اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جشنواره‌ صنایع‌دستی و ‌هنرهای سنتی کاشان آغاز به کارکرد

در آستانه فرارسیدن روز جهانی صنایع‌دستی، جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کاشان در این شهر آغاز شد.

جشنواره‌ صنایع‌دستی و ‌هنرهای سنتی کاشان آغاز به کارکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدحسین واحدیان صبح امروز با اشاره به حمایت‌های سازمان از حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری به‌ ویژه حوزه صنایع‌دستی، برگزاری این جشنواره را در راستای معرفی آثار و صنایع‌دستی کاشان، هنرمندان فعال در این حوزه و همچنین مقدمه‌ای برای معرفی کاشان به‌ عنوان شهر ملی نساجی عنوان کرد.

مدیر فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بیان اینکه این برنامه یکی از برنامه‌های شورای هنر شهرداری است که از ۱۷ خردادماه در گذر آب‌انبار خان و با نشست فعالیت مشارکتی در خانه خلاق صنایع‌دستی در خانه دوست کلید خورده است، اجرای این رویداد ۵ روزه را مقدمه و جریانی برای پایتختی شهر ملی ‌نساجی سنتی و افتتاح دبیرخانه آن برشمرد.

 

وی اضافه کرد: همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی و تبجیل از هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه در خانه تاریخی طباطبایی‌ها، نشست بررسی صادرات صنایع‌دستی و فرصت اشتراکات فرهنگی کشورهای اکو با حضور لیدا سعیدی مدیر اکو آرت، خانم انوری کارشناس ارشد صنایع‌دستی و اکبر رضوانیان فعال بوم‌گردی و کارگاه کودک با عنوان هنرمند فردا در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ خرداد در خانه دوست تشکیل می‌شود.

واحدیان، افتتاح کارگاه زیلوبافی در کاشانه، نشست بررسی جایگاه شهرهای ملی و جهانی صنایع‌دستی در توسعه و رونق صنایع‌دستی و تبجیل از هنرمندان زیلوباف کاشان و همچنین افتتاح کارگاه سفالگری ساغر واقع در خیابان امیرکبیر- ابتدای خیابان صادق اصفهانی را از دیگر برنامه‌های جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کاشان دانست.

مدیر فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یادآور شد: همزمان با این جشنواره، نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کاشان شامل صنایع‌دستی چوبی، نساجی سنتی، صنایع‌دستی فلزی، رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، بازسازی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی، آثار برتر نساجی سنتی، نگارگری و تزئینات، ۱۸ تا ۲۱ خرداد ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در خانه تاریخی طباطبائی‌ها دائر است و در حاشیه نمایشگاه، ورکشاپ رودوزی‌های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی، سفال و میناکاری با اهدای گواهی شرکت در دوره تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول