اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان ایجاد شد/ کمک به توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان در تلاش است تا ارتباط میان حوزه‌های مختلف در بخش شیلات کشور را توسعه بخشد.

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان ایجاد شد/  کمک به توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از کانون‌های که با حمایت دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایجاد شده است، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان، است.

ایران یکی از کشورهای غنی در این حوزه است و علاوه بر صیادی، پرورش شیلات در اشکال مختلف در آن جریان دارد. ، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان، تلاش دارد تا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، رابطه میان فعالان فناور و دانشگاهی را با بازار و صنعت، تقویت کند.

در این راستا این نهاد، نشست‌های مختلفی را با حضور، پژوهشگران، محققان، فعالان حوزه شیلات، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها و همچنین مقامات دولتی برگزار کرده است.

افزایش همگرایی، همکاری و هماهنگی تمام دست اندرکاران دانش، صنعت و بازار آبزیان و شناسایی چالش‌های کلان و ارتقای وحدت رویه پیرامون فعالیت های اصلی در حوزه صنعت، دانشگاه و بازار آبزیان، از جمله اهدافی است که این کانون به دنبال تحقق آنها است.

مراکز علمی و پژوهشی مانند موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، مرکز تحقیقات تاسماهیان دریای خزر و دانشگاه تهران، از جمله اعضای  کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان هستند.

دستگاه های اجرایی و مراکز وابسته به دولت مانند سازمان شیلات ایران، سازمان دامپزشکی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، از جمله دیگر همکاران این نهاد محسوب می‌شوند.

کانون تلاش دارد تا از طریق شبکه‌سازی میان فعالان مختلف رشته آبزیان، ارتباطات علمی و فناورانه را توسعه بخشد. انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای مانند شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی ایران یکی از اقداماتی بود که برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی شد.

کانون آبزیان همچنین با بنیاد برکت، مرکز نوآوری دانشگاه تهران و بنیاد غدیر  در جهت همکاری برای توسعه فعالیت‌ها و برگزاری رویداد دریای برکت، همکاری کرد. رویدادی که در آن تلاش شد تا تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه در حوزه آبزیان مورد توجه قرار گیرد.

یکی از برنامه های کانون تلاش برای توسعه صنعت پرورش اهی در قفس است.

این کانون از همه پژوهشگران، دانشمندان برجسته، فعالان فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌کند تا طرح‌های نوآورانه خود را با آنها در میان بگذارد تا مشترکاً برای تحقق آن تلاش کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به آدرس اینترنتی این کانون به نشانی kanoonabzian.ir مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول