اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شورای عالی سیاسی یمن سه‌ اصل اساسی را برای مذاکرات آتی مشخص کرد

شورای عالی سیاسی یمن ضمن استقبال از هرگونه تلاش برای پایان دادن به درد و رنج ملت یمن، سه اصل اساسی را برای مذاکرات آتی مشخص کرد.

شورای عالی سیاسی یمن سه‌ اصل اساسی را برای مذاکرات آتی مشخص کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی سیاسی یمن در نشست امروز  خود (چهارشنبه) به ریاست «مهدی المشاط» با تشکر از تلاش‌های کشور عمان و هیأت این کشور در صنعاء، اعلام کرد که از هرگونه تلاش صادقانه برای کاهش درد و رنج ملت یمن از راه برداشتن محاصره، بازگشایی بدون محدودیت فرودگاه‌ها و بنادر استقبال می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه یمنی «الثوره»، شورای عالی سیاسی ضمن تأکید بر موضع ثابت جمهوری یمن در تعامل مثبت با تمام ایده‌ها و پیام‌هایی که حاکمیت و حق مشروع مردم یمن را در نظر می‌گیرد، خاطر نشان کرد که بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده یک حق انسانی اولیه است که کار نیک کسی به شمار نمی‌رود بلکه امتیازی از امتیازی‌های پایداری مردم یمن و سلحشوری مردان ارتش و کمیته‌های مردمی است.

شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تأکید کرد که در بحث و تبادل‌نظرهای آتی، سه اصل اولیه را نمی‌توان نادیده گرفت و آن‌ برداشتن محاصره، متوقف کردن تجاوزهای هوایی، زمینی، دریایی و پایان دادن به اشغالگری و همچنین خروج نیروهای بیگانه و عدم مداخله در امور داخلی یمن است.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین به پیروزی‌های اخیر نیروهای یمنی به‌ویژه در محور جیزان اشاره و از تلاش این نیروها تمجید کرد.

بر اساس این گزارش، شورای عالی سیاسی یمن در نشست امروز خود بار دیگر تأکید کرد که کشور یمن در آستانه پیروزی قرار داد چراکه در دفاع از حاکمیت، استقلالش پیروز بوده و قیمومت کسی را نپذیرفته است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع یمنی، روز دوشنبه هفته جاری، خبر دادند که «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن هیأتی از دفتر سلطان عمان را به حضور پذیرفته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های یمنی، هیأت عمانی به منظور گفت‌و‌گو درباره مسائل انسانی وارد صنعاء پایتخت یمن شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول