اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مدیر‌عامل بنیاد برکت: طرح «به روستا برمی‌گردیم» برای ۱۵‌هزار خانوار شغل ایجاد خواهد کرد

مدیر‌عامل بنیاد برکت با بیان اینکه اقدامات خوبی را جهت ایجاد اشتغال روستاییان و بازگشت آنها به دیار خود در روستاها انجام داده‌ایم، گفت: طرح «به روستا برمی‌گردیم» برای ۱۵‌هزار خانوار شغل ایجاد خواهد کرد.

مدیر‌عامل بنیاد برکت: طرح «به روستا برمی‌گردیم» برای ۱۵‌هزار خانوار شغل ایجاد خواهد کرد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، برنامه محرومیت‌زدایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فقط به اشتغال‌زایی، ساخت مسکن، ایجاد زیرساخت‌ها عمرانی، مراکز درمانی و آموزشی، مسجد و مدرسه در مناطق محروم خلاصه نمی‌شود، بلکه این بنیاد در نظر دارد آن افرادی را که به دلایلی چون بیکاری محل زندگی خود را در روستاها و شهرهای کوچک ترک کرده‌اند، با فراهم کردن زمینه اشتغال و تسهیل امور زندگی برای آنها به زادگاه‌شان در مناطق دوردست و محروم بازگرداند.

در همین رابطه روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با امیرحسین مدنی، مدیر‌عامل بنیاد برکت انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.
 


طرح «به روستا برمی‌گردیم» برای ۱۵‌هزار خانوار شغل ایجاد خواهد کرد

- ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مجموعه‌های ذیربط اقدامات خوبی را جهت ایجاد اشتغال روستاییان و بازگشت آنها به دیار خود در روستاها انجام داده است.

- قرار است ۲۱۰ هزار شغل جدید برکت در ۱۲ هزار روستای کشور توسط این ستاد ایجاد شود. 

- وب‌سایت طرح بزرگ «به روستا برمی‌گردیم» راه‌اندازی شده است تا همه کسانی که به دلایلی روستای خود را ترک کرده‌اند، بتوانند با ثبت‌نام در این سامانه به زادگاه خود بازگردند و از مزایای اشتغالی که بنیاد برکت برای آنها در سطحی وسیع طراحی و فراهم کرده است بهرمند شوند.

- در این طرح پیش‌بینی شده است ۱۵ هزار خانوار مهاجرت معکوس به روستاها را داشته باشند.

- شغل روستاییانی که محل زندگی‌شان را برای تامین امرار معاش خانواده به دلیل بیکاری ترک کرده‌اند تضمین می‌شود.

- امسال راه‌اندازی ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور جدید را در دستور کار داریم که باعث ایجاد ۲۱۰ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم خواهد شد.

- همچنین تعداد روستاهای تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت از ۷ هزار و ۵۷۵ روستا در سال ۹۹ به ۱۲ هزار روستا در سال جدید رسیده است.

- بنیاد برکت تا پایان سال گذشته ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور عملیاتی کرده که ایجاد ۳۰۰ هزار شغل خرد و خانگی را به دنبال داشته است. 
 


به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در گفت‌وگو با پایگاه با اطلاع‌رسانی «بازار» گفته است: شغل مهاجران معکوس به روستا را تضمین می‌کنیم.

وی همچنین توضیح داده که حدود ۳۰ درصد شغل‌های جدید ایجاد‌شده سال گذشته در کشور به همت این ستاد بود.

طبق گفته مخبر، حدود ۲۰ هزار میلیاردتومان اعتبار برای ایجاد رونق و بهبود وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی شهرهای محروم اعتبار در نظر گرفته شده است.

بنا بر این گزارش، آبزی‌پروری، مشاغل دانش‌بنیان، پرورش بوقلمون، تولید نوشت‌افزار، تهیه و تولید محصولات گلخانه‌ای، تولید قارچ و پرورش گیاهان دارویی از جمله رسته‌های اولویت‌دار سال ۱۴۰۰ بنیاد برکت برای توانمند‌سازی و اشتغال‌زایی مناطق کمتر‌برخوردار و روستاها به‌ شمار می‌رود. علاوه بر این، ایجاد اشتغال برای اقشار خاص از جمله کولبران، سوخت‌بران، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زندانیان و دارای معلول، از دیگر اقدامات این بنیاد برای اشتغال‌زایی و کمک به محرومان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول