اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ضرورت همکاری شهرداری و شورای شهر شیراز در فعالیت‌های دفاع مقدس استان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: ضروری است در راستای پیشبرد برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و به سرانجام رسیدن مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در تامین هزینه‌ها با اداره کل حفظ آثارهمکاری کنند.

ضرورت همکاری شهرداری و شورای شهر شیراز در فعالیت‌های دفاع مقدس استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید کوشکی در نشست مشترک با شهردار شیراز با بیان اینکه مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس متعلق به همه احاد مردم شهر شیراز و استان فارس می باشد اظهارداشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در جهت تامین هزینه های راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و پشتیبانی از برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی دفاع مقدس همکاری لازم را انجام دهد.

وی افزود: تفاهم نامه ای با شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز منعقد شده تا در سال جاری شهرداری شیراز از برنامه های این اداره کل در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر شیراز حمایت و پشتیبانی مالی نماید که این تفاهم نامه از سوی شورای شهر شیراز به شهرداری ابلاغ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به همکاری های صورت گرفته در سال گذشته توسط شورای اسلامی و شهرداری شیراز پرداخت و گفت: انتظار می رود شهردار شیراز نسبت به سرانجام رسیدن مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و همچنین اجرای تفاهم نامه اهتمام بورزند و در این راستا زیر مجموعه شهرداری همکاری لازم را با این اداره کل انجام دهند.

وی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف دفاع مقدس در سطح شهر شیراز و استان فارس پرداخت و بیان داشت: در جهت اتمام مرکز فرهنگی پیش بینی هزینه ها انجام شده است که باید تمامی دستگاه ها همکاری لازم جهت به سرانجام رسیدن موزه دفاع مقدس استان در قسمت موزه آرایی و گالری داشته باشند تا بعد از سالها انتظار مردم استان به ویژه ایثارگران و خانواده های شهدا شاهد راه اندازی این مرکز باشند.

در ادامه این جلسه شهردار شیراز نیز با بیان اینکه تاریخ شفاهی دفاع مقدس جدی گرفته شود اظهارداشت: دفاع مقدس یک میراث معنوی است که باید این میراث که در دل رزمندگان نهفته است استخراج شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

حیدر اسکندر پور بیان داشت: شهرداری در خصوص ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، چاپ کتاب های حوزه دفاع مقدس استان و همچنین برنامه های فرهنگی و هنری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همکاری خواهد داشت.

شهردار شیراز گفت: ما باید فرصت های به وجود امده و دستاوردهای ارزشمند که از دوران دفاع مقدس به دست آمده را به خوبی حفظ کنیم و این نیز مستلزم ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان ارشد و کسانیکه در میدان جنگ بودن است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول