اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

حوادث تلخ صندوق ذخیره فرهنگیان و مانور تجمل برخی مسؤولان موجب اندوه جامعه فرهنگیان شده است

در بیانیه ۲۴۰ دفتر جمعیت فرهنگیان جوان در سراسر کشور آمده است: مسأله نجومی‌بگیران، اجرای ناقص نظام رتبه‌بندی معلمان، حوادث تلخ صندوق ذخیره فرهنگیان و مانور تجمل برخی مسؤولان و آقازاده‌های‌شان، جامعه بزرگ فرهنگیان را سخت اندوهناک ساخته است.

حوادث تلخ صندوق ذخیره فرهنگیان و مانور تجمل برخی مسؤولان موجب اندوه جامعه فرهنگیان شده است

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در بیانیه ۲۴۰ دفتر جمعیت فرهنگیان جوان در سراسر کشور آمده است: رهبر معظم انقلاب فرمودند «آموزش و پرورش مهم‌ترین کار یک کشور است»؛ با عنایت به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت قابل توجه مسأله آموزش و پرورش در کشور و با علم به صف آرایی و اعلام برنامه‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، جمعیت فرهنگیان جوان، در راستای مأموریتِ خود، مبنی بر تلاش جهت تحول نظام تعلیم و تربیت در راستای ایفای نقش موثر در گام دوم انقلاب اسلامی، بر خود لازم می‌بیند نکاتی را درباره دستگاه تعلیم و تربیت در چهار حوزه مهم و زیربنایی، به نامزدهای محترم ریاست جمهوری یادآور شود:

الف- فلسفه آموزش وپرورش ذیل  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:

امروز قریب به یک دهه از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گذرد و مقام معظم رهبری همه ساله و بدون استثناء درباره کندی اجرایی شدن این سند مولد به متولیان امر تذکر داده و از نبود عزم در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گلایه کرده‌اند. با این وجود جدا از انفعال دولت در اجرای سند، نهادهای نظارتی مربوطه نیز اهمیت لازم را برای نظارت بر حسن اجرایی شدن این خط مشی تربیتی نداشته‌اند‌. بر رئیس جمهور منتخب مردم الزامی است که توجه ویژه‌ای را جهت تحقق این سند در سیستم تعلیم و تربیت معطوف دارد.

ب- حوزه اقتصاد و معیشت:

معلمان، قشر زحمتکش و مظلومی هستند که در این سال‌ها مطابق با شایستگی‌های‌شان با آنان برخورد نشده و قطعا نیازمند توجه جدی مسؤولان برای احقاق حقوق تضییع شده خود هستند.  مسأله نجومی‌بگیران، اجرای ناقص نظام رتبه‌بندی معلمان، حوادث تلخ صندوق ذخیره فرهنگیان و مانور تجمل برخی مسؤولان و آقازاده‌های‌شان، جامعه بزرگ فرهنگیان را سخت اندوهناک ساخته است.

رئیس جمهور منتخب باید به سیستم آموزش و پروش به عنوان دستگاهی مولد و سرمایه‌ای نگاه کند؛ نه مصرفی و هزینه‌بردار. ایشان باید تحقق مطالبات معلمان را در اولویت‌ برنامه‌های در دستور کار سیستم تعلیم و تربیت قرار دهد. پیشنهاد می‌شود نامزدهای محترم به مدارس به خصوص مدارس حاشیه ای سرکشی کرده و از نزدیک پایِ صحبت‌ معلمان بنشینند. 

پ- حوزه مدیریت

سابقه آموزش و پرورش نشان داده است، هر زمان مدیران این دستگاه، از بالاترین سطوح تا سطوح بعدی، افرادی با کفایت، جوان و پرانگیزه بوده‌اند، مسائل تعلیم و تربیت با کیفیت پیگیری شده است و هرگاه مدیرانی خسته و بی‌انگیزه و سیاست‌زده بر کار گماشته شدند، آموزش و پرورش از اهداف والای خود دور گشته است. بنابراین رئیس جمهور منتخب باید عنایت ویژه‌ای به انتخاب مسؤولان مربوطه داشته باشد.

ت- حوزه محتوا و کتب درسی

محتویات کتب درسی بعضا غیر لازم و بلااستفاده است و اولویت‌های لازم برای تدریس متناسب با نیاز جامعه در نظر گرفته نشده است.
لاجرم باید محتویاتی در اختیار دانش آموزان قرار داده شود تا به پرورش و تربیت اسلامی آنان کمک کند و مصداق علم نافع باشد.

نکات بالا تنها بخشی از مسؤولیت‌های خطیر رئیس جمهور منتخب است و امید می‌رود هر یک از نامزدها خود را در معرض آن قرار دهند تا در مقابل دیدگان ملت مظلوم اما مقتدر ایران اسلامی سربلند و روسفید باشند.

لازم به ذکر است بیش از ۵۰۰۰ فرهنگی جوان، متخصص و انقلابی در شبکه جمعیت فرهنگیان جوان، جهت ترسیم نقشه راه صحیح تربیتی کشور آمادگی ارائه تجربیات و مطالعات علمی خود را داراست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول