اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انتظارات نوجوانان کردستان از رئیس جمهور آینده/اشتیاق رای‌ اولی‌های کردستان برای حضور در انتخابات

رای اولی‌های کردستان می‌گویند: رئیس جمهور آینده باید ضمن بهادادن به جوانان، به وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل کند و دولت آینده باید برنامه راهبردی برای تحصیل، اشتغال و ازدواج جوانان داشته باشد که متاسفانه این موضوع در دو دولت آقای روحانی مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفت.

انتظارات نوجوانان کردستان از رئیس جمهور آینده/اشتیاق رای‌ اولی‌های کردستان برای حضور در انتخابات

خبرگزاری فارس کردستان/شیرین مرادی؛ شمارش معکوس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا آغاز شده است کمتر از دو روز دیگر برای حضور پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه ۲۸ خرداد باقی مانده است.

براساس ماده 27  قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران تمامی افراد 18 سال به بالا می‌توانند در انتخابات جمهوری اسلامی شرکت کنند اگرچه در انتخابات 1400 به دلیل شیوع کرونا تاکنون آنگونه که باید شور انتخابات در میان جامعه و جوانان رونق نگرفته، اما آنانی که شور و شوق اولین انتخاب را با خود دارند روزهای تصمیم‌گیری را سپری می‌کنند تا بتوانند در روز موعود دست به انتخابی نو و تاثیرگذار برای آینده خود و جامعه بزنند.

وارد شدن در مباحث سیاسی و بحث و اظهارنظر در رابطه با کاندیداها و برنامه‌های‌شان این روزها در میان رأی اولی‌ها حال و هوای دیگری دارد، گاه حتی این رأی اولی‌ها هستند که فرد مورد نظرشان با گزینه انتخابی سایر اعضای خانواده متفاوت است و هرطور شده تلاش می‌کنند تا خانواده را نیز همراه خود کنند.

در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون و 300 هزار رای اولی داریم رأی اولی‌هایی که برای نخستین بار در انتخابات28 خردادماه 1400 به سن قانونی برای رأی دادن می‌رسند در خلق حماسه سیاسی سهم چشمگیری خواهند داشت.

براساس اعلام آموزش و پرورش کردستان، 14 هزار و828 دانش‌آموز در استان رای‌ اولی هستند بی‌شک حضور رأی اولی‌ها در انتخابات می‌تواند در افزایش نشاط و شور فضای انتخابات مؤثر باشند، نوجوانانی که برای نخستین بار می‌خواهند شعور سیاسی خود را بسنجند.

ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده

مهدی حسین‌پناهی با شور و شوق خاص از انتخابات 28 خرداد و سهم خود و هم سن و سال‌هایش در آن سخن می‌گوید: تجربه ما در مورد شعبات اخذ رأی همراهی کردن خانواده‌هایمان بوده ولی در این دوره ما هم می‌توانیم در این حماسه سیاسی نقش داشته باشیم.

از تمام هم سن و سال‌های خودم می‌خواهم در این عرصه حساس و سرنوشت‌ساز شرکت کنند و در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشند.

از تمام هم سن و سال‌های خودم می‌خواهم با شرکت در انتخابات در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشند.

 

این رأی اولی توجه به جوانان و ایجاد بستر برای اشتغال تحصیلکرده‌ها را مهم‌ترین ملاک‌ در انتخاب کاندیدای اصلح عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات اقتصادی جامعه از دیگر نکات بسیار مهمی است که رئیس جمهور دولت یازدهم باید به صورت ویژه برای آن برنامه داشته باشد.

انتخابات فرصتی برای فردای بهتر

امیرمحمد فعله‌گری هم رأی اولی استف می‌گوید: حس و حال خوبی است که به عنوان یک نوجوان در یکی از بزرگترین عرصه‌های سرنوشت‌ساز کشور که انتخاب رئیس جمهور و شوراهای شهر است مشارکت می‌کنم.

وی ضمن دعوت از هم سن و سال‌های خودش برای شرکت در انتخابات از انتخابات به عنوان فرصتی برای فردای بهتر نام برد و گفت: ملاک من برای انتخاب رئیس جمهور انتخاب فردی است که بتواند وضعیت بیکاری و اقتصاد کشور را سامان بدهد.

در دولت روحانی پیشرفت خاصی نداشتیم دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین توان خود روی موضوع برجام گذاشت همین موضوع موجب شد از بسیاری از ظرفیت‌ها و توان داخلی غافل شوند.

نگاه توسعه‌ای همه جانبه به کشور

منوچهری دیگر نوجوان رأی اولی در سنندج می‌گوید: از اینکه قرار است انگشتم رنگ انتخاب به خود بگیرد خیلی خوشحال هستم، شناخت کافی مهمترین اولویتم در مشارکت در این عرصه سیاسی خواهد بود.

به عنوان یک رأی اولی شرکت در انتخابات را وظیفه دینی و انقلابی می‌دانم و مهمترین ملاکم برای انتخاب رئیس جمهور انتخاب فردی است که بتواند برای گوشه گوشه ایران اسلامی برنامه توسعه‌ای داشته باشد.

توجه به مناطق محروم و رفع مشکلات جوانان، ایجاد بستر برای اشتغال و ازدواج قشر جوان و رفع مشکلات اقتصادی از موارد مهمی است که دولت آینده باید به صورت ویژه به آن بپردازد.

مردم شرایط سختی را به واسطه بی‌تدبیرهای دولت یازدهم و دوازدهم و تحریم‌های اقتصادی طی چند سال اخیر تجربه کرده‌اند لذا ایجاد رفاه مهمترین انتظار جامعه از دولت آینده است.

مردم شرایط سختی را به واسطه بی‌تدبیرهای دولت یازدهم و دوازدهم و تحریم‌های اقتصادی تجربه کرده‌اند ایجاد رفاه مهم‌ترین انتظار جامعه از دولت آینده است

 

دولت فعلی 8 سال ملت را به چالش‌های مختلفی درگیر کرد قطعا انتخاب ما جوان‌ها فردی خواهد بود که تفکری متفاوت از این رویه داشته باشد.

7 نفر امروز به عنوان نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت شده‌اند کارنامه عملکرد تک‌تک این افراد در طول دوران مدیریت‌های مختلف‌شان بهترین مولفه برای شناخت و انتخاب اصلح‌ترین فرد خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب ملاک‌های فرد اصلح را بیان فرموده‌اند، جوانان و آحاد جامعه باید با توجه به این ملاک‌ها ضمن مشارکت حداکثری آگاهانه اصلح‌ترین فرد را که به تواند کشور را از این شرایط سخت عبور دهد انتخاب کنند.

مشارکت آگاهانه در انتخابات

هانیه صالحی هم مثل دیگر سن و سال‌هایش 28 خرداد ماه امسال قرار است نخستین رأی خود را به صندوق بیندازد، می‌گوید: اینکه می‌توانم نقشی در تعیین سرنوشت کشورم داشته باشم بسیار خوشحالم به عنوان یک رأی اولی تصمیم دارم جزء اولین کسانی باشم که رأی خودم را به صندوق بیندازم.

از تمام رأی اولی‌ها می‌خواهم با مشارکتی آگاهانه شعور سیاسی خود را به نمایش بگذارند و با این کار نقش تاثیرگذاری در آینده کشور داشته باشند.

از تمام رأی اولی‌ها می‌خواهم با مشارکتی آگاهانه شعور سیاسی خود را به نمایش بگذارند 

 

به عنوان یک ایرانی به امنیت کشورم علاقه دارم و معتقدم با شرکت در انتخابات دین خود را نسبت به انقلاب و خون شهیدان ادا می‌کنم، چرا که شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق‌های رأی این را به جهانیان ثابت می‌کند  که ما با وجود همه نقایص و ضعف‌ها به نظام اسلامی خود علاقه‌مند هستیم و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم.

نمره منفی رأی اولی‌ها به دولت آقای روحانی

بهادادن به جوانان و عمل به وعده‌های انتخاباتی انتظار این رأی اولی از رئیس جمهور آینده بود و افزود: دولت آینده باید برنامه راهبردی برای تحصیل، اشتغال و ازدواج جوانان داشته باشد متاسفانه این موضوع در دو دولت روحانی مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفت.

دولت روحانی به وعده‌هایی که داد عمل نکرد نمره من به دولت یازدهم و دوازدهم زیر 5 است آقای روحانی وعده‌های زیادی به مردم داد وعده‌هایی که در حد شعار باقی ماند!

عمل به وعده‌ها

صدف کیخسروی نیز می‌گوید: من یک رأی اولی هستم 28 خرداد برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنم این انتظار از همه هم سن و سال‌هام دارند نسبت به آینده کشور خود را مسئول بدانند.

من هم به عنوان یک رأی اولی خیلی احساس خوبی دارم، بر خود واجب میدانم که ملت خود را همراهی کنم از اینکه می‌توانم با انتخاب درست به انقلاب و کشورم برای رشد کمک کنم، خوشحال هستم.

این رأی اولی مثل سایر همسالانش خواسته‌هایی از رئیس جمهوری دارد، می‌گوید: عمل به وعده‌ها نه اینکه فقط شعار بدهد، توجه به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوانان و تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای برون رفت از مشکلات موجود از انتظارات ما از رئیس جمهور آینده است.

دولت یازدهم و دوازدهم شعاری برخورد کرد، اگر قرار باشد به عملکرد این دولت نمره‌ای بدهم قطعا از 10 منفی 10 خواهد بود چراکه رکود اقتصادی، تورم، افزایش آمار بیکاری و ...در این دولت به استخوان جامعه را خورد کرد.

انتخابات بهترین راه برای تعیین سرنوشت

حسین قلی‌زادیان هم می‌گوید: من یک رای اولی هستم و امسال در انتخابات 1400 نخستین رأی خودم را به صندوق می‌اندازم.

ما پیشوند جمهوری را در نظام خود داریم و این به معنای مشارکت مردم، مردمی که آینده خود را با مشارکت در عرصه‌های سیاسی همچون انتخابات به دست خود تعیین می‌کنند.

من نوجوان قرار است طی چند سال آینده وارد دانشگاه و یا بازار کار شوم، قطعا مشارکت آگاهانه در انتخابات و انتخاب اصلح‌ترین می‌تواند آینده روشنی را برای ما جوانان رقم بزند چرا که برون رفت از مشکلات و تنگناهای اقتصادی امروز تنها با وجود دولتی مقتدر و معتقد به توانایی‌های داخلی تحقق می‌یابد.

مشارکت آگاهانه در انتخابات و انتخاب اصلح‌ترین می‌تواند آینده روشنی را برای ما جوانان رقم بزند

 

انتظار من رأی اولی و همه ملت ایران به ویژه کسانی که با مشارکت در انتخابات دین خود را به نظام و کشور ادا می‌کنند این است که رئیس جمهور آینده به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند.

انتخاب آگاهانه

مشارکت با بصیرت و آگاهی از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی است، بنده به عنوان یک رأی اولی با توجه به کارنامه عملکرد هر کدام از نامزدهای انتخاباتی اصلح ترین را که بیشترین توجه را در برنامه‌ها و عملکرد به قشر جوان داشته باشد به عنوان منتخب برخواهم گزید.

کارنامه کاندیداها را بررسی و با دقت به مناظره‌هایی که انجام می‌شود گوش می‌کنیم و براساس تحقیق و مطالبه دور از هیجان بهترین گزینه‌ را انتخاب می‌کنم.

ایمان قوی و اعتقاد به توانایی داخلی

ندا کریمی‌راد هستم امسال نخستین سالی است که می‌توانم در انتخابات شرکت کنم، مشارکت در این عرصه سرنوشت‌ساز را به عنوان یک ایرانی وظیفه خود می‌دانم.

پشتیبانی از رهبر و انقلاب را مهمترین دلیل مشارکت در انتخابات می‌داند و می‌گوید: مردم باید با مشارکت حداکثری در انتخابات 28 خردادماه جاری که قطعا یک وظیفه الهی و ملی است دین خودشان را به شهدا و امام شهدا ادا کنند.

مشارکت در انتخابات یک حق ملی است وقتی می‌توانیم با دادن رأی در تعیین سرنوشت و آینده کشور سهیم باشیم، نباید این حق را از خودمان بگیریم.

حس من این است که به مرتبه‌ای رسیدم که می‌توانم تاثیرگذار باشم و بگویم من هم به عنوان یک فرد ایرانی در تعین سرنوشت کشور سهیم هستم.

ملاک من برای انتخاب رئیس جمهور آینده این است که ایمان قوی و اعتقاد به توانایی‌های داخلی داشته باشد و بتواند با برنامه راهبردی و عملیاتی زمینه رفع مشکلات اقتصادی را در کشور فراهم آورد.

ملاک من برای انتخاب رئیس جمهور آینده این است که ایمان قوی و اعتقاد به توانایی‌های داخلی داشته باشد 

 

توجه به معیشت مردم به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه و مطالبه موجود در جامعه و داشتن مدیریت مناسب برای پیشبرد اهداف در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و غیره از دیگر ملاک‌های من برای انتخاب رئیس جمهور آینده است.

قهر با انتخابات درست نیست

سارا مرادی می‌گوید: متاسفانه امروز شاهد هستیم بعضی‌ها به واسطه عملکرد ضعیف دولت‌های گذشته می‌گویند حاضر به شرکت در انتخابات نیستیم به عنوان یک رأی اولی سر سخنم با همه مردم است که این راه درستی نیست همه باید با مشارکت و انتخاب بهترین گزینه زمینه تشکیل دولت قوی و با برنامه و مردمی را فراهم کنیم.

مشارکت نکردن ما در انتخابات به معنی انتخاب نشدن رئیس جمهور نیست چرا که دیگران می‌آیند و بلاخره فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهد شد.

امروز دشمنان تمام توان خود را برای تزریق ناامیدی و کمرنگ کردن مشارکت مردم ایران در انتخابات به کار گرفته‌اند خالی کردن میدان توسط هر کدام از ما میدان را برای رسیدن دشمن به اهداف شومی که علیه انقلاب دارد باز می‌کند.

امیدوارم همه مردم با آگاهی و بصیرت کامل در انتخابات شرکت و فردی را که بهترین عملکرد و کارنامه مدیریتی را دارد و بتواند زمینه رفع مشکلات و توسعه همه جانبه را در کشور فراهم کند را انتخاب کنند.

و اما....

با توجه به اهمیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و اهمیت تشویق مردم به مشارکت حداکثری، یقینا حضور رای اولی‌ها در این انتخابات، صحنه‌های زیبایی از مشارکت سیاسی این قشر فعال و پرانرژی را به نمایش خواهد گذاشت نقش و جایگاه رای اولی‌ها به طور قطع در انتخابات برای این قشر تجربه ای بسیار جذاب خواهد بود و خاطره ای به یادماندنی برای آنان به یادگار خواهد گذاشت.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول