اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

در ششمین نشست مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی چه گذشت؟

ششمین نشست سال جاری مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی با موضوع دانشگاهیان و انتخابات در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در ششمین نشست مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی چه گذشت؟

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، ششمین نشست سال جاری مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی به مدت بیش از سه ساعت با موضوع دانشگاهیان و انتخابات در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. 

در این نشست که با حضور 200 عضو هیأت علمی از دانشگاه‌های مختلف کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، در ابتدا علیرضا رهایی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به ارائه تاریخچه کوتاهی از فعالیت‌های مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی بیاناتی ارائه کرده و در خصوص نقدهای وارده بر عملکرد دولت مستقر و با آمارهای دقیقی از آسیب‌های فراوانی که به زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور به دلیل اعتماد و اتکا بر توان خارجی به جای اعتماد بر نیروهای جوان و مخلص انقلابی به وجود آمده است، ارائه دیدگاه کرد.

وی همچنین به ضرورت حضور و استفاده از توان و تخصص نیروهای متخصص دانشگاهی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور تأکید کرده و با مقایسه آمارهای موجود در کشورهای منطقه، بر ضرورت این همکاری تأکید کرد.

سپس جمیله علم الهدی، جمیله علم الهدی به عنوان میهمان ویژه نشست هم اندیشی مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی در جایگاه حاضر و بیاناتی ارائه کرد.

 علم الهدی در این نشست گفت: در حال حاضر دانشگاه‌ها خود را از پرورش انسان فارغ کردند و تنها به مسأله پرورش متخصص می‌پردازند بنابراین در این شرایط نقش آموزش و پرورش و آموزش عالی بسیار پررنگ می شود تا با کمک طبقه‌ای از روشنفکران، متعهدان و متدین به تربیت انسان بپردازند. 

وی افزود: دانشگاه‌ها در شرایطی قرار گرفته‌اند که کم‌کم نقش اصلی خود را در پیشرو بودن جامعه از دست می‌دهند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در واقع آموزش عالی نقش اصلی خود را در امر سیاسی انجام نمی‌دهد و این ظرفیت را ندارد. 

علم‌الهدی تأکید کرد: خصلت مدینه فاضله، عدالت است و تمام دیدگاه‌ها بر عدالت به عنوان فلسفه اجتماعی تأکید دارند و باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا مدل اندیشه سیاسی اسلام را در گام دوم انقلاب بهتر بیان کنیم. 

این استاد دانشگاه  گفت: باید برنامه‌ها در راستای بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری حرکت کند. در کشور اسناد مهمی داریم که یکی از آنها گام دوم انقلاب است؛ بنابراین برنامه و سیاست توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود و لازم است افراد برای اجرا شدن آن حرکت کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مردمی‌سازی غیر از خصوصی سازی است و باید از حقوق مردم در برابر دولت بروکرات حمایت کرد.

در پایان این نشست سه ساعته، حاضرین سالن و همچنین افراد حاضر در فضای مجازی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوع اثر دانشگاهیان بر انتخابات خردادماه آتی بیان و سپس پرسش و پاسخ انجام پذیرفت. 

دغدغه کنونی مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی، گفتمان‌سازی جهت انتخاب کاندیدای اصلح و انقلابی و همچنین مشارکت نخبگان علمی سراسر کشور جهت پشتیبانی فکری، راهبردی و محتوایی جبهه انقلاب است. بر همین اساس در سال گذشته نیز با تشکیل جلسات مجازی و حضوری هفتگی و با راه اندازی کانال‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و نیز عضو کردن قشر وسیعی از اساتید دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله تهران، علم و صنعت، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، الزهرا، علامه طباطبایی، سمنان، فردوسی مشهد، کرمان، شیراز، اصفهان، صنعتی اصفهان، بیرجند، هرمزگان، شهیدچمران اهواز، سیستان و بلوچستان، ملایر، کردستان، رازی کرمانشاه، تبریز، ارومیه، بابلسر، گیلان و همچنین دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی، پیام نور و واحدهای متعدد دانشگاه آزاد اسلامی، در جهت تبیین مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور اقدامات مؤثری به انجام رسانده است.

در سه ماه جاری نیز با تشکیل نشست‌های هفتگی به صورت حضوری و مجازی و با حضور اساتید متعهد و انقلابی از بیش از بیست دانشگاه کشور، تلاش شده تا ضمن معرفی کاندیدای اصلح و برتر جبهه انقلاب، در جهت سازماندهی و تبلیغ حضور حداکثری و تولید محتوا اقدام شود.

در این سلسله نشست‌های تخصصی از حضور افراد روشنگر انقلابی و چهره‌های ارزشی، نیز بهره‌مند بوده و در نشست اخیر خود در روز دوشنبه مورخ هفدهم خردادماه سال جاری در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر میزبان بیش از 200 عضو هیأت علمی از سراسر کشور به صورت نشست همزمان حضوری و مجازی بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول