اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کشف بیش از نیم تن موادمخدر در مرزهای سیستان و بلوچستان

جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از نیم تن موادمخدر توسط مرزداران استان خبر داد.

کشف بیش از نیم تن موادمخدر در مرزهای سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، جواد رفیعی در تشریح این خبر گفت: مرزداران هنگ مرزی جکیگور با انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی از فعالیت باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی کستک مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، کشف محموله مواد افیونی را در دستور کار قرار دادند.

جانشین مرزبانی استان تصریح کرد: با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان مشخص گردید و در راستای مقابله با سوداگران مرگ، مرزداران هنگ مرزی جکیگور با استقرار کمین‌های هدفمند و اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اشراف اطلاعاتی مرزداران، خودروی حامل موادمخدر شناسایی و مأموران به منظور متوقف کردن خودرو و دستگیری متهمین با استفاده از علائم هشداردهنده و با صدای رسا دستور ایست صادر، راکبین خودرو بدون توجه به هشدار مأموران با افزایش سرعت اقدام به فرار کرده که مرزداران با رعایت قانون بکارگیری سلاح به سمت خودروی حامل موادمخدر تیراندازی و خودرو را متوقف کردند و در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودرو لندکروز، مقدار 405 کیلو و 900 گرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت عقب کابین خودرو توسط قاچاقچیان جاسازی شده بود کشف گردید.

رفیعی به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی زابل نیز اشاره کرد و بیان داشت: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی زابل توانستند پس از اخذ دستور قضایی، و با رعایت کامل حقوق شهروندی، در بازرسی از یک باب منزل مسکونی، ضمن دستگیری دو نفر قاچاچی و توقیف یک دستگاه خودرو، مقدار 173 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

جانشین مرزبانی استان در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با مجموعه مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران استان به صورت شبانه‌روزی در مناطق مرزی حضور فعال و گسترده دارند و اجازه ایجاد هیچ‌گونه ناامنی را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

انتهای پیام/3139/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول