اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

کاندیداهای حامی دولت کارنامه‌ای برای دفاع ندارند/ همتی باید پاسخگو باشد نه طلبکار

دبیر کل کانون دانشگاهیان با بیان اینکه کاندیداهایی که نماینده دولت هستند کارنامه‌ای برای ارائه ندارند، گفت: زمانی که رئیس‌جمهور در دفتر کارش نشسته بود آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد.

کاندیداهای حامی دولت کارنامه‌ای برای دفاع ندارند/ همتی باید پاسخگو باشد نه طلبکار

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در نشست نقش‌آفرینی دانشگاهیان و نخبگان برای مشارکت حداکثری در انتخابات که به صورت مجازی برگزار شد،‌گفت: مردم نسبت به معیشت و وضع موجود  گلایه دارند که این نارضایتی آنها به حق است. اما کسانی که به این بهانه آدرس غلط برای عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی می‌دهند، خیرخواه ملت ایران نیستند.

وی افزود: اوایل انقلاب یک گروه لیبرال‌منش بودند و یک گروه هم در حمایت از مردم فعالیت می‌کردند، شرایط امروز کشور هم به همین شکل است. اکنون بسیاری از نهادها مانند سپاه، بسیج، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان به مردم خدمت می‌کنند اما گروهی هم هستند که در قبال فعالیتی که انجام می‌دهند، پاسخگو نیستند.
این استاد دانشگاه با اشاره به فساد برخی مسئولان تاکید کرد: در بانک مرکزی بسیاری از افراد فاسد توسط قوه قضائیه محاکمه شدند. جمهوری اسلامی با کسی شوخی ندارد، حالا می‌خواهد فرد متخلف برادر معاون اول رئیس‌جمهور باشد یا هر فرد دیگری.

حسینی تصریح کرد: بعضی از افراد انتقاد می‌کنند که چرا باید رئیس قوه قضائیه وارد قوه مجریه شود یکی از  علت‌های آن این است که برای نجات کشور از وضعیت اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد باید فردی که نسبت به دیگران اصلح‌تر است وارد میدان شود تا دیگر شاهد رانت‌خواهی و باندبازی با دلار 4200 تومانی نباشیم.

وی با اشاره خصوصی‌سازی‌های مسئله‌دار یادآور شد: در بسیاری از شهرهای کشور واگذاری‌های غیرقانونی و فاسدی انجام شد که قوه قضائیه با تشکیل پرونده و رسیدگی به آنها دست بسیاری از این مفسدین را قطع کرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: امروز کشور نیازمند مدیرانی است که دارای روحیه جهادی و انقلابی دارند، مدیرانی که بتوانند مشکلات کشور را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

وزیر پیشین ارشاد ادامه داد: اگر عزم مبارزه با مفاسد نباشد، فساد تعمیق پیدا کرده و مشکلات کشور افزایش می‌یابد. ما معتقدیم کسانی که وارد دولت می‌شوند باید روحیه سال‌های 57 و 60 را داشته باشند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: درحال حاضر هزینه‌هایی که برای مدیران در دولت انجام می‌شود هیچگونه بازخوردی ندارد و این مدیران منشأ اثر برای کشور نیستند. یکی از دلایل سردی عملکرد دولت جریان غرب‌گرا است که ما به این موضوع انتقاد داریم.

این استاد دانشگاه افزود: برخی از کاندیداها در دوران خدمت خود به جمهوری اسلامی عملکرد خاصی نداشته‌اند. به طور مثال ارزش پول ملی در دوران مسؤولیت آقای همتی کاهش پیدا کرد و در دولت فعلی دلار به 30 هزار تومان هم رسیده با این حال در پاسخ نیز با اعتماد به نفس می‌گویند اگر ما نبودیم این قیمت‌ها بیشتر افزایش پیدا می‌کرد! که این شگرد آنها در مطالبات مردمی است.

حسینی گفت: در اوایل انقلاب اولین رئیس‌جمهور (بنی‌صدر)‌ را اشتباه انتخاب کردیم، در زمان انتخاب آقای روحانی هم چنین اشتباهی صورت گرفت. اکنون باید از طریق فضای مجازی مردم را آگاه کنیم چرا که مؤمنان نمی‌توانند نسبت به سرنوشت جامعه خود بی‌تفاوت باشند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی هیچ نقطه ضعفی ندارد، گفت: افراد دولت فعلی با بکار بستن انواع و اقسام شگردها کاری کردند در دوره ریاست جمهوری قبلی مردم به آنها رأی دهند البته غربی‌ها هم دخیل بودند به طوری که ترامپ قبل از انتخابات از برجام خارج نشد و بعد از انتخابات به راحتی از توافق برجام خارج شد.

حسینی افزود: کاندیدایی که نماینده دولت است و در دولت فعلی هم مسؤولیت داشته‌ هیچ کارنامه‌ مثبتی برای دفاع ندارد.

وزیر پیشین ارشاد اظهار داشت: زمانی که رئیس‌جمهور در دفتر کارش نشسته بود آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد. اما متأسفانه اینها در مناظره وقتی می‌خواهند از پاسخ فرار کنند به حمله روی می‌آورند.

وی افزود: چرا آقای همتی اسامی 11 ابر بدهکار بانکی را معرفی نمی‌کند که چگونه این مبالغ به آنها پرداخت شده؟ چرا پیگیری برای بازگشت پول به بیت‌المال انجام نمی‌شود؟ این درحالی است که یک شرکت دانش‌بنیان با تعدادی جوان نخبه دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود برای گرفتن وام باید هفت‌خوان رستم را بگذراند اما آقایان میلیاردها تومان از پول بیت‌المال را به افراد خاص می‌دهند.

حسینی گفت: آقای همتی در تیم اقتصادی دولت به عنوان رئیس بانک مرکزی حضور داشته است و اکنون باید جوابگو باشد نه اینکه در پاسخ تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی که برای مردم اتفاق افتاده پاسخ دهد که فعالیت آقای روحانی به من مربوط نیست.

وی ادامه داد: امروز باید با همت همه دلسوزان، دانشجویان، اساتید، مردم و اقشار مختلف مشکلات کشور را با حضور آیت‌الله رئیسی برطرف کنیم. چرا که ایشان امین نظام و رهبری بوده و هست و قاعدتا یک سر و گردن با دیگران متفاوت است. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر در بین مردم اعلام برتری آیت‌الله رئیسی در بین نامزدها مطرح می‌شود به خاطر محبوبیتی است که ایشان در بین اقشار مختلف ملت دارد. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول