مردم نسبت به دولت و نظام بد شده است. این دولت از مردم دور شد. 

وی اظهار داشت: ما بن بست نداریم و نظام ما کارآمد است. کشور از لحاظ نیروی انسانی و منابع سرشار است. 

 این نماینده مجلس تاکید کرد: بعد از اقدامات مثبت آیت الله رئیسی در قوه قضائیه و تحولات اساسی در آن و دید مثبت مردم به مبارزه با فساد در قوه قضاییه، زمان آن رسیده که یک دولت جوانان حزب اللهی تشکیل شود و یک دولت کارآمد روی کار بیاید. 

نیکزاد افزود: باید برای مشکلات مردم و مسائلی مانند ازدواج و اشتغال و بیکاری و جمعیت ‌و بانکداری است، باید برایشان راه حل و برنامه وجود داشته است. 

نیکزاد یادآور شد: اصل ۴۴ قانون اساسی برای این بود که اقتصاد ما از صرف دولتی بیرون بیاید نه اینکه به افراد خاص واگذار شود و بعد از آن زانوی غم بغل بگیریم. 

وی با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که مشارکت بالا رود، گفت: مشارکت ما در دنیا زبان‌زد است. 
  
این نماینده مجلس تاکید کرد: باید فردی انتخاب شود که دارای کارنامه و سابقه موفق است نه کسی که صرفاً حرف می‌زند و شعار می‌دهد‌. 

وی گفت: باید در نظام مقدس اسلامی کسی بر روی کار بیاید که جهادی و انقلابی باشد و دغدغه او عدالت و ارتقا کشور باشد. 

* افرادی که کشور را به این وضعیت کشانده‌اند، الان طلبکار شده اند!/  تحریم‌ها با التماس از بین نمی‌روند و باید خنثی شوند

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با اشاره به فعالیت‌های مجلس گفت: اکثر طرح های مجلس به حوزه معیشتی و اقتصادی مربوط و تمرکز بر روی مسائل اساسی مردم بوده است.

وی تاکید کرد: مسکن برای ما اولویت فراوان داشت و دو قانون را نیز متناسب با آن تصویب کردیم. در دولت آقای روحانی با عملکرد وزیر سابق راه و شهرسازی، با رکود عمیق در حوزه مسکن مواجه بودیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مجلس در حوزه کشاورزی تمرکز کردیم و قوانینی را برای خرید محصولات کشاورزی تصویب کردیم. بخش های فرهنگی و اجتماعی نیز به خاطر اولویت مسائل اقتصادی کمتر مطرح شد و در صحن علنی آورده نشد و طرح هایی مثل جمعیت و خانواده در کمیسیون مشترک بررسی و تصویب شد.

متفکرآزاد تصریح کرد: اگر دولتی که اراده کار کردن در این حوزه ها را داشته باشد، نباشد کار پیش نمی رود و وضعیت بدتر می شود. از سرمایه اجتماعی نظام باید نگران بود.

وی گفت: همان افرادی که کشور را با عملکرد خود به این وضعیت کشانده‌اند، الان طلبکار شده و دغدغه مشارکت پیدا کردند. از سمت دیگر نیز به تولید ضربه خورده است و تورم و نقدینگی سرسام آور به وجود آمده است. از طرف دیگر به سرمایه اجتماعی نیز ضربه‌های فراوانی زده شده و دست در جیب مردم کردند. همه این موارد باعث ضربه زدن به اعتماد مردم و مشارکت شده است.

متفکر آزاد یادآور شد: میانگین رشد اقتصادی که در برنامه پنجم و ششم توسعه مطرح شده بود، به صفر رسیده و محقق نشده است. اگر از سال نود تا الان میزان ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است، در حال حاضر دولتی باید سر کار بیاید تا بتواند وضعیت را به سال نود برگرداند. دولت بعدی بسیار کار سختی پیش رو دارد و مجبور است هم در میدان کارشناسی بجنگد و هم در حوزه های مختلف کار کند و ضربه و فشار وارده به مردم را بگیرد و همه باید به دولت آینده کمک کنند.

وی افزود: یک جریانی دوست دارد بگوید که تمام مشکلات ما از تحریم است. این حرف درست است که تحریم در کشور اثر دارد و می تواند ترمزهای جدی در کشور ایجاد کند؛ اما همه مشکلات ناشی از آن نیست. تحریم‌ها آثار افرادی بود که در سال ۸۸ علیه جمهوریت نظام صحبت کردند و باعث ایجاد آن تحریم ها شدند.

متفکرآزاد تصریح کرد: آقای روحانی در سال ۹۲ مطرح کرد که بیشتر مشکلات کشور از بی تدبیری و بی مدیریتی است نه تحریم‌ها. همگی باید به سمت رفع تحریم‌ها حرکت کنیم و نظام نیز این اراده را دارد.

وی گفت: دولت آینده سرفصل های جدی برای فعالیت دارد و این نیازمند دولتی با انرژی و با امید است که به وسط گود بیاید و به جای عجز و ناله برای حال واقعیت ها برنامه مطرح کند. به عبارتی نظام حل مسئله این دولت شامل کارآمدی نظام دینی و مدیریت حل مشکلات باشد و دولت باید این روحیات را داشته باشد. اولویت‌های دولت آینده باید به صورت دقیق مشخص باشد و بداند با چه مشکلاتی مواجه است و برنامه زمان‌بندی شده برای حل آن‌ها داشته باشد و مردم نیز بدانند در حوزه‌های مختلف چه اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.

این نماینده مجلس افزود: دولت باید برای هر سناریویی برنامه داشته و از لحاظ الگویی و حکمرانی دست پری داشته باشد. همچنین دولت باید سرفصل‌های درستی در حوزه اقتصاد و معیشت، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد. مسئله حکمرانی داده و دولت الکترونیک باید در دولت جدید وجود داشته باشد. بودجه ما نباید براساس روندهای کهنه و قبلی مدیریت شده و متناسب با نیازهای جدید زمانه باید نوشته شود.

وی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز دولت باید برنامه ویژه و کامل داشته باشد. توجه به حوزه‌های دانش‌بنیان و مقوله بیکاری تحصیل کردگان که تبدیل به تهدید شده است، از جمله مواردی است که باید در دستور کار دولت آینده باشد که البته سیاست‌گذاری‌های کلان آن در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

متفکرآزاد یادآور شد: کشور در حال حاضر بهترین زمان است که جراحی خود را تمام کند و به سراغ تحول در حوزه‌های مختلف برود. در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز باید بسترهای زیادی تعریف شود. در سال‌های اخیر خیانت‌های زیادی به خاطر سیاسی شدن حوزه های اجتماعی و فرهنگی انجام شده که باید دولت آینده جلوی آنان را بگیرد. خائنین به این مسائل کسانی هستند که از مسائل فرهنگی و اجتماعی سوء استفاده کرده و در جهت منافع خود به آنان ضربه زدند. دولت آینده باید کاری کند که براساس مبانی انقلاب، ساختارهای فرهنگی و اجتماعی را به صورت مطلوب به نمایش بگذارد.

وی گفت: برخی حوزه های اجتماعی مانند نشاط اجتماعی نیز به موضوعات اقتصادی گره خورده و باید برای آنان برنامه وجود داشته باشد. دولت بعد کار سختی پیش رو دارد و نیاز به همدلی فراوان از سمت دستگاه‌های مختلف حاکمیت دارد؛ اما این مسئله وابسته به این است که دولت خود را باور داشته باشد و از الان فعل ما نمی توانیم را تکرار نکند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: براساس داده‌های میدان و اطلاعات از طرف مقابل باید تصمیم به اقدام گرفت. وقتی که به طرف مقابل می‌گوییم راه حل دیگری جز مذاکره نداریم، باعث می‌شود که طرف مقابل جریح‌تر شود.

وی گفت: تحریم‌ها با التماس از بین نمی‌روند و باید خنثی شوند. ما تجربه موفقی در مسئله بنزین داشتیم و باید از این تجربه استفاده کنیم. ما بسترهای مناسب را برای اینکه طرف مقابل بگوییم تحریم اثری بر ما ندارد را داریم و این مسئله نیاز به همدلی همه دستگاه‌های نظام دارد. اگر مجلس قانونی را تصویب می‌کند، باید همه ارکان نظام خصوصا دولت با آن همکاری کند.

* در سال‌های گذشته اساسا تفکر بازگشت به مردم در بین مسئولان ما نبوده است

روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم گفت: اهدافی که در سطح کلان از حکمرانی و مدیریت اجرایی کشور مطرح می‌شود، شامل سه مسئله کارآمدی و عدالت و پیشرفت است. کارآمدی ناظر به این است که دولت خدمات خود را بدون بهره‌وری به مردم ارائه دهد. در عرصه عدالت نیز باید دولت سیستم اجرایی را از فقر و فساد بزداید و فرصت عادلانه برای همه مردم ایجاد کند. در مسئله پیشرفت نیز باید ظرفیت‌های کشور از بالفعل به بالقوه تبدیل شود و دست کشور را از این منظر پر کنیم.

وی افزود: در بین این سه هدف، عدالت بر بقیه مقدم است. همه این سه هدف نیز باید بر یک پاشنه آشیل واحد ایجاد شود و آن چیزی جز مردمی سازی نیست. به عبارتی اگر مردمی‌سازی اتفاق نیفتد، شکست می‌خوریم و مردمی‌سازی وجه مشترک همه اهداف است. به عبارتی باید گفت، بستر ایجاد اهداف کشور مردمی سازی است.

این نماینده مجلس گفت: این موضوع در سطح عالی حاکمیت، همان مردم سالاری دینی است که در بخش‌های مختلف تنزل داده شده است. باید گفت آیا رئیس جمهور آینده به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور، مردمی سازی را باور دارد یا خیر؟ آیا می‌دانند که باید تمام امور کشور در بستر مردمی‌سازی اتفاق بیفتد.

ایزدخواه یاددآور شد: زمانی انقلاب و قانون اساسی و سیاست‌های کلان ما براساس همین مسئله مردمی‌سازی نوشته شده بود. مردمی شدن هم مسیر و هم مقصد است. در مسئله مردمی سازی قرار بود مردم ولی نعمت و همه کاره کشور باشند و از استعمار و استکبار و دیکتاتوری بیرون بیاییم و به سمت مردم برویم. امام نیز از همان اوایل انقلاب به سمت این رفت که مردم چه نوع حکومتی را می خواهند. اما مسیر اجرای این مسئله بعد از جنگ تحمیلی عوض شده است. در جاهایی به صورت زیاد امور حکومتی و دولتی شده است و در جاهایی نیز دولت اقتصاد را رها کرده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یک کار ساده تولیدی نیاز به هزاران مجوز و برنامه دارد و به نوعی دولت کارها را قفل کرده است از طرف دیگر دولت در بخش‌هایی ورود نکرده و همه چیز را رها کرده است. مانند مسئله خصوصی سازی در آموزش. این شیوه مردمی سازی اقتصاد، ضد مردمی شدن است باید این شیوه سیاست گذاری تغییر کند و مشکل در اجرا و پیاده شدن و تفسیر اشتباه از قانون است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: این مسیر نیاز به یک تغییر در مسیر اجرا و تحول دارد و به نوعی نیاز به بازگشت به مردم داریم و باید مانند اوایل انقلاب توسعه و بازسازی به دست مردم اتفاق بیفتد. مانند مسئله جهاد کشاورزی و خودکفایی که در سال‌های نه چندان دور در دست مردم بود.

وی گفت: مسئله دیگر نیز نهضت سوادآموزی بود که با همان ورود و کمک مردم حل شد و به نوعی بی‌سوادی ریشه کن شد. آقایان جلوی حرکت مردم را گرفته‌اند و این مسیرها در عرصه‌های جدید مانند علم و فناوری نیز تکرار شده است. باید گفت چرا مسائل و مشکلات کشور در اختیار شرکت‌های دانش بنیان برای حل قرار داده نمی‌شود.

ایزدخواه یاددآور شد: زمانی که مردم را کنار زدیم و دور انداختیم، دیگر دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند. بعد از جنگ نیز آقایان تکنوکرات این مسیر را ادامه دادند و هیچ دولتی از آن مستثنی نبود و اقتصاد تکنوکرات ادامه داشت. باید گفت که ما نیاز به توبه تاریخی و بازگشت به مردم داریم. مردم ما توانستند نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را شکست دهند و قطعا توانایی حل مسائل دیگر را نیز دارند.

این نماینده مجلس افزود: در سال‌های گذشته اساسا تفکر بازگشت به مردم در بین مسئولان ما نبوده است و اگر این مسئله در دولت ۱۴۰۰ نیز نباشد، خیلی امیدی به تغییر وجود ندارد. باید ترمز مسیر وضع موجود کشیده شود و مردم طعم تغییر را بچشند. مردم در حال حاضر برای آب خوردن نیز باید از دولت اجازه بگیرند.

وی گفت: مسئله دیگر بنگاه‌های توانمند و مادر بود که با خصوصی سازی غلط به ورطه شکست کشیده شد. بسیاری ظرفیت‌های تولیدی در حال خاک خوردن است و کسی به آنان توجه نمی‌کند. با وجود جنگ تحمیلی اقتصادی، دولت اجازه فعالیت به واحدهای تولیدی نمی‌دهد. چگونه بود که در زمان جنگ تحمیلی تمام یک گردان را به دست مردم می‌سپردیم اما در حال حاضر کاری به آن‌ها نداریم و در حوزه اقتصاد آنان را نامحرم می‌دانیم. تولیدکنندگان باید بدون هیچ مشکلی به بازارهای دنیا روند، اما متاسفانه دست‌شان زیر تیغ دولت گیر کرده است و به نوعی در جنگ اقتصادی نیروی خودمان یعنی تولید کنندگان را اسیر کرده‌ایم.

ایزدخواه اظهار داشت: در بخش فرهنگی نیز این مسئله وجود دارد و آحاد مردم در عرصه فرهنگی نقشی ندارند و می‌خواهند همه چیز را حکومتی و حاکمیتی حل کنند. در عرصه فرهنگ کار در دست مردم نیست و یک فیلم یا بازی از غرب همه چیز را به هم می ریزد. باید نخبگان و فعالین کشور در این حوزه فعال شده و حتی به قول رهبری حوزه امنیت نیز باید مردمی شود در نهایت باید گفت دولت ۱۴۰۰ باید به مردمی شدن اداره کشور مرتبط باشد. برای تک تک مردم ارزش قائل باشد.

وی گفت: عاملیت امور باید در دست مردم باشد و در اقتصاد مدیریت مردم امر بسیار مهمی است. به عبارتی باید گفت دولت پشت سر مردم حرکت کند.

ایزدخواه یادآور شد: زنجیره‌های توسعه و تولید و صادرات و واردات باید در دست مردم باشد و دولت باید حامی باشد و برای تولیدکنندگان مانع ایجاد نکند. این به معنای این نیست که دولت کنار بکشد و اتفاقا دولت باید هوشمندانه در صحنه باشد، اما عاملیت در دست مردم است. تورم زیاد ما در حال حاضر محصول بانک‌های خصوصی است که جلوی آنان گرفته نمی‌شود. امروزه بانک‌های ما کشاورزان را به رسمیت نمی‌شناسند و ادامه این مسیر شکست‌های دیگری را نیز در پی دارد.

* دولت آینده باید دولتی هوشمند باشد

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم گفت: دولت آینده باید دولتی هوشمند باشد. ویژگی اول دولت هوشمند این است که دولت باید دولت تمام مردم باشد و دولت یک جناح نباشد. دولت‌هایی که در طی این دو دهه روی کار آمده‌اند شعارهای خوبی مطرح کرده‌اند اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: دولت هوشمند نیازمند به نوسازی است و دولت فرسوده کارایی ندارد. نوسازی ساختارها با شعار و حرف به دست نمی‌آید و باید به فکر جوان گرایی بود. ظرفیت‌های کشور نیز در مسائل مختلف مشخص است و دولت هوشمند باید اولویت‌های خود را مشخص کند.

سلیمی ادامه داد: دولت‌های چند سال اخیر اولویت‌های آنچنانی نداشتند و کشور را به صورت هیئتی اداره کرده‌اند. ما باید به دنبال تولید نخبه باشیم و از استعدادهای عظیم کشور استفاده کنیم و نگذاریم این نخبگان به انزوا روند.

این نماینده مجلس افزود: دولت هوشمند دولتی است که به معنای واقعی کلمه کادرسازی را در حیطه وظایف خود تعریف می‌کند. به عنوان مثال در حوزه جمعیت، محیط زیست و سبک زندگی دولت فعلی راهبرد خاصی نداشت. مسئله بعدی این است که دولت هوشمند به جد قانونمند است و باید گفت کشور را نمی‌توان ملوک الطوایفی اداره کرد.

وی گفت: آیا دولت حاضر است همه هستی خود را برای اجرای قانون بگذارد؟ دولت هوشمند به دنبال اجرای عدالت است. حوزه اجرا و عمل با حرف در مورد مسئله عدالت، تفاوت‌های زیادی دارد. در حال حاضر روز به روز بر طبقه محروم جامعه اضافه می‌شود و باید در حوزه محرومیت‌زدایی دولت برنامه خود را به صورت جدی ارائه دهد.

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌ها ناعادلانه برخورد می‌کنند و دولت هوشمند باید این روند را معکوس کند. یعنی فاصله محرومین با بالای جامعه را کمتر کند و نگاه دولت به سمت محرومین نگاه متفاوتی باشد.

وی گفت: دولت هوشمند دولتی است که آزادی را پاس بدارد و به عبارتی آزادی به معنای واقعی کلمه در جامعه اجرا شود نه بدین نحو که دولت کوچکترین انتقاد را برنتابد. دولت هوشمند فسادستیز است و این فساد نیز اعم از فسادهای سیاسی است. دولت هوشمند دولت صادقی است و باید با مردم صادقانه صحبت کند و به دنبال فریب آن‌ها نباشد. در دولت صادق نباید ویژه خواران امکان حضور و بروز داشته باشند. در نهایت باید گفت همه ما باید به دنبال تشکیل چنین دولتی باشیم.

* روحانی می‌خواهد کشور را به جایی برساند که گزینه‌ای جز مذاکره نباشد

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی هم گفت: ما یک جریانی را در ۴۲ سال قبل داشتیم که آغازگر یک عصر جدید بود. زمانی که همه کشورهای دنیا خود را یا ذیل غرب یا ذیل شرق تعریف می‌کردند. گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان جابجایی قدرت نبود و هدف غایی آن مسئله تحقق نظام گفتمانی بود. این گفتمان اعتقاد داشت که بدون تکیه بر جریان های بزرگ دنیا می‌توانیم مستقل بر اساس مبانی خود مسیر را طی کنیم.یکی از شعارهای ما مسئله استقلال بود.

وی افزود: لانه جاسوسی به عنوان یک مرکز اختلالات در کشور، وقتی تصرف شد، دولت وقت انصراف داد و این یک اعتراض به این مسئله بود. به عبارتی این دوگانه همیشه وجود داشت که ما می‌توانیم کشور را با توجه به ظرفیت‌های موجود اداره کنیم یا باید توسط بیرون اداره شود؟ این به معنای تعامل نداشتن با دنیا نیست و بدین معنا است که ارتباطی که ما را ذیل و وابسته کشورهای دیگر بکند، اشتباه است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امروزه نیز دو جریان فکری وجود دارند که می‌خواهند همین نوع مدیریت کشور توسط توان داخلی و خارجی را مطرح می‌کند. این فکر در دوران آقای هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد و کل دولت آقای روحانی بود. دولت فعلی میخواست دیواره بی‌اعتمادی آمریکا به ما را بشکند که نتوانست. به عبارتی توسعه و و آبادانی و پیشرفت کشور را در همین مسئله می‌دیدند.

پژمانفر گفت: این روشن بود که همه تحریم‌ها بالامره برداشته نخواهد شد ولی آقایان به دروغ این مسئله را تکرار کردند. فرض کنیم که کلید آقای روحانی فقط مسائل هسته‌ای را حل می‌کرد، اما مسائل دیگر کشور چه کارهایی انجام شد؟ به عبارتی برای مسائل کشور هیچ مدیریت و تدبیری نبود. با تمام تلاش خود رفتند و هر کاری برای طرف مقابل کردند. به عبارتی آقای روحانی در چهار سال اول می‌گفت باید اقداماتی کنیم تا اعتماد آنان جلب شود.

وی تاکید کرد: در چهار سال دوم زمانی که آقای روحانی دید سر او به سنگ خورده و فعالیت‌های او بی‌نتیجه مانده است، دیگر برای حل مسائل کشور کاری از دستش بر نمی‌آمد. بنابراین او آمد و کاری کرد که دولت به نحوی واگذار شود که راهی جز مذاکره برای کشور و مردم باقی نماند. ما پای میز مذاکره همیشه رفتیم و اهل مذاکره بوده ایم اما مذاکره‌ای که صرفاً به نفع دشمن باشد، قبول نداریم. مذاکره‌ای که همیشه ما بازنده باشیم، چه فایده‌ای دارد و همه‌اش شکست است.

این نماینده مجلس افزود: مردم امروز می‌بینند کشوری که صادرات مرغ داشت، امروز نیاز مرغ خود را نیز نمی‌تواند تامین کند. امروز سه سال است که امروز پس از ۱۵ سال خودکفایی گندم، کشور وارد کننده گندم شده است. اینکه امروز برق کشور نیز دچار مشکل شده است، یک جریان عمدی است که می‌خواهد کشور را با ناکارآمدی مواجه کند تا به مردم بگویند دیگر کشور را نمی‌توان اداره کرد و باید حتما مذاکره کرد.

وی گفت: با بی‌نظم‌کردن کشور، ناامید کردن مردم و نشان دادن ناکارآمدی، به دنبال بردن کشور پای میز مذاکره هستند. با این فضاها و وضعیت مردم به چه امیدی پای صندوق رأی بیایند؟ ناامیدی مردم به خاطر تلاش آقایان در جهت اینکار بود. به عبارتی در مدیریت دولتی ما تلاش بر این است که مردم را ناامید کنند. چون در مسیر پیشرفت کشور نمی‌توانند میز مذاکره را ادامه دهند.

پژمانفر افزود: وضعیت بدین نحو نخواهد بود که بگوییم که در سال اول دولت جدید همه مشکلات حل خواهد شد و زمان نیاز است. مردم باید طعم تغییر و مسیر بهبودی کشور را بچشند. دولت بعدی بیشترین هجمه علیه آن خواهد شد و باید پاسخگوی خیلی از مسائل باشد. ما ناچار بودیم این دولت ضعیف را تحمل کنیم تا به دولت بعدی برسد و به مسائل امنیتی و فشار به مردم با استیضاح نرسد.

وی یادآور شد: مجلس می‌توانست از ابزارهای نظارتی خود بر رئیس جمهور استفاده کند و در این زمینه ضعیف عمل کرد. به دلیل توطئه‌ها و شیطنت‌های برخی، مجلس شورای اسلامی به مسئله استیضاح ورود پیدا نکرد و از طرف دیگر کشور نیز طاقت جراحی نداشت. شرایط اقتضا می‌کرد که ما بدین نحو جلو برویم.

پژمانفر گفت: باید گفت نارضایتی مردم به وضع موجود حق است و باید این نارضایتی را پای صندوق رأی اعلام بکنند و شرایط را تغییر دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول