اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ایران- کامبوج دیداری بدون مربیان بازی رفت/ جدال تیم سی و یکم با صد و شصت و نهم جهان

دو تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج روز جمعه چهارمین دیدار خود را در تاریخ فوتبال دو کشور برگزار خواهند کرد.

ایران- کامبوج دیداری بدون مربیان بازی رفت/ جدال تیم سی و یکم با صد و شصت و نهم جهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان روز جمعه در سومین دیدار مرحله برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 به مصاف کامبوج می‌شود.تیم ملی کامبوج  در سال ۱۹۳۳ تشکیل و در سال ۱۹۵۳ به عضویت رسمی فیفا در آمد. این تیم در رده 169 رنکینگ فیفا قرار دارد و به آنها رزمندگان آنگکورِ گاو کامبوجی می‌گویند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج که پیشتر با نام جمهوری خمر در مسابقات شرکت می‌کرد تاکنون 3 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. اولین دیدار دو تیم در 17 اردیبهشت سال 1352 در جام ملتهای‌ آسیا برگزار شد که تیم ملی با گلهای صفر ایرانپاک و حسین کلانی حریف خود را شکست داد. دومین دیدار تیم ملی ایران با کامبوج در همان مسابقات و یک هفته بعد برگزار شد که این بار هم ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با گلهای ایرانپاک و قلیچ خانی در مقابل تک گل دور سوخوم حریف خود را با نتیجه دو بر یک شکست دادند.

سومین دیدار دو تیم نیز در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 و پیش از کرونا در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران برگزار شد که شاگردان مارک ویلموتس با 14 گل حریف خود را شکست دادند. در دیدار رفت دو تیم در این مرحله احمد نوراللهی،سردار آزمون(3 گل) محمد حسین کنعانی‌زادگان،سوئی(گل به خودی)کریم انصاری‌فرد(4گل) محمد محبی(2 گل) مهدی طارمی و مهرداد محمدی برای تیم ملی فوتبال کشورمان گلزنی کردند.

 در دیدار رفت، علیرضا بیرانوند،مرتضی پورعلی‌گنجی،محمدحسین کنعانی‌زادگان،میلاد محمدی،رامین رضاییان،احمد نوراللهی،احسان حاج‌ صفی،محمد محبی (73 مهرداد محمدی) سردار آزمون (47 مسعود شجاعی)کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی برای تیم ملی به میدان رفتند که از آن ترکیب رضاییان، محمد محبی، مهرداد محمدی و مسعود شجاعی در تیم کنونی حضور ندارند. 

دیدار دو تیم روز جمعه در شرایطی برگزار می‌شود که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رفت مارک ویلموتس بود اما این مربی جای خود را به اسکوچیچ داده است.در تیم کامبوج هم فلیکس دالاماس در بازی رفت روی نیمکت این تیم حضور داشت که هوندا بازیکن ژاپنی وی را کمک می‌کرد اما حالا این مربیان از تیم ملی کامبوج جدا شده و جای خود را به ریو هیروز داده‌اند.

دیدار دو تیم از ساعت 19 روز جمعه در ورزشگاه ملی منامه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

بدترین شکست تاریخ این تیم در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ مقابل ایران و با نتیجه چهارده بر صفر بدست آمد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول