اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

شی: گروه‌های اقلیت‌ چین، برادران و خواهران ما هستند

رئیس جمهور چین ضمن تأکید به لزوم نقش داشتن همه اقلیت‌ها در پیشرفت این کشور گفت، همه آن‌ها باید از آینده روشنتر چین اطمینان داشته باشند.

شی: گروه‌های اقلیت‌ چین، برادران و خواهران ما هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین روز چهارشنبه بر اهمیت گروه‌های اقلیت این کشور تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، رئیس جمهور چین در سفر به روستایی در منطقه خودمختار «هایبی» گفت، هیچ کدام از گروه‌های اقلیت در چین نباید از تلاش‌های این کشور برای ساخت یک چین مدرن سوسیالیست عقب بمانند.

شی جین‌پینگ در ادامه گفت: «همه ما یک خانواده هستیم و همه ما برادران و خواهران یکدیگر هستیم و باید از آینده‌ای روشن‌تر اطمینان داشته باشیم».

ظرف چند سال اخیر، شماری از رسانه‌ها و دولت‌های غربی، از جمله شبکه «بی‌بی‌سی» انگلیس، ادعاهایی درباره نقض حقوق بشر در برخی استان‌های چین از جمله استان سین‌کیانگ مطرح کرده‌اند.

این در حالی است که پکن بارها تصریح کرده، مسائل مربوط به هنگ‌کنگ و استان سین‌کیانگ، جزء مسائل داخلی چین محسوب می‌شود و دیگر کشورها حق دخالت در آن را ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اخیراً در واکنش به اتهامات واشنگتن گفت، آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان مسلمانان را کشته است. آمریکا با به راه انداختن جنگ‌ها و انجام عملیات‌های نظامی با نام «مبارزه با تروریسم» در بیش از ۸۰ کشور، بیش از ۸۰۰ هزار نفر را کشته و ده‌ها میلیون نفر را در افغانستان، عراق و سوریه آواره کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه گفت که آمریکا تلاش دارد بین چین و کشورهای مسلمان تفرقه بیاندازد. وی به آمریکا یادآور شد که ۶۴ کشور جهان از جمله ملل مسلمان چون ایران، سوریه، پاکستان و برخی دیگر در چهل و ششمین  نشست شورای حقوق بشر از چین حمایت کردند.

این دیپلمات چینی به سفر نمایندگان سازمان همکاری شانگهای، سفرا و دیپلمات‌های ۲۱ کشور به سین‌کیانگ اشاره کرد و گفت که آنها پس از دیدن اوضاع در منطقه سین‌کیانگ به این نتیجه رسیدند که اتهام‌ها علیه چین بی‌اساس است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول