اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کیفیت و کمیت فساد در دولت روحانی رکورد زده است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: کیفیت و کمیت فساد در دولت روحانی رکوردی بر جای گذاشته که ابدا قابل قیاس با گذشته نیست.

کیفیت و کمیت فساد در دولت روحانی رکورد زده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه (19 خردادماه) به بیان نطق میان‌دستور خود پرداخت که متن کامل آن به شرح زیر است:

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ابتدا به نمایندگی از بیش از 5 میلیون نفر از مردم انقلابی، صبور، شجاع، شهیدپرور و کم توقع استان اصفهان چند کلامی با کاندیداهای ریاست جمهوری صحبت می کنم . در این روزها هر چه به صحبتها و برنامه های شما عزیزان دقت کردم هیچ اثری از دردی سرطانی به نام زاینده رود خشک ندیدم لذا به صراحت می گویم که این بار اگر رای اصفهان را می خواهید راهش از مسیر زاینده رود میگذرد. 

احیای زاینده رود که کشاورزی، صنعت و گردشگری اصفهان پهناور به آن زنده است، در صدر خواسته های مردم استان از رییس جمهور آینده است. لذا آقای کاندیدای محترم ! لطفا برنامه عملیاتی و زمان بندنی شده برای احیای زاینده رود ارائه دهید . دیگر وعده و شعار قابل قبول نیست چرا که زاینده رود اکنون خشکیده است .
خشک شدن این رود نمادی از بی تعهدی وخلف وعده دولت ناکارآمد روحانی است. روحانی وعده داد زاینده را زنده می کند اما اکنون بستری خشک شده و کویری برهوت را تحویل داده است.

هر وجب از بستر کویر شده زاینده رود سندی است از بی تقوایی سیاسی حسن روحانی که در اجتماع بزرگ اصفهانیها در ایام تبلیغاتی اش گفت:اینبار نوبت زاینده رود است . اما خود و دولتش جز وعده هیچ نکردند . در عوض اصفهان و صنایعش به گاو شیرده روحانی و نورچشمی های دولتش تبدیل شدند . نماد بارز آن فولادمبارکه است . کاش برای روحانی و دفترش ، وزرا و استاندارش، مردم اصفهان و زاینده رود هم به اندازه یک مدیر ناکارآمد که در راس فولاد مبارکه بعنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور قرار گرفته اهمیت داشتند . کاش استاندار و وزیر برای زاینده رود هم یقه می دردیدند.

ما مردم اصفهان توان نظاره بر خاموشی قلب و شاهرگ حیات استانمان را نداریم. آیا مطالبه مهم مردم اصفهان ، نشدنی است که اینچنین در برنامه های کاندیداها و مناظره ها مورد بی توجهی قرارگرفت؟ چرا موضوع مهمی مانند زاینده رود باید از سوی صداوسیما مغفول بماند . هر چند ثابت شده که برای برخی افراد در رسانه ملی ، پول پاشی مدیران غیرقانونی و فاسد و تبلیغات شبانه روزی برای آنان ، بیش از مطالبات و جلب اعتماد مردم اهمیت دارد.

در این سالها شاهد بوده ایم که هر شخص فاسدی برای تبری از عملکرد فاجعه بارش با پول پاشی در رسانه ها و صدا وسیما ، یکه تازی می کند . تاسف بار است که یک مدیر متخلف با توزیع سالیانه بیش از دهها هزار میلیارد تومان ، بزرگترین مجتمع فولادی کشور و خاورمیانه را زمین گیر کرده اما به راحتی تریبون صدا و سیما را در اختیار گرفت . وقتی مدیران صدا و سیما به نامه ها ، نصایح دلسوزانه و تذکرات نمایندگان هیچ توجهی نکرد مجبور شدم در خصوص رویه نادرست آنتن فروشی به هر قیمتی صحبت کنم . مجلس انقلابی اجازه نمی دهد مدیران غیر قانونی و متخلف اینگونه از اعتماد عمومی مردم به صدا و سیما سوء استفاده کرده و حقایق را وارونه جلوه بدهند.
افزایش بی‌اعتمادی عمومی و عدم تحقق وعده‌ها، افسردگی و نارضایتی عمومی را به همراه دارد. در شرایطی قرار داریم که هیچ‌کس نمی‌تواند حتی برای چند ساعتِ پیش‌رو، آینده کسب و کارش را پیش‌بینی کند. مردم از بس اطلاعات نادرست و دروغ از بعضی مسئولین شنیده اند، اعتمادشان سلب شده است. دولت روحانی همه رکوردهای رشد منفی اقتصادی را از آن خود کرد.

به اینها سرطان فساد را هم اضافه کنید. نمی خواهم بگویم در گذشته با مقوله فساد مواجه نبودیم. اما کیفیت و کمیت فساد در دولت روحانی رکوردی بر جای گذاشته که ابدا قابل قیاس با گذشته نیست. دولت روحانی به تمام معنا مصداق بارز فساد و رانت است. اشتهای این دولت به گونه ای است که روی مراکز با گردش مالی بالا دست می گذارد. نفت، پتروشمی، فولاد، ذخایر ارزی بانک مرکزی، بورس و صنعت خودرو بسیار مورد علاقه مدیران دولت روحانی بود. گزاف نیست اگر بگوییم مدیران دولت روحانی شیره جان این صنایع و مراکز را مکیده و متاسفانه چیز زیادی باقی نگذاشته اند. فقط به یکی از این بلایای روحانی اشاره می کنم و آن هم بورس است.البته مردم در بحث بورس از قوای قضائیه و مقننه انتظاری بیش از چند سخنرانی و توییت و مصاحبه داشتند.

در بازار سرمایه ایران فسادی بزرگ رخ داده که نتیجه اش سلب اعتماد سهامداران شد.  صحبت از رقمی بالغ بر 300 هزار میلیارد تومان است که در رقابتهای انتخاباتی نیز از سوی تعدادی از کاندیداها به صراحت این رقم عنوان شد .  در موضوع حقوقی های بورس لازم بذکر است 90 درصد حقوقی ها شرکت هایی هستند که وابسته به دولت هستند. بیشترین فساد مربوط به 19 ‌نماد تاثیرگذار و مهم بازار سرمایه است که فقط این 19 نماد بیش از 50 هزار میلیارد تومان در اوج فروخته اند اما در این ریزش کمتر از  ۹ هزار میلیارد تومان خرید داشته اند.

در پایان در باب انتخابات، فرمایش مقام معظم رهبری را تکرار می کنم که اگر نابسامانی، ناکارآمدی و ضعف در مدیریت‌ها وجود دارد، باید آن را با انتخاب درست و خوب و روی کارآوردن مدیریت مردمی و اسلامی جبران کرد نه با شرکت نکردن در انتخابات. البته مردم بسیار آگاهند که صف مرغ و روغن، بی ارزش شدن پول ملی و پاسپورت ایرانی، پودر شدن سرمایه ملت در کوره پولسوزی بورس ، تعطیل شدن صنایع و کارخانجات ، چند برابر شدن قیمت خودرو بی کیفیت ایرانی و شرطی شدن اقتصاد کشور نتیجه یک انتخاب غلط بود.

حالا که این فرصت ایجاد شده که با روی کار امدن یک دولت انقلابی، جوان و حزب اللهی، ریشه های فساد در دولت خشکانده شود همه باید با حضوری پرشور و آگاهانه در انتخابات 28 خرداد ، یک نه بزرگ به استمرار اشرافیت در دولت بگوییم . تنها راه حل برون رفت از شرایط فعلی ، شرکت مردم در انتخابات است. ما نیاز به یک رئیس جمهور داریم نه یک رئیس دولت . هرگاه جمهوریت و اسلامیت هر دو مورد توجه قرار گیرد مشکلات به حداقل خواهد رسید. ان شاء الله با حضور چند ده میلیونی ملت پای صندوقهای رای ، شاهد پیروزی قاطع جریان انقلاب در انتخابات خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول