اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بررسی وضعیت حریفان تیم ملی فوتسال در دور گروهی جام جهانی 2021 لیتوانی

تیم ملی فوتسال در گروه ششم جام جهانی 2021 لیتوانی با آمریکا، صربستان و آرژانتین همگروه است.

بررسی وضعیت حریفان  تیم ملی فوتسال در دور گروهی جام جهانی 2021 لیتوانی

 به گزارش خبرنگار ورزشی فارس، هفته گذشته قرعه‌کشی جام جهانی 2021 لیتوانی برگزار شد و تیم ملی فوتسال کشورمان در گروه ششم با آرژانتین، صربستان و آمریکا همگروه شد.

جام جهانی فوتسال قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود، اما بخاطر شیوع ویروس کرونا این مسابقات یک سال به تعویق افتاد که با تصمیم FIFA قرار شد روز بیست و یکم شهریور 1400 در لیتوانی برگزار شود.

قدرتمندترین حریف ما در مرحله گروهی، آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی است. البته آمریکا و صربستان را نمی‌توان دست کم گرفت. این دو تیم از لحاظ فیزیکی و جنگنده‌ای می‌توانند حریفان سرسختی برای ایران باشند.

آرژانتین همواره برابر ایران کار سختی داشته و سال 2016 هم که قهرمان جهان شد، به دلیل خوش شانسی با تیم ملی کشورمان رودررو نشد. این تیم با شکست دادن اوکراین، مصر، پرتغال و روسیه  توانست قهرمان شود. البته امسال هم شانس زیادی برای قهرمانی دارد و اخیرا هم در آمریکای جنوبی قهرمان شده‌اند.

البته تمام گروه‌های شش‌گانه رقابت‌های جهانی لیتوانی متعادل هستند. با توجه به نظر کارشناسان، تیم کشورمان برای رسیدن به مرحله بعد کار چندان سختی در پیش رو ندارد؛ فقط انتظارات بالا رفته و تنها مشکل ما، میانگین سنی بازیکنان است.

*ایران- صربستان

 تیم ملی کشورمان باید 23 شهریور در شهر ویلنیوس اولین بازی خود را مقابل صربستان برگزار کند.  این تیم در اولین دور جام جهانی ۱۹۸۹ با عنوان یوگسلاوی وارد مسابقات شد؛ اما در دومین حضور خود به دلیل جنگ‌های داخلی، باوجود شایستگی نتوانستند شرکت کنند و دومین حضور خود را در سال 2012 در تایلند تجربه کردند. البته نمی‌توان این تیم را دست کم گرفت. آنها همیشه در دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی کشورمان نشان دادند که از قدرت فیزیکی بالایی برخوردار هستند.

*ایران- آمریکا

دومین بازی ملی پوشان ۲۶ شهریور در شهر ویلنیوس مقابل آمریکا برگزار می‌شود. این تیم سابقه شش دوره حضور  را در کارنامه خود دارد که دومی ۱۹۹۲ و سومی ۱۹۸۹ بهترین عناوینی بوده که تاکنون توانسته اند بدست آوردند. در دو جام جهانی ۲۰۱۲ تایلند و ۲۰۱۶ کلمبیا موفق به راه یابی به مسابقات نشدند و پس از بیش از یک دهه ناکامی، موفق به صعود به جام جهانی شدند.

 از نظر کارشناسان  این تیم در سطح بالایی از فوتسال قرار ندارد و حریف قدرتمندی برای ایران نیست. البته این تیم به تازگی در این رشته قدرت‌نمایی کرده و به‌ دنبال کسب نتیجه‌ای خوب در جام جهانی است.

*ایران- آرژانتین

شاگردان ناظم الشریعه باید در آخرین بازی مرحله گروهی ۲۹ شهریور به مصاف تیم ملی آرژانتین بروند. این تیم قهرمان دوره قبل است و بدون تردید حریفی قدرتمند برای تیم ملی محسوب می‌شود. این تیم چند ماه پیش مقابل ازبکستان به میدان رفت که در دو دیدار با نتیجه نه چندان قاطع یک بر صفر، حریف آسیایی خود را شکست داد.

تیم ملی فوتسال کشورمان در صورت صدرنشینی در گروه خود، باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم دوم جدول گروه E که به احتمال زیاد، پاراگوئه خواهد بود، برود؛ در صورتیکه ایران در رتبه دوم قرار گیرد، مقابل تیم اول جدول گروه B که می‌تواند مصر یکی از مدعیان اصلی این رقابت‌ها باشد، برود.

شاگردان ناظم الشریعه در صورتی که در رتبه سوم جدول گروه خود قرار گیرند، باید امیدوار باشند جزو چهار تیم برتر رده سومی گروه‌های شش‌گانه باشند اما این بار کارمان خیلی سخت می‌شود و در صورت جای‌گیری در میان برترین تیم‌های رتبه سومی گروه‌های مختلف، ما باید به مصاف صدرنشینان یکی از گروه‌های C یا D برویم که به احتمال زیاد پرتغال و برزیل خواهند بود.

طبق برنامه، دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی روزهای ۴ و ۵ مهر برگزار می‌شود و بازی‌های نیمه‌نهایی، ۷ و ۸ مهر انجام خواهد شد. روز ۱۱ مهر هم روز برگزاری مسابقه‌های فینال و رده‌بندی و روز پایانی مسابقات خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول