اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اعتراض جمعی از ایرانیان خارج‌نشین به «نسبت‌های سخیف» مهرعلیزاده و همتی در مناظرات

جمعی از نخبگان، اساتید، متخصصین، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن آمریکا و اروپا در واکنش به اظهارات آقایان مهرعلیزاده و همتی در مناظرات ریاست‌جمهوری نوشتند: نخبگان و ملت فهیم ایران آزموده را نخواهند آزمود و در دام رفتارهای پوپولیستی و عوام‌فریبانه افراد فاقد برنامه گرفتار نخواهند شد.

اعتراض جمعی از ایرانیان خارج‌نشین به «نسبت‌های سخیف» مهرعلیزاده و همتی در مناظرات

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، جمعی از نخبگان، اساتید، متخصصین، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن آمریکا و اروپا در واکنش به اظهارات آقایان مهرعلیزاده و همتی در مناظرات ریاست‌جمهوری، بیانیه‌ای به‌شرح زیر صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم
کمیتۀ محترم نظارت بر تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری

سلام علیکم

احتراماً پیرو نسبت‌های سخیف و ناشایست آقایان محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی، در دومین دور مناظرات تلویزیونی مورّخ سه‌شنبه 18 خردادماه سال 1400 به جوانان و نخبگان خارج از کشور، ذکر موارد ذیل را ضروری می‌دانیم؛

تنزل سطح دغدغه‌های جامعۀ جوان علمی کشور به مسائلی همچون آب‌بازی، در شرایطی صورت می‌گیرد که دلیل عمدۀ افزایش مهاجرت نخبگان را باید در عدم ثبات قوانین، عدم ثبات نرخ ارز، عدم جذابیت تولید و فعالیت‌های دانش‌بنیان، انباشت خیل عظیم نیروی انسانی تحصیل‌کرده و متخصص، عدم دسترسی به شغل پایدار، عدم تضمین مسکن، عدم شایسته‌سالاری، رشد سرسام‌آور پدیده‌های رانت و آقازادگی در تخصیص منابع و واگذاری مسئولیت‌ها و... جست‌وجو نمود که هر یک به‌نوعی باعث سرخوردگی نخبگان گردیده است. شگفت آن که مسبّبین و حامیان وضع موجود، که صدالبته نمایندۀ جامعۀ نخبگان داخل یا خارج از کشور نیستند، با اهانت به شعور مخاطب، سعی در دادن آدرس غلط به جامعه دارند.

همچنین به دو نامزد مذکور که مدعی تحصیل در خارج از کشور بوده و در عین حال با بسیاری از مسائل نخبگان خارج از کشور بیگانه‌اند متذکر می‌شویم که طبق فرمایشات رهبری معظم انقلاب، ما نه‌تنها شاگردی کردن را ننگ نمی‌دانیم بلکه در شرایطی بنا بر احساس ضرورت، خود را به سلاح علم و دانش مجهز خواهیم نمود و خیل عظیمی از محققین و دانش‌پژوهان خارج از کشور، پس از نیل به این هدف و کسب تجارب لازم به کشور باز خواهند گشت، کما اینکه تا کنون نیز دانشمندان جوان متعددی اقدام به بازگشت به کشور نموده‌اند. علاوه بر این برخلاف تصور دو نامزد مذکور که متأسفانه سعی در القای عمومی آن با سوءاستفاده از ابزار سیمای ملی نیز دارند، خیل عظیمی از ایرانیان ساکن کشورهای غربی که طبعاً شامل بانوان نیز می‌گردد، با افتخار به تقیدات دینی خود پایبند بوده و خواهند بود.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که نخبگان و ملت فهیم ایران آزموده را نخواهند آزمود و در دام رفتارهای پوپولیستی و عوام‌فریبانۀ افراد فاقد برنامه گرفتار نخواهند شد. امید است که نامزدهای مورد اشاره در این سطور بر خلاف رویۀ مشاهده‌شده در دو مناظرۀ اخیر، به اشتباه خود اذعان نموده و بیش از این جامعۀ نخبگانی را با نمایش سطح پایین درک خود از امور، مورد آزار قرار ندهند.

در پایان مستدعی است کمیته محترم نظارت بر تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری ضمن تذکر به دو کاندیدای مذکور، ترتیبی اتخاذ فرمایند که نامبردگان از هموطنان جوان و نخبگان مقیم ایران عزیز یا سایر کشورها عذرخواهی نمایند. بدیهی است تکرار چنین ادعاهای غلطی به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

جمعی از اساتید، متخصصین، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن آمریکا و اروپا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول