اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مجمع سالیانه هیأت سه‌گانه بعد از 3 سال تشکیل شد/ از عزل رئیس تا توهین نایب رئیس به اعضا

مجمع سالیانه هیأت سه‌گانه چهارمحال و بختیاری بعد از ۳ سال برگزار شد و ۳ بند عملکرد مالی هیئت، بودجه‌بندی و عزل رئیسی که تنها ۳۵ درصد از قوانین را انجام می‌دهد با رأی اعضا به تصویب رسید.

مجمع سالیانه هیأت سه‌گانه بعد از 3 سال تشکیل شد/ از عزل رئیس تا توهین نایب رئیس به اعضا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد روزگاری هیئت ورزشی سه‌گانه یا «ترای اتلون» از پرافتخارترین رشته‌های ورزشی استان بوده به گونه‌ای که چهارمحال و بختیاری را به عنوان قطب سه‌گانه کشور زبانزد عام و خاص کرده بود.

اما به اذعان اعضای مجمع این هیئت سالیان اخیر به علت نداشتن رئیس هیئت و کمبود تعداد ورزشکاران، رشته از طریق فدراسیون کشور و استان مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

اما بالاخره امروز پس از سه سال مکاتبات نتیجه داد و مجمع سالانه هیئت سه گانه با حضور رئیس فدراسیون کشور و جمعی از قهرمانان ورزشی، روسای شهرستانی و مسئولان استانی برگزار شد.

کسب یک هزار و 400 مدل قهرمانی در دو سال

در ابتدای این جلسه حمید کریمی با اشاره به سوابق این رشته در استان، گفت: این رشته در سال‌های اخیر یعنی ۹۷ و ۹۸ و غیر از سال ۹۹ که جهان درگیر ویروس کرونا شد سال‌های پر افتخار خود را طی کرد و یک هزار و ۴۰۰ مدال قهرمانی را از آن خود نمود که بیش از یک هزار و ۲۰۰ مدال در خارج از مرزهای کشور به دست آمد و بانوان ۴۴ درصد از موفقیت‌ها را به خود اختصاص داده بودند.

موقعیت جغرافیایی استان ظرفیت مناسبی برای تمرین دو میدانی 

وی ادامه داد: تنوع آب و هوایی، موقعیت‌های جغرافیایی و پتانسیل‌های عالی که در این استان وجود دارد موقعیت‌های مناسب برای تمرین دو میدانی ایجاد کرده و می‌توان گفت که در رشته دومیدانی ید طولایی وجود دارد و در رشته شنا و چرخه سواری نیز وضعیت مطلوبی داریم که باید تلاش شود دوباره به روزهای رویایی بازگردیم.

کریمی با بیان اینکه مطالبه این هیئت نگاه ویژه فدراسیون و استان به این رشته است، اظهار کرد: در این هیئت تاکنون بر اساس سنت و برنامه کار شده که در سه سال اخیر ۱۳۵ میزبانی را در استان برگزار کردیم که شرایط آب و هوایی نظیر وجود ۱۱ میلیارد مکعب آب آرام و ۱۰ درصد آب شیرین مستعد میزبانی‌های بیشتری است که متأسفانه کرونا این امکان را از ما گرفت.

وی با بیان اینکه تلفیق سه رشته شنا، دوچرخه سواری و دومیدانی به ورزشکاران برای مدال‌آوری در این رشته کمک بسیاری می‌کند، افزود: حرفه‌ای بودن افراد حتی در یکی از این سه رشته باز هم امکان مدال آوری را برای آنان فراهم می‌کند.

فعالیت ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در رشته سه‌گانه استان

نائب رئیس مجمع سه‌گانه استان با بیان اینکه ۷۰ تا ۱۰۰ ورزشکار در این رشته فعالیت می‌کنند که تنها ۴۲ نفر از آن‌ها سازمان یافته و داری بیمه هستند، ادامه داد: این رشته برای همگانی شدن به ۲۰۰ ورزشکار نیاز دارد تا بتواند از بین آن‌ها قهرمان تربیت کند و تا این ورزش به ورزش‌های همگانی تبدیل نشود مشکلات آن برطرف نمی‌شود.

کریمی در پایان گفت: در آموزش کشور رتبه اول را داریم که دانش مربیان شرط اساسی این حوزه است لذا هم باید دانش مربیان را ارتقا دهیم و هم از ظرفیت تیم‌های ملی استفاده نماییم.

مهدی گودرزی در ادامه این جلسه به علت تشکیل این مجمع اشاره کرد و افزود: با توجه به وظایف سالیانه اعضای مجمع همه ساله قوانین از جمله تقویم عملیات، بودجه سالیانه و عملکرد سال قبل از لحاظ مالی و عملکردی تصویب می‌شوند و از آنجایی که این هیئت در جریان شناسایی رئیس به سر می‌برد لذا این موقعیت پیش آمد تا اعضای مجمع وظایف خود را در راستای شناسایی فردی لایق که بتواند وظایف منطبق بر آیین‌نامه ورزش را به جا آورد درک کند لذا امیدواریم بعد از این جلسه انتخابات هیئت به زودی انجام شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه کشور افزود: همیشه در مسابقات از چهارمحال و بختیاری نخبگانی را داشتیم لذا این استان از بعد قهرمانی استانی برجسته‌ای است اما از آنجایی که ساختار یک هیئت تنها بعد قهرمانی نیست، در تلاش هستیم تا همه ابعاد عملکردی را هم به حد اعلا برسانیم.

مزایایی که ورزشکاران سه‌گانه استفاده خواهند کرد

گودرزی ادامه داد: دسترسی به مربی طراز اول پرتغالی برای این رشته صورت گرفته که اگر ورزشکاران در راستای کارکردهای این مربی در بیایند به عنوان عضو تیم ملی انتخاب می‌شوند و از حقوق ماهیانه، پاداش‌هایی در قالب تهیه تجهیزات بهره می‌برند همچنین سکوهای برتر مسابقات همیشه توام با پاداش نقدی می‌باشد.

سازوکار انتخاب رئیس هیات قانونی شده است

وی با بیان اینکه تشکیل مجمع سالانه به منظور ریشه کن شدن مشکلاتی است که سبب اختلال در این هیئت شده، گفت: ساز و کار انتخاب رئیس هیئت از ابتدا ناکارآمد بوده و انتخابات غلط قطعاً مشکلات مختلفی را از جمله نداشتن فضای تمرینی به دنبال دارد که تنها مشکل این استان نیست بلکه امتیاز فعالیت از خیلی استان‌های دیگر به علت بد فهمیدن رشته و انتخاب غلط گرفته شد، لذا ریل‌گذاری شد تا هر شخصی که وارد این هیئت می‌شود ورزش را بشناسد تا بتواند در مواقع لازم درست رای دهد و درست انتخاب کند.

گودرزی شاخص اصلی خود را کلاس ورزشی شنا و دو میدانی برای کودکان دانست و گفت: رئیس هیئت باید اولویت‌ها را بشناسد و طبق آن‌ها در مسیر قانون مجمع عمل کند.

وی با بیان اینکه این جلسه مقدمه‌ای برای شایسته سالاری و انتخاب شخص اصلح برای ریاست مجمع می‌باشد، افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد انتخاب رئیس هیئت این استان باشیم.

رئیس بی‌مسئولیت عزل می‌شود

رئیس فدراسیون سه‌گانه کشور با بیان اینکه رسیدن به فضای قانونمند و پایبندی به اصول قانونی جزو وظایف ماست برخی از وظایف این مجمع را بیان کرد و گفت: اگر رئیس هیئت تنها می‌تواند ۳۵ درصد وظایفش را انجام دهد باید از این مقام عزل شود زیراکه 100 درصد وظایف بر عهده اوست.

وی افزود: مجموعه سه گانه یک مجمع مردم‌نهاد و غیردولتی است پس کسب درآمد در اولویت این فدراسیون است و کسی که می‌خواهد در این هیئت بماند باید توان مالی داشته باشد زیراکه دولت تنها ۴۹ درصد کمک مالی می‌کند. 

گلایه برخی از اعضا از جلسه تشکیل شده

حامد یادگاری در ادامه این جلسه با بیان اینکه ماهیت هیئت چگونه برای استانی که از ابتدا دارای داوران و ورزشکاران قدرتمند بوده و اکنون نزدیک به دو سال رئیس هیئت ندارد تعریف می‌شود؟ گلایه‌های را از رئیس مجمع داشت و گفت: رشته سه‌گانه این استان از ابتدا در اوج بوده و اکنون برای رسیدگی به مشکلات این کشتی در گِل نشسته بسیار دیر اقدام شده است.

مربی اسبق تیم ملی ورزش سه‌گانه با بیان اینکه عدم ریاست این هیئت اتفاقات ناگوار را به وجود آورده و سبب نابودی امکانات شده، اظهار کرد: سرپرست زمان خاصی را دارد و نمی‌تواند برنامه‌های بلندمدت را انجام دهد و امیدواریم که این گونه جلسات واقعاً مشکل را حل کند و اثرگذار باشد.

انتقاد از نمایشی بودن جلسه

محمد طاهری نیز در ادامه گفت: جلسه امروز بیشتر شبیه به شو و نمایش بود و آنچه گفته شد در واقعیت وجود ندارد مثلاً بیان شد که۶ هیئت ورزشی در شهرستان‌ها فعال شده و این در صورتی است که هر بار در مسابقات تنها دو شهرستان بروجن و شهرکرد دیده می‌شوند.

رئیس هیئت بروجن با بیان اینکه آنچه مطرح شد واقعیت نداشت، اظهار کرد: اگر قرار است هیئت برپا بماند باید در آن واقعیت‌ها را مطالبه کرد.

گفتنی است اعضای دیگر نیز گلایه‌هایی نظیر عدم سفر رئیس فدراسیون طی یازده سال اخیر به استان، رها شدن استان به عنوان قطب سه‌گانه کشور، اصلی نبودن ۱۰ نفر از اعضای ۱۹ نفره حاضر در جلسه و از طرفی کنار گذاشته شدن افراد دلسوز از میان اعضای اصلی، رها شدن استانی که ۵۰ درصد از اعضای تیم ملی از آن بود، منافع شخصی علت اصلی ریشه‌کن شدن هیئت و پایین آمدن تابلوی این رشته در استان شده و تنزل از صدرنشینی به رتبه ۳۸ ... مطرح شد.

همچنین کمبود تجهیزات هیئت و برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات رئیس هیئت از جمله مطالبات مطرح شده بود که کریمی پس از بیان انتقادات گفت: اعضای هیئت سه‌گانه استان در مقایسه با اعضای دیگر که همه مدیرکل و صاحب امتیازان هستند از جوانان تشکیل شده و هنوز به قدرت بلوغ فکری و سنی نرسیده‌اند.

نائب رئیس مجمع ادامه داد: آنچه شنیده شد ادبیات خوبی نبود که البته از جوانان ۱۵ الی ۱۶ ساله انتظار بهتری نمی‌رود لذا امیدواریم که سن و تفکر این افراد ارتقاء یابد تا بتوانند ادبیات صحبت کردن با مسئولان را یاد بگیرند زیراکه نباید با زبان سرخ مطالبات سبز را خواستار شویم و از خط قرمزها عبور کنیم.

کریمی افزود: علت از کار افتادن رشته سه‌گانه در این استان تنها فدراسیون و مسئولان استانی نبوده بلکه عملکرد بد اعضای مجمع نیز در آن دخیل است.

گودرزی نیز در این خصوص گفت: مجمع اکنون قانونمند شد و اگر کسی ناکارآمد باشد در همان ابتدا مورد نقد قرار می‌گیرد و اجازه ادامه کار ندارد لذا این قانونمندی و روحیه مطالبه گرایانه امروز اجازه نمی‌دهد رئیسی ضعف خود را پای عواملی از جمله کرونا بگذارد.

تصویب۳مصوبه در مجمع

لازم به ذکر است در پایان این جلسه ۳ بند قانون مجمع اعم از، عملکردهای مالی هیئت، بودجه‌بندی و قانون عزل افرادی که نمی‌توانند بیش از ۳۵ درصد از قوانین را اجرا کنند با حضور ۱۷ نفر از اعضای مجمع به عنوان کلیات طرح تصویب رسید تا ریل‌گذاری‌ها انجام شود و در آینده جزئیات در اختیار رئیس هیئت قرار گیرد.

انتهای پیام/ 68036

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول