اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۰ هزار و ۷۱۷ نفر رسید

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹۰ هزار و ۷۱۷ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۱۰۱ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۰ هزار و ۷۱۷ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۹۴۴ از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۱ هزار و ۲۴۴ مورد بوده است که ۸۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۰ هزار و ۷۱۷ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲۱۱ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که هشت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۳۹۳ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۷۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

تاخیر در تزریق دُز دوم واکسن کرونا، مشکلی اینجا نمی‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه فاصله زمانی تزریق بین دو دُز واکسن کرونا اگر به تاخیر بیفتد مشکل جدی ایجاد نمی‌کند و دُز دوم می‌تواند با چندماه تاخیر هم انجام شود اظهار داشت: دُز اول سیستم ایمنی را تحریک، و آماده دفاع کرده، و دُز دوم مکمل است.

پرویز قزلباش درخصوص ذخایر واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: باتوجه به اینکه زنجان مرکز توزیع واکسن شمال‌غرب کشور است، طبیعتا بیشترین ذخایر را داریم و سعی بر این است که واکسن‌های ارسالی از طرف وزارت، به استان بلافاصله و با سرعت مناسب توزیع و برای سنین مشخص شده، تزریق شود، ولی در روزهای اخیر مختصری روند واردات واکسیناسیون کند شده و امیدوارم هستیم این تاخیر به‌زودی برطرف شود.

وی با بیان اینکه فاصله زمانی تزریق بین دو دُز واکسن کرونا اگر به تاخیر بیفتد مشکل جدی ایجاد نمی‌کند و دُز دوم می‌تواند با چندماه تاخیر هم انجام شود ادامه داد: واکسن آسترازنکا قبلاً با فاصله ۲۸ تا ۳۰ روز انجام می‌شد، ولی مطالعات انجام شده نشان داد که تزریق دُز دوم با فاصله ۳ ماه هم مشکل اینجا نمی‌کند، چراکه دُز اول سیستم ایمنی را تحریک، و آماده دفاع کرده، و دُز دوم مکمل است.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با اشاره به اینکه با ظرفیت ایجاد شده در استان، خوشبختانه بیمار مبتلا به کرونا در انتظار icu نداریم، تصریح کرد: واکسن کرونا هم مثل واکسن‌های دیگر است و کاهش عمر را درپی ندارد، چراکه واکسن کرونا ویروس کشته شده، یا بخشی از ویروس است که روی یک ویروس دیگر سوار شده، تا سیستم ایمنی را تحریک کند.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه سالمندان بالای ۸۰ سال، حدود درصد۸۰، و بالای ۷۰ سال هم، ۷۲ درصد واکسینه شدند ادامه داد: عوارض جدی در واکسیناسیون نداشتیم و حتی درخصوص کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی – کوبایی (کنژوگه) هم هیچ عوارضی گزارش نشده و همچنین از ویروس جهش یافته هندی و .... هیچ گزارشی نداریم ولی باید مراقبت کنیم.

به گفته قزلباش رنگ‌بندی شهرهای استان تغییری نداشته است، و شهر زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره نارنجی، و باقی شهرها به رنگ زرد هستند.

وی با اشاره به ایام انتخابات ریاست جمهوری، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی (رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از دورهمی‌ها، تجمعات و مسافرت) تاکید کرد و افزود: در این ایام، باید بحث آموزش و اطلاع‌رسانی، و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها با شدت بیشتر انجام بگیرد و مردم هم با شدت و جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول