اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حرف خطرناک مقام اماراتی علیه فلسطین، حماس و ایران

یک مقام شورای ملی فدرال امارات به جای دفاع از ملت فلسطین مقابل اشغالگران صهیونیست، آنان را به الگوبرداری از رژیم امارات و دفاع مقابل ایران و حماس فراخواند.

حرف خطرناک مقام اماراتی علیه فلسطین، حماس و ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی راشد النعیمی» رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در شورای ملی فدرال امارات طی یادداشتی که در نشریه آمریکایی «نیوزویک» منتشر شد، با سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی، مدعی شد که ایران و جنبش مقاومت اسلامی حماس، عاملان رنج فلسطینی‌ها هستند نه اسرائیل.

وی که خود از میانجیگران امضای توافق عادی‌سازی روابط موسوم به «آبراهام» میان رژیم صهیونیستی و چهار کشور عربی بوده، در این یادداشت خواستار «آزادی فلسطینی‌ها از دست جنبش حماس و ایران» شد.

النعیمی که از حامیان سرسخت سازش با صهیونیست‌ها است، مدعی شد: «حقوق ملت فلسطین و آرمانهای آن، از سوی حماس برای خدمت به برنامه‌های ایران، سلب شده است».

این مقام اماراتی با تاکید بر پایبندی به توافق عادی‌سازی روابط با تل آویو در سایه تشدید تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین افزود: «جنگ با افراط‌گرایی ایران باید ادامه یابد. از توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل با امارات، بحرین، سودان و مغرب بازگشتی صورت نمی‌گیرد. با وجود آنکه دیگر دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیگر در واشنگتن در قدرت نیست».

وی گفت: «از زمان اعلام توافقنامه‌های آبراهام، ما دیدیم که می‌توان پلهای اعتماد و احترام ایجاد کرد. ما پایه‌ها را در امارات ایجاد کردیم و عملا نظام آموزش و پرورش و روایت شخصیت‌های مذهبی را تغییر داده‌ایم و ملت خود را برای مسیرهای صلح آماده کردیم».

وی در پایان این یادداشت خواستار کنار آمدن فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی و الگوبرداری آنها از امارات شد و نوشت: «ما از فلسطینی‌ها می‌خواهیم تا همان‌گونه که ما از این امر بهره بردیم، از آن استفاده کنند و به آن‌چه ما داریم، دست یابند و آینده‌ای بهتر برای نسل جدید خلق کنند. اما ما باید این کار را با یکدیگر انجام دهیم با همه ذینفعان در منطقه از سازمان‌های غیردولتی گرفته تا مدارس، رهبران دینی و دولت‌ها. ما نمی‌توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم».

امارات  در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پس از آن چندین توافق همکاری با اسرائیل امضا کرد.

به نظر می‌رسد که النعیمی طی چند روز اخیر بر روی دفاع و حمایت از توافق سازش با تل‌آویو به هر قیمتی که شده، متمرکز شده است. در حالی که جامعه عربی خواستار لغو توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دلیل تشدید حملات این رژیم در بیت‌المقدس و مناطق مختلف فلسطین، است.

تاکید بر تداوم سازش امارات با اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی

وی دیروز نیز در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز گفت که «صلح گرم» بین امارات و اسرائیل در برابر بحران‌ها حتی جنگ علیه غزه، پایدار خواهد ماند. توافقنامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل ماه جاری امضا خواهد شد و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی نیز بزودی به تل‌آویو سفر می‌کند.

رژیم صهیونیستی مابین سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۱۴ سه بار به غزه حمله گسترده انجام داده است و این علاوه بر تجاوزات دیگر این رژیم علیه نوار غزه است که تا کنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار غیرنظامی و تخریب هزاران خانه منجر شده است.

النعیمی افزود که پروازهای مستقیم بین امارات و اسرائیل بلافاصله پس از امضای این توافقنامه، آغاز خواهد شد.

وی گفت که به عقیده او اسرائیل در آینده دست از مخالفت با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکایی به امارات، برمی‌دارد.

این مقام اماراتی همچنین گفت که رهبران فلسطینی به دلیلی مواضعی که در برابر اسرائیل دارند، در گذشته گیر کرده‌اند.

بازنشر یک یادداشت از روزنامه القبس 

رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در شورای ملی فدرال امارات به انتشار یادداشت در نیوزویک و مصاحبه با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در توجیه اقدام امارات در قبال فلسطینیان بسنده نکرد و یک یادداشت به قلم «حامد الحمود» نویسنده روزنامه کویتی «القبس»که چند روز پیش در این روزنامه منتشر شده بود را در صفحه شخصی خود در توئیتر کوت کرد.

 

الحمود در این یادداشت که با تیتر «چه زمانی از توهم آزادسازی سراسر خاک فلسطین آزاد می‌شویم»، منتشر شده، به توجیه ضرورت تسلیم شدن فلسطین در برابر توانایی‌های رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشت: «نمی‌دانم چه زمانی عرب‌ها متقاعد می‌شوند که تحقق پیروزی نظامی بر اسرائیل، غیرممکن است و ما برای آن آماده نیستیم. بلکه باید تفکر در این زمینه را آغاز کنمی که چگونه از وجود اسرائیل در منطقه استفاده کنیم و آن را به وطنی برای عرب‌ و یهود تبدیل کنیم».

وی در تلاش برای ناامید کردن جامعه عربی به طور کلی و مبارزان فلسطینی به صورت خاص، نوشت که معتقد است افکار عمومی در کشورهای عربی به اندازه کافی «اسرائیل و تاریخ آن» را نمی‌شناسد که معتقد به آزادی کامل سرزمین فلسطین از دست صهیونیست‌ها است.

وی به این امر بسنده نکرد و حتی توحش صهیونیست‌های افراطی و سیاست‌های جنایتکارانه سران آنها مانند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به گردن مبارزه مردم فلسطین برای دفاع از حقوق خود انداخت و نوشت: «فلسطینی‌ها با انتفاضه دوم که در سپتامبر ۲۰۰۰ آغاز شد و رئیس عرفات در پشت آن قرار داشت؛ پس از آنکه قتل یهودیان در قهوه‌خانه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس مجاز شد، موجب شدند که یک دیوار حائل میان کرانه باختری و فلسطینیان داخل [اراضی ۱۹۴۸] کشیده شود».

این نویسنده کویتی در ادامه مدعی شد که این انتفاضه «موجب ظهور شخصیت‌های تندرویی مثل نتانیاهو، آویگدور لیبرمن و نفتالی بنت شد و آنها را به رأس قدرت رساند. اما در عین حال اسرائیل از شخصیت‌هایی که دوستان عرب‌ها بودند و به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با آنها بودند، خالی نیست. مانند "عمیره هاس"، "گدعون لِوی" و "آری شبیط" (هر سه از تحلیلگران و روزنامه‌نگاران صهیونیستی هستند). همیشه باید به یاد داشته باشیم که برخی یهودیان آزاده‌ مخالف صهیونیست‌ها مانند "نورمن  فینکلشتاین" و "ایلان بابی" نیز وجود داشته‌اند. اولی والدینش را در هولوکاست از دست داده و دومی نویسنده کتاب "ده خرافه از اسرائیل" است».

الحمود، با کم اهمیت جلوه دادن خسارات وارده به عرب‌ها در طول جنگ‌های مختلف با رژیم صهیونیستی، در پایان این یادداشت در توجیه ضرورت همراهی و سازش با تل‌آویو نوشت: «قابل ذکر است که شمار شهدایی که ما در جنگ‌های ارتش‌های عربی با اسرائیل داشتیم، بیش از پنجاه هزار نفر نبود در حالی که ما نیم میلیون نفر را در سوریه‌ی اسد از دست دادیم. تعداد آوارگان فلسطینی که پس از جنگ‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ مهاجرت کردند کمتر از ۱.۳ میلیون نفر بودند اما رژیم اسد در سوریه، موجب آوارگی بیش از ۱۳ میلیون نفر در داخل و خارج این کشور شد».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول