اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

هیچ بیماری به دلیل نبود شالدون در بیمارستان فوت نکرده است

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) گفت: برخلاف کمبود شالدون در بازار تجهیزات پزشکی، هیچ بیماری به دلیل عدم وجود شالدون در بیمارستان فوت نکرده است.

هیچ بیماری به دلیل نبود شالدون در بیمارستان فوت نکرده است

فرحناز میر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر فوت دو کودک در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان به دلیل نبود شالدون، رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) ضمن تکذیب این خبر گفت: برخلاف کمبود شالدون در بازار تجهیزات پزشکی، هیچ بیماری به دلیل عدم وجود شالدون در بیمارستان فوت نکرده است.

وی با بیان اینکه موارد جایگزین برای ارائه خدمات به بیماران نیازمند شالدون وجود دارد گفت: در صورتی که پزشک معالج درخواست انجام دیالیز را صادر نموده و شالدون مناسسب برای بیمار در دسترس نباشد بیمارستان از وسیله گرانقیمت تری به نام پرمیکت برای درمان بیماران استفاده می کند و علاوه بر پرمیکت، گزینه جایگزین دیگری به نام  دیالیز صفاقی نیز برای این بیماران وجود دارد.

به گفته رئیس بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) میزان نیاز این بیمارستان به شالدون سایز کودکان بسیار بسیار کم است و حتی میتوان گفت  در سه ماه گذشته نیاز بیمارستان صفر بوده است ولی با وجود کمبود این وسیله در بازار، در طی 4 ماه گذشته بیش از 155 عدد شالدون در سایزهای مختلف خریداری گردیده است.

وی با تاکید بر این واقعیت که هیچ کودکی به خاطر کمبود این وسیله جان خود را از دست نداده است گفت: در خبر جعلی که منتشر شده بود ادعا گردیده است که کودک دیگری هم به دلیل عقرب گزدیدگی نیازمند شالدون است و روند درمان وی متوقف شده است و این در حالی است که بیمار مزبور نیز طبق روال معمول و با استفاده از پرمیکت خدمات دیالیز را دریافت کرده و خوشبختانه در حال حاضر حال عمومی وی رضایت بخش است.

به گفته فرحناز میر کودک 9 ساله به نام "س.ن" که از ایرانشهر به بخش مراقبت های ویژه(PICU) این بیمارستان اعزام شده بود در اتاق عمل بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) تحت عمل جراحی نصب پرمیکت قرار گرفت و همان روز نیز  جهت دیالیز  به بخش دیالیز منتقل شد.

وی در عین حال انتشار این قبیل اخبار کذب و نادرست را مصداق بارز بی مسئولیتی و بداخلاقی عنوان کرد و گفت: این قبیل اطلاعات نادرست علاوه بر دلسرد کردن کادر درمان، بی اعتمادی عمومی را در جامعه دامن می زند و به همین دلیل بیمارستان یه منظور صیانت از سرمایه های اجتماعی، حق پی گیری حقوقی و قضائی بر علیه فرد یا افرادی که با انتشار این خبر نادرست زمینه را برای تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده رسانه های بیگانه فراهم نموده اند برای خود محفوظ می داند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول