اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حضور در جشن ملی ۲۸ خرداد، بیعت دوباره با شهدا است

مدیرکل روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری قزوین گفت: قطعاً هر قدر حضور مردم در انتخابات گسترده‌تر باشد و دعوت رهبر معظم انقلاب را مبنی حضور در جشن ملی 28 خرداد لبیک بگویند، این حضور آگاهانهٔ آحاد ملت پای صندوق‌های رأی می‌تواند تبدیل به جشنی شود که پیام‌های بسیار روشنی را به همراه دارد و نشان‌دهندهٔ ادای دین به شهدا و انقلاب است.

حضور در جشن ملی ۲۸ خرداد، بیعت دوباره با شهدا است

سیدحسین بی‌نیاز، مدیرکل روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: انتخابات عرصهٔ ظهور و بروز مردم در تعیین سرنوشت خویش است، در نظام ما که یک نظام مردم‌سالاری دینی است و تحت عنوان نظام جمهوری اسلامی نامگذاری شده، دو بال جمهوریت و اسلامیت نظام است موجب شکل‌‌گیری سیاست‌های کلان کشور و نظام می‌شود و حضور مردم می‌تواند تضمین‌کنندهٔ استقلال و انگیزهٔ مسؤولین منتخب و ضامن بقای نظام باشد.

وی افزود: از ابتدای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران ارزش‌هایی توسط بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر ظلم‌ستیزی و عزتمندی مردم ما تعریف گشته و این باعث شده ما در برابر زورگویی کشورهای متخاصم سر فرود نیاوریم.

بی‌نیاز ادامه داد: از ابتدای انقلاب، دشمنان همواره در صدد بوده‌اند به پیکرهٔ نظام و کشور ما آسیب وارد کنند، به همین دلیل ما همه ساله در بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی شاهد تحریم‌های ظالمانهٔ دشمنان بودیم که البته در سال‌های اخیر شدت بیشتری پیدا کرده و آنان چشم طمع دوخته‌اند تا مردم ما با حضور کمرنگ خود در انتخابات، به نوعی چراغ سبزی به آن‌ها نشان دهند.

این مسؤول اظهار کرد: در شرایط فعلی مانند همیشه مردم ما باید با احساس مسؤولیت، آگاهی و بصیرتی که همواره در تمام برهه‌ها از خود نشان داده‌اند در انتخابات حضور پیدا کنند و انتخاب اصلح را انجام دهند، که البته مردم فهیم ما همواره این را هم ثابت کرده‌اند که در تمام برهه‌ها در کنار مسؤولان نظام هستند و به دعوت حاکمیت لبیک می‌گویند و برای ثابت کردن پایبندی به ارزش‌های دینی و انقلابی پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً هر قدر حضور مردم در انتخابات گسترده‌تر باشد و باانگیزه و نشاط‌ بیشتری در این امر مشارکت داشته باشند و دعوت رهبر معظم انقلاب را مبنی حضور در جشن ملی 28 خرداد لبیک بگویند، این حضور آگاهانهٔ آحاد ملت پای صندوق‌های رأی می‌تواند تبدیل به جشنی شود که پیام‌های بسیار روشنی را برای دوستان کشور و حتی برای دشمنان کشور ما به همراه دارد که مردم ما علی‌رغم سختی‌ها و فشارهایی که تحمل می‌کنند، دین خود را نسبت به شهدا و انقلاب به شایستگی هر چه تمام‌تر ادا می‌کنند.

بی‌نیاز در رابطه با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: هر چقدر رئیس‌جمهور و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها با آرای محکم و حداکثری مردم انتخاب شوند انگیزهٔ بیشتری برای کار پیدا می‌کنند و در کنار آن احساس مسؤولیت مضاعفی نیز می‌یابند و تا گره از مشکلات مردم جامعه باز کنند.

مدیرکل روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری قزوین در ادامه تأکید کرد: ما باید همواره قدردان زحمات تمام کسانی باشیم که در سال‌های پس از انقلاب با آرای مردم انتخاب شده‌ و مسؤولیت گرفته‌‌اند، قطعاً با دلسرد کردن مردم نمی‌‌توان کار را به نفع جناح خاصی پیش برد و لازم است نقاط قوت برجسته و منعکس شود و حتی‌الامکان نقاط ضعف پوشانده شود، زیرا اگر قرار باشد ما خدمات یک دولت و نیز خدمات نظام را کمرنگ کنیم، دود آن به چشم همگان خواهد رفت و این مأیوس کردن و دلسرد کردن مردم جز دور کردن آنان از صحنهٔ انتخابات، اثر و نتیجهٔ دیگری ندارد.

وی در رابطه با شاخص‌های فرد اصلح ابراز کرد: شاخص‌های انتخاب اصلح را ما همواره از رهنمودهای مقام معظم رهبری دریافت کرده‌ایم، قطعاً ما می‌توانیم در این ایام با بررسی کردن سوابق کاندیداها و به دور از هیجانات فردی را انتخاب کنیم که به دور از اندیشه‌های سیاسی، دارای تعهد و تخصص‌های لازم است.

بی‌نیاز خاطرنشان کرد: ما گاهی ممکن است با انتخابی که نه از سر آگاهی و تحقیق و تفحص، بلکه بر اساس قومیت‌محوری یا گرایش خاص سیاسی و جناحی است فردی را برگزینیم که کارایی لازم را ندارد، آسیب چنین انتخابی کل جامعه را درگیر می‌کند، بنابراین ما باید بتوانیم در کنار بررسی‌های فردی و بررسی کارنامهٔ افراد، از نظرات کارشناسان نیز بهره‌مند شویم و افراد مؤمن، متعهد، متخصص، متدین و دلسوزان نظام و کشور را برگزینیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از شاخص‌های اصلح، دارا بودن برنامه است، زمانی که فردی مسؤولیتی را می‌پذیرد اگر در حوزه‌های مسؤولیتی خود برنامه داشته باشد، می‌تواند طبق برنامه پیش برود، اما با وعده و وعید نه تنها کاری انجام نمی‌شود، بلکه موجب ناامیدی مردم، به‌ویژه افرادی که به او رأی داده‌اند، خواهد شد.

این مسؤول اظهار کرد: کمیتهٔ اطلاع‌رسانی استانداری قزوین ماه‌هاست در ایجاد و نشاط انتخاباتی تلاش می‌کند، از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرهای مختلف گرفته تا فضاسازی شهری، و هر چقدر به روز انتخابات نزدیک شویم مردم این شور انتخاباتی را بیشتر می‌توانند حس کنند، هم‌چنین پوسترهایی را چاپ کرده و در اختیار تمام ادارات، واحدهای صنفی، شرکت‌های تولیدی و صنعتی گذاشته‌ایم و تلاش بر این است که در کنار اصحاب محترم رسانه، در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

بی‌نیاز در پایان بیان کرد: این تلاش‌ها بدون هیچ نگاه سیاسی و تنها با هدف اعتلای کشور و حضور حداکثری و مشارکت پرشور مردم است و هر چقدر ما بیشتر پای صندوق‌های رأی حاضر شویم، قطعاً مسؤولانی انتخاب می‌شوند که با انگیزه و اراده و احساس مسؤولیت بیشتری می‌توانند به مردم ارائهٔ خدمت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول